Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو درباره وضعیت بازار خودرو گفت: با توجه به اینکه کاهش قیمت ارز از هفته گذشته شروع شد این روند بر بازار آزاد خودرو تاثیر گذاشت و باعث کاهش نرخ خودرو شد.

موتمنی افزود: باید توجه داشت که در روز‌های پایانی هفته گذشته شاهد افزایش اندک نرخ ارز بودیم که این روند پایدار نماند و در آغاز اولین هفته آبان ۹۹ نرخ ارز همچنان با ریزش همراه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در دوران اوج  افزایش نرخ ارز  شاهد افزایش شدید قیمت خودرو بوده‌ایم که  با کاهش قیمت دلار نرخ خودرو نیز روند نزولی را در پیش گرفت، به عنوان مثال خودرو سایپا ۱۳۱ که قیمت آن ۱۲۸ میلیون تومان بود در حال حاضر به نرخ ۱۰۵ میلیون تومان رسیده است، همچنین سایپا ۱۵۱ که قیمت آن ۱۴۵ میلیون  تومان بود با کاهش نرخ ارز به ۱۱۵ میلیون تومان کاهش یافت.

موتمنی اظهار کرد: خودرو کوییک از ۱۹۰ میلیون تومان به ۱۶۰ میلیون تومان رسید که حدود ۳۰ میلیون تومان نرخ آن کاهش یافته است البته  پژو ۲۰۶ تیپ ۲  نیز با کاهش ۳۰ میلیون تومانی از قیمت ۲۵۰ میلیون تومان به نرخ ۲۲۰ میلیون تومان رسید. خودرو سمند ال ایکس هم اکنون به  نرخ  ۲۱۰ میلیون تومان رسیده است که در زمان اوج  افزایش قیمت ۲۴۰ میلیون تومان بوده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو ادامه داد: با توجه به کاهش قیمت خودرو  همچنان خرید و فروش در بازار به نقطه صفر  رسیده است و معامله ای در بازار انجام نمی‌شود چراکه قیمت‌های موجود در بازار صرفا در کاغذ اعلام می‌شود و سلیقه است که البته   مشتریان توان خرید خودرو با قیمت‌های موجود را ندارند و افراد منتظرند خودرو به قیمت واقعی برسد.

وی با بیان اینکه بین نرخ ارز و قیمت خودرو رابطه تنگاتنگ و مستقیمی وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه نرخ ارز حدود ۵۰۰ تومان نسبت به شنبه (۳ آبان)  کاهش یافته است، امروز روند کاهشی قیمت خودرو را تجربه خواهیم کرد.

موتمنی در پایان تصریح کرد: به طور کلی بازار خودرو در رکود کامل  به سر می‌برد و با ادامه دار بودن ریزش نرخ ارز، قیمت خودرو روند نزولی خواهد داشت و امکان دار اگر نرخ دلار به کانال ۲۷ هزار تومانی و کمتر برسد قیمت پراید به زیر ۱۰۰ میلیون تومان کاهش یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: خودرو نرخ ارز کاهش قیمت ماشین پراید کوئیک پژو 206 میلیون تومان قیمت خودرو نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۷۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد/ احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی اصغر زبردست در گفت و گو با ایسنا، با توجه به نمایش اقتدار نظامی ایران با نام وعده صادق و بازخوردهای جهانی اظهار کرد: بی تردید نباید تاثیر این تنش منطقه ای را بر بازار نادیده گرفت، اما این مساله تاثیر آنچنانی بر افزایش نرخ ارز نداشت و برخلاف فضاسازی‌ها و پیش‌بینی‌های قبل از عملیات، روند قیمتی چندان دچار نوسان طولانی و عمیقی نشد.

وی ادامه داد: مطمئنا با آرام شدن منطقه و عدم بروز تنش‌های جدید می توانیم منتظر ثبات بیشتر در بازار ارز باشیم. البته فعلا با عدم واکنش رژیم صهیونیستی به عملیات وعده صادق مواجه هستیم که همین موضوع نیز می تواند قیمت ارز را در یک کانال مشخص و ثابت نگه دارد. ما در شب انجام عملیات وعده صادق تا ساعات بامدادی روز بعد، شاهد افزایش قیمت دلار تا ۷۰ هزار تومان بودیم که این موج هیجانی ناشی از تنش‌های سیاسی به سرعت فروکش کرد و دلار دوباره به کانال‌های قبلی بازگشت.

عضو کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران افزود: معتقدم اعلام عدم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در حمله و پاسخ احتمالی به ایران نیز در کاهش قیمت ارز تاثیرگذار بود که مطمئنا این موضع گیری آمریکایی‌ها به دلیل توان بالای ایران در مواجهه با تنش‌های منطقه‌ای صورت گرفته است.

زبردست با اظهار امیدواری به کاهش بیشتر قیمت ارز در روزهای آتی گفت: قطعا اگر شرایط به همین گونه پیش برود می توان امیدوار بود که کاهش قیمت ارز ادامه دار باشد؛ چراکه با اعلام موضع آمریکا نسبت به وعده صادق و عدم پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی، دلیلی برای نگرانی بیشتر مردم و فعالان اقتصادی در بازار وجود ندارد.

وی در پایان ادامه داد: بی تردید نوسانات اخیر ارزی دلیل سیاسی دارد، وگرنه افزایش عجیب قیمت دلار در عرض یک شب، هیچ توجیه منطقی و اقتصادی ندارد.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898284

دیگر خبرها

  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد / احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد | احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد/ احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار/ سقوط آزاد قیمت دلار چه زمانی اتفاق می‌افتد؟
  • تداوم کاهش نرخ ارز و طلا با اقدامات بانک مرکزی
  • صعود انفجاری بورس ، سقوط دلار | وقت خرید کدام سهم است؟