Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان روز پنجشنبه در آئین مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک شهری و سامانه مکانیزه ثبت تخلفات رانندگی گفت: اعمال مدیریت هوشمند ترافیکی، توسعه انضباط ترافیکی و کاهش حوادث رانندگی ناشی از سرعت غیرمجاز از اولویت های پلیس راهور به شمار می رود.

سرهنگ یوسف نجفی با اشاره به این مطلب که با اعمال مدیریت هوشمند ترافیکی زمینه مناسبی برای کنترل سرعت وسایط نقلیه در راه های اصلی و شریانی فراهم شده و ایمنی ترافیک افزایش می یابد، ادامه داد: تسهیل پاسخ دهی به استعلامات پایش تصویری و کاهش ضریب خطای احتمالی در امور کارشناسی از دیگر مزایای راه اندازی مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک شهری و سامانه مکانیزه ثبت تخلفات رانندگی به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کمک به توسعه اقدامات آموزشی و فرهنگی در حوزه ترافیک و اعمال قانون تخلفات سرعت غیرمجاز را از دیگر کارکردهای مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک شهری و سامانه مکانیزه ثبت تخلفات رانندگی برشمرد و اظهار داشت: هدف از اعمال قانون و جریمه از سوی پلیس، توسعه قانون مداری از سوی رانندگان و حفظ جان شهروندان، رانندگان و سرنشینان خودروها و پیشگیری از بروز حوادث است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان با اشاره به این مطلب که در ۶ ماه نخست امسال ۳۷ فقره تصادف منجر به فوت در استان کرمان در حوزه درون شهری رخ داده است، بیان کرد: ۴۶ نفر در این حوادث جان خود را از دست داده اند و در مجموع ۴۹ درصد جان باختگان حوادث درون شهری استان کرمان مربوط به شهر کرمان بوده است.

سرهنگ نجفی ادامه داد: در مجموع طی ۶ ماهه امسال یک هزار و ۸۷۶ حادثه رانندگی جرحی درون شهری استان کرمان رخ داده و ۲ هزار و ۱۲۶ نفر در این حوادث مجروح شده اند که ۴۳ درصد از آنها مربوط به شهر کرمان بوده اند.

وی اظهار داشت: طی ۶ ماه ابتدای سال جاری ۱۹ نفر از عابران پیاده استان کرمان نیز در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند که ۴۱ دصد از این افراد مربوط به شهر کرمان بوده اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان همچنین گفت: ریشه اصلی تصادفات و عامل اصلی تشدید جراحات مربوط به سرعت غیرمجاز است و پلیس راهور استان کرمان بر اساس مقدورات خود در سال جاری ۲۷ هزار و ۲۱۴ تخلف در این زمینه را مورد اعمال قانون قرار داده است.

سرهنگ نجفی افزود: تخلفات ساکن یکی از مشکلات حوزه انضباط ترافیکی در شهر کرمان به شمار می رود که با بهره برداری از مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک شهری و سامانه مکانیزه ثبت تخلفات رانندگی در راستای برخورد با این تخلفات اقدامات بهتری انجام خواهد شد.

وی از همت شهرداری، استانداری و ستاد فرماندهی انتظامی استان کرمان برای راه اندازی مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک شهری و سامانه مکانیزه ثبت تخلفات رانندگی تقدیر کرد.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان نیروی انتظامی کرمان پلیس راهنمایی و رانندگی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان نیروی انتظامی کرمان پلیس راهنمایی و رانندگی ایران خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان نیروی انتظامی کرمان پلیس راهنمایی و رانندگی ایران اخبار کنکور پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان شهر کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۷۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان

اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان از اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدامیر سامع، فرزانه کلاهدوزان و احمد شریعتی از اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ از اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری این کلان‌شهر که در سه بخش فعالیت می‌کند، بازدید کردند.

بخش نخست اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان، واحد هوشمندی این اداره، کنترل سامانه‌های خدمات شهری را بر عهده دارد که کارکنان این واحد در سه شیفت کاری به‌صورت بیست‌وچهار ساعته تمام سامانه‌های خدمات شهری به‌خصوص موقعیت‌یاب تمام خودروها شامل ماشین‌های جاروب، خودروهای حمل پسماند، خودروهای پیشگیری و رفع تخلفات و سایر موارد را کنترل و به مناطق اعلام می‌کنند.

یکی دیگر از واحدهای این اداره واحد اپراتور بی‌سیم است که در این واحد همه پیام‌های اعلامی چه از طریق ۱۳۷و چه از طریق مدیران، سطح‌بندی می‌شود که در سه سطح زرد، نارنجی و قرمز دسته‌بندی می‌شود و هنگام اعلام پیام، توسط اپراتور این اداره بر اساس سطح‌بندی به مسئول مربوطه مستقیم و در صورت نیاز حتی با مدیر منطقه در ساعات مختلف روز تماس گرفته می‌شود و موارد فوری و بحرانی اعلام می‌شود تا ضمن پاسخگویی به‌موقع، از بحران‌های بعدی جلوگیری شود.

بخش دیگری از فعالیت این اداره مربوط به ناظران بازخورد است؛ تعدادی از نیروهای اداره هماهنگی و کنترل عملیات در مناطق پانزده‌گانه نظارت ویژه‌ای روی تمام واحدهای خدمات شهری داشتند و ضمن اعلام موارد فوری و ضروری روی پیام‌های فوری اعلامی از طریق ۱۳۷ نظارت ویژه دارند و صحت و سرعت انجام موارد را اعلام می‌کنند.

این ناظران از طریق بازدیدهایی در سطح مناطق وضعیت کلی مناطق از نظر نظافت، جمع‌آوری پسماند، فضای سبز، سرویس‌های بهداشتی، وضعیت سد معبر، مصالح ساختمانی در معابر، کنترل وضعیت تابلوهای ترافیکی و غیرترافیکی، موارد و نواقص عمران و ترافیک در سطح شهر بازدید، بررسی و به این اداره اعلام می‌شود تا از طریق مکاتبه با مناطق برای رفع موارد و گزارش اقدامات انجام شده، پیگیری‌های لازم انجام شود.

اداره هماهنگی و کنترل عملیات پیگیر است که مشکل را در لحظه پیگیری و رصد کند، البته یکی از اقدامات این اداره رصد شبکه‌های اجتماعی است تا مواردی که شهروندان اعلام می‌کنند را به سرعت پیگیری و به مسئول مربوطه اعلام کند و نتیجه به شهروندان اعلام شود.

هدف از تشکیل اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان، ساماندهی و نوعی فرماندهی و انتقال صحیح و به‌موقع پیام‌ها و موارد فوری به مناطق است تا با کنترل سامانه‌ها و رصد شبکه‌های اجتماعی بتوان کمکی به مناطق پانزده‌گانه در این زمینه کرد.

کد خبر 747848

دیگر خبرها

  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف
  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک + فیلم
  • ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود
  • بهره برداری از مرکز جامع سلامت معلم کلایه
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳