Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@05:00:03 GMT

قیمت خودرو در بازار آزاد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۷۴۱۲

قیمت خودرو در بازار آزاد کاهش یافت

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: با کاهش نرخ ارز در روزهای آینده قیمت خودرو نیز روند نزولی خواهد داشت.

قدس آنلاین: سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو، درباره وضعیت بازار خودرو گفت: با توجه به اینکه کاهش قیمت ارز از هفته گذشته شروع شد این کاهش بر بازار آزاد خودرو تاثیر گذاشت و باعث کاهش نرخ خودرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: باید توجه داشت که در روزهای پایانی هفته گذشته شاهد افزایش اندک نرخ ارز بودیم که این روند پایدار نماند و در آغاز اولین هفته آبان ۹۹ نرخ ارز همچنان با ریزش همراه شد.

موتمنی تصریح کرد: در دوران اوج  افزایش نرخ ارز  شاهد افزایش شدید قیمت خودرو بوده ایم که  با کاهش قیمت  دلار نرخ خودرو نیز روند نزولی را در پیش گرفت، به عنوان مثال خودرو سایپا ۱۳۱ که قیمت آن ۱۲۸ میلیون تومان بود  در حال حاضر به نرخ ۱۰۵ میلیون تومان رسیده است، همچنین سایپا ۱۵۱ که قیمت آن ۱۴۵ میلیون  تومان بود با کاهش نرخ ارز به ۱۱۵ میلیون تومان کاهش یافت.

او اظهار کرد: خودرو کوییک از ۱۹۰ میلیون تومان به ۱۶۰ میلیون تومان رسید که حدود ۳۰ میلیون تومان نرخ آن کاهش یافته است البته  پژو ۲۰۶ تیپ ۲  نیز با کاهش ۳۰ میلیون تومانی از قیمت ۲۵۰ میلیون تومان به نرخ ۲۲۰ میلیون تومان رسید. خودرو سمند ال ایکس هم اکنون به  نرخ  ۲۱۰ میلیون تومان  رسیده است که در زمان اوج  افزایش قیمت ۲۴۰ میلیون تومان بوده است.

موتمنی بیان کرد: با توجه به کاهش قیمت خودرو  همچنان خرید و فروش در بازار به نقطه صفر  رسیده است و معامله ای در بازار انجام نمی‌شود چراکه قیمت‌های موجود در بازار صرفا در کاغذ اعلام می‌شود و سلیقه است که البته   مشتریان توان خرید خودرو با قیمت‌های موجود را ندارند و افراد منتظرند خودرو به قیمت واقعی برسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو افزود: با توجه به اینکه نرخ ارز حدود ۵۰۰ تومان نسبت به شنبه (۳ آبان)  کاهش یافته است، امروز روند کاهشی قیمت خودرو را تجربه خواهیم کرد  چرا که بین نرخ ارز و قیمت خودرو رابطه تنگاتنگ و مستقیمی وجود دارد و  نرخ آن‌ها همسو با یکدیگر تغییر می‌کند به گونه‌ای که با کاهش نرخ ارز قیمت خورو کاهش و با افزایش قیمت دلار، نرخ  خودرو افزایش می‌یابد.

او گفت: به طور کلی بازار خودرو در رکود کامل  به سر می‌برد و با ادامه دار بودن ریزش نرخ ارز، قیمت خودرو روند نزولی خواهد داشت و امکان دار اگر نرخ دلار به کانال ۲۷ هزار تومانی و کمتر  برسد قیمت پراید به زیر ۱۰۰ میلیون تومان کاهش یابد.

نام خودرو  قیمت هفته های گذشته (تومان) قیمت جدید (تومان) سایپا ۱۳۱ ۱۲۸.۰۰۰.۰۰۰ ۱۰۵.۰۰۰.۰۰۰ سایپا ۱۵۱ ۱۴۵.۰۰۰.۰۰۰ ۱۱۵.۰۰۰.۰۰۰ کوییک ۱۹۰.۰۰۰.۰۰۰ ۱۶۰.۰۰۰.۰۰۰   پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ۲۲۰.۰۰۰.۰۰۰ سمند ال ایکس ۲۴۰.۰۰۰.۰۰۰ ۲۱۰.۰۰۰.۰۰۰

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/ 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قیمت خودرو بازار آزاد بازار خودرو میلیون تومان قیمت خودرو کاهش نرخ ۰۰۰ ۰۰۰ نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۷۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران با تاکید بر این نکته که بازار خودرو به دلیل کاهش تنش‌های اخیر به شرایط آرام و رکودی سابق خود بازگشته است، گفت: خودرو‌های وارداتی نه تنها باعث کاهش قیمت نشدند، بلکه به دلیل تعداد اندک و قیمت بالایشان رکود بازار را تشدید کرده‌اند.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «اسد کرمی» رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون وضعیت فعلی بازار خودرو اظهار کرد: این بازار به دلیل تشدید تنش‌های ایجاد شده در هفته‌های قبل با افزایش قیمت همراه شد، اما با فروکش شدن این وقایع، الان شرایط آرامی را سپری می‌کند. اکنون تقریباً چند روزی است که بازار خودرو به رکود سابق خود بازگشته است.

وی درباره خودرو‌های وارداتی تزریق شده به بازار و قیمت آن‌ها گفت: این اتومبیل‌ها به سبب تعداد اندک آن‌ها قیمت‌های مناسبی ندارند. به عنوان مثال، الان قیمت خودرویی مانند تویوتا کرولا ۱۲۰۰ در بازار ۴ میلیارد تومان است؛ لذا وجود چنین اتومبیلی با این قیمت نمی‌تواند اثر مثبتی بر بازار خودرو بگذارد.


کرمی تاکید کرد: در ابتدای مطرح شدن موضوع واردات خودرو، دولت و مجلس اعلام کردند که یکی از اهداف واردات، کاهش قیمت در سطح بازار خواهد بود، اما با گذشت نزدیک به یک سال از واردات اولین محموله، واردات نه تنها نتوانست قیمت‌ها را کاهش دهد، بلکه رکود بازار را هم تشدید کرده است.


رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران تاکید کرد: واردات خودرو تاکنون نتوانسته انتظارات مردم را به خوبی برآورده کند.


وی با اشاره به کاهش فروش ۱۱ و ۱۲ درصدی ایران‌خودرو و سایپا در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: در سال گذشته این دو شرکت ذیل سامانه یکپارچه فروش خودرو تعهداتی را در قبال متقاضیان خودرو قبول کردند، اما در نهایت نتوانستند در برخی موارد به وعده خود عمل کنند. در آن سال این دو خودروساز، یا نوع خودرو‌های درخواستی را تغییر دادن و یا اینکه مبلغی بیشتر از اعداد تعیین شده در سامانه را درخواست کردند. همین موضوع باعث انصراف بسیاری از آن مصرف‌کنندگان شد.


کرمی همچنین در پاسخ به این سوال که خبر تغییر قیمت کارخانه‌ای خودرو‌ها توانسته است بخش تقاضا در بازار خودرو را بهبود دهد؟، گفت: این موضوع تاثیر چندانی در وضعیت بازار خودرو نداشته و این بازار همچنان در وضعیت رکودی سابق خود قرار دارد.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: خودرو ، بازار خودرو ، صنعت خودرو ، اسد کرمی ، اتحادیه نمایشگاه داران ، قیمت خودرو ، خودرو خارجی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9N

دیگر خبرها

  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • قیمت رانا در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش
  • قیمت افغانی به تومان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار آزاد +جدول
  • قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد
  • قیمت خودرو در بازار آزاد دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه