Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علامه سید شیخ شمس الدین شرف الدین، مفتی یمن در سخنانی در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی گفت: امروز امت اسلامی در حال گذر از شرایط بسیار حساسی است و با هجمه‌های مکرر دشمنان روبه روست. امروز بیش از پیش نیاز داریم که به پیامبر اکرم تمسک جوییم تا با این هجمه‌ها از جمله انتشار تصاویر کاریکاتوری و انتساب گزافه‌های باطل به پیامبر مقابله کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا در چنین شرایطی ما باید بیش از پیش به دنبال وحدت بوده و آنگونه که شایسته این امت است در صحنه حاضر شویم که دشمنان ببینند این امت، امت واحد بوده و علی رغم اختلاف نظرها هرگز امتی چند دسته نیست. چون همگی به خداوند و رسول اکرم، به یک کتاب و به سنت‌های رسول اکرم و روز قیامت ایمان دارند و همه رو به سوی یک قبله نماز می‌خوانند.


علامه شرف الدین با بیان اینکه امروز ما باید از گذشته برای آنچه پیرامونمان می‌گذرد درس بگیریم و از آموزه‌های رسول اکرم برای تحکیم پیوند برادری و محبت، وحدت و تحقق عزت و کرامت بهره جوییم، اظهار کرد: اکنون که با این هجمه‌ها رو به رو هستیم باید عزم خود را جزم کنیم و با پیروی از سنت رسول اکرم، به حکمت و شجاعت آراسته گردیم چون برای مقابله با هجمه دشمنان راهی جز وحدت و دعوت مسلمانان به جهاد فی سبیل الله نیست. خداوند به پیامبر (ص) در شرایطی که واقعاً کمترین تجهیزات و امکانات را در اختیار داشت کمک کرد و به او گفت: وکفی بربک نصیرا… و این چنین بود که کسانی که به امکانات خود می‌نازیدند مجبور شدند دوباره خود را تجهیز کنند.

وی با اشاره به خطرات کنونی حاکم بر جوامع انسانی گفت: ما اکنون با خطرات زیادی مواجه هستیم. به عنوان مثال یکی از بحران‌های کنونی ویروس کرونا است. ظهور ویروس نشان دهنده دو مساله است. یکی آنکه عقوبتی الهی در برابر کارهایی است که مردم مرتکب می‌شوند چون خداوند متعال نیز فرموده است اگر به مصیبتی دچار شدید بدون شک آن مصیبت از سوی خود شماست. پس آیات قرآن نیز نشان می‌دهند که این مساله عقوبتی برای کارهای خود ماست و ما باید به خود رجوع کنیم و ببینیم که در کجا با سنت پیامبر و کتاب خدا مخالفت کرده ایم. مثلاً در حال حاضر ربا در کشورهای اسلامی معمول شده است در حالی که در دین حرام اعلام شده است. علاوه بر این، رشوه، بی حجابی، تزویر، دوستی با یهود و غیره نیز وجود دارد. پس باید در این شرایط اعمال خود را کنکاش کرده و توبه کنیم و مردم را به رجوع به سنن رسول اکرم و کتاب خدا دعوت نمائیم.

علامه شرف الدین افزود: احتمال دوم، آزمایش الهی است. گاهی انسان اعمال صالح انجام می‌دهد و جامعه نیز جامعه صالحی است اما همانطور که پیش از این نیز انبیای الهی که البته بسیار صالح‌تر از ما بودند، مورد آزمایش قرار گرفته اند، شاید ما هم با آزمایش الهی مواجه هستیم. در شرایط آزمایش الهی نیز بر ماست که با صبر و حمد و تسبیح خداوند این آزمایش را پشت سر نهیم و به پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشیم. ما تا زمانی که دارو یا واکسنی برای این ویروس کشف شود باید با توبه و رجوع به خداوند متعال امید خروج از آن را داشته باشیم. چرا که خداوند بهترین وسیله برای درمان هر دردی است. و در این میان استغفار و توبه درمان این درد است.

کد خبر 5059244

منبع: مهر

کلیدواژه: یمن سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی کنفرانس وحدت اسلامی سازمان اوقاف و امور خیریه معرفی کتاب رادیو گفتگو کنفرانس وحدت اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی توهین به پیامبر وحدت اسلامی امام رضا ع ویروس کرونا مقام معظم رهبری رضا داوری اردکانی مرکز فرهنگی شهر کتاب امام حسن عسکری ع رسول اکرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۷۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» را باید زنگ وحدت و اتحاد جهان اسلام دانست

ماموستا ملااحمد شیخی در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب در سخنانی اظهار داشت: بیش از 75 سال از تجاوزگری رژیم صهیونیستی و قتل عام مردم فلسطین و غزه و سایر مسلمانان جهان می‌گذرد.
 
امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی گفت: در طول این مدت از جنایات رژیم صهیونیستی جمعیت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفری جهان اسلام تاکنون هیچ حرکتی در برابر این ظلم و تجاوزات از خود نشان نداده‌ بود، تا اینکه ایران اسلامی با اتکا به خداوند منان و نیز با روحیه ستم ستیزی و مبارزه با ظلم، توانست در یک عملیات بزرگ، پیچیده و کم نظیر رژیم صهیونیستی را به صورت کامل غافلگیر نماید.
 
این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه عملیات «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سیلی بزرگ و پرمعنایی به صورت رژیم منحوس و کودک کش اسرائیل بود، یادآور شد: بی‌گمان اگر اسرائیلی‌ها و هم پیمانانش خیال باطلی در حمله به ایران اسلامی در سر داشته باشند با جواب قاطع‌تر و بسیار شدیدتری از سوی نیروهای مسلح ایران روبرو خواهند شد، بنابراین بهترین کار برای آنان سکوت در برابر این وضعیت می‌باشد.
 
ماموستا شیخی تصریح کرد: امروز جهان غرب و آمریکایی‌ها و به ویژه صهیونیست‌ها به خوبی به قدرت موشکی و نظامی ایران پی برده اند و می‌بینیم که در این روزها به تدریج قدرت و توان بازدارندگی نیروهای مسلح ایران را معترف می‌شوند که این یک پیروزی برای جبهه مسلمین و محور مقاومت در منطقه و جهان می‌باشد.
 
امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: بی‌گمان عملیات «وعده صادق» که توسط سپاه پاسداران انجام گرفت می‌تواند تلنگری بر جهان اسلام باشد تلنگری که وحدت و اتحاد مسلمین را دوباره به همه ما گوشزد می‌کند بنابراین وعده صادق را باید زنگ وحدت و اتحاد جهان اسلام دانست.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دفاع از شرف و پرچم مقدس است/ایران پاسخ غرورآمیزی به اسراییل داد
  • دفاع از شرف، مردم و پرچم مقدس است
  • «نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد
  • عملیات «وعده صادق» را باید زنگ وحدت و اتحاد جهان اسلام دانست
  • واکنش ‌آیت‌الله سعیدی به حمله موشکی ایران به اسرائیل
  • چرا قبور مطهر بقیع تخریب شدند؟
  • اتحاد ملی و انسجام اسلامی هم افزایی یا تعارض؟
  • سرپرست فرمانداری سرایان منصوب شد
  • اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ایجاد شده است
  • ایجاد اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ممکن است