Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبشهای آزادی‌بخش ملی فلسطین "فتح" و مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) توافقنامه آمریکایی-اسرائیلی برای همکاری علمی در کرانه باختری و جولان اشغالی را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، جنبش فتح در بیانیه‌ای که توسط کمیسیونر رسانه و فرهنگ صادر شد، تاکید کرد، این توافقنامه نقض آشکار حقوق بین الملل، قطعنامه های مشروعیت بین المللی و اعلام الحاق پنهانی شهرک‌های صهیونیست نشینی است که جهان در غیرقانونی بودن آنها اتفاق نظر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جنبش تاکید کرد: توافقنامه یاد شده تلاشی برای دور زدن تحریم بین المللی دانشگاه‌های اسرائیل واقع در شهرک‌های فلسطین اشغالی و تلاشی برای مشروعیت بخشیدن به شهرک‌ها است که بدترین انواع اشغالگری را نشان می‌دهد.

فتح تاکید کرد: توافقنامه نتانیاهو و دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی یک سرقت آشکار و تصرف سرزمین فلسطین به زور اشغال و استکبار است و این چیزی از واقعیت قانونی را تغییر نخواهد داد. مردم ما قاطعانه آن را رد نموده و با تمام روش‌های قانونی در برابر آن مقاومت می‌کنند.

جنبش فتح از جامعه جهانی خواست که این توافقنامه را که ناقض قوانین بین المللی است و موانع جدیدی را برای راه حل دو کشوری ایجاد می‌کند ، محکوم و رد نماید. همچنین از نهادهای دانشگاهی در جهان می‌خواهد این توافقنامه را رد کنند زیرا این امر مغایر با روحیه همکاری مبتنی بر احترام به قوانین بین المللی و بشردوستانه و نه همکاری علمی است که در خدمت همه بشریت باشد.

در همین زمینه، حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد، دولت آمریکا عملا در طرح اشغالگرانه رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی مشارکت دارد.

وی افزود: لغو ممنوعیت همکاری علمی آمریکا با شهرک‌های صهیونیست‌نشین غیرقانونی در کرانه باختری که دیوید فریدمن، سفیر آمریکا اعلام کرده، به معنی مشارکت عملی این کشور در تجاوزات علیه ملت فلسطین و پیشبرد تدریجی طرح الحاق کرانه باختری است.

قاسم تاکید کرد، در مقابل حمایت‌های همه جانبه آمریکا از رژیم اشغالگر صهیونیستی، گروه‌های فلسطینی باید با سرعت بیشتری در تلاش برای تحقق آشتی ملی و فعال‌سازی مقاومت مردمی باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جنبش فتح الحاق کرانه باختری کرانه باختری همکاری علمی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۷۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام امنیتی: مصر احداث منطقه حائل با غزه را تکمیل کرد

مصر به تشکیلات خودگردان فلسطین اطلاع داد که ایجاد منطقه حائل در مجاورت مرزهای مصر با نوار غزه را به عنوان اقدامی پیشگیرانه برای جلوگیری از موجی از آوارگان در پی حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به رفح تکمیل کرده است.

به گزارش ایسنا، یک منبع امنیتی فلسطینی اعلام کرد که سرویس اطلاعات فلسطین به ریاست ماجد فرج مأموریت هماهنگی با فرماندهی امنیتی مصر و سرویس اطلاعات عمومی را برعهده دارد تا در صورت اقدام نظامی بزرگ رژیم صهیونیستی در شهر رفح و آوارگی صدها هزار تن به سمت مناطق مرزی مصر با این باریکه، چندین سناریوی احتمالی را ایجاد کند.

براساس گزارش ارم نیوز، منبع مذکور همچنین اعلام کرد که یک کمیته امنیتی اضطراری بین طرف‌های مصری و فلسطینی وجود دارد که به صورت دوره‌ای تشکیل جلسه می‌دهند و تحولات امنیتی در جنوب نوار غزه را با توجه به صحبت‌ها درباره عملیات نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی پیگیری می‌کنند.

این منبع ادامه داد ماجد فرج به طرف مصری پیشنهادی را مطرح کرد که در آن آمادگی سرویس‌های امنیتی فلسطین برای همکاری با دستگاه‌های امنیتی مصر جهت مدیریت پرونده آوارگان و شرایط اضطراری در سایه صحبت‌ها از تشکیل دولتی بدون حماس و سیستم‌های امنیتی آن پس از پایان جنگ را اعلام می‌کند؛ صحبت‌هایی که تشکیلات خودگردان را تنها نماینده سیاسی برای برعهده گرفتن وظایف و اداره امور غزه پس از جنگ می‌دانند.

منبع مذکور تاکید کرد که مصر به تشکیلات خودگردان فلسطین اطلاع داده است که در جریان عملیات پیش‌بینی شده برای آغاز عملیات نظامی در رفح، هیچ آواره‌ای را در داخل خاک خود نخواهد پذیرفت و مقدمات ویژه‌ای را برای مقابله با وضعیت اضطراری در زمان وقوع آن اتخاذ کرده است که شاخص‌های حاکمیتی مصر را حفظ می‌کند و درصورت ازدحام عظیمی از آوارگان با نهادهای بین‌المللی همکاری کرده اما مرزها باز نخواهند شد.

دولت مصر پیشتر ضمن بیان موضع ثابت خود در مخالفت قاطعانه با کوچ اجباری فلسطینی‌ها به خارج از نوار غزه، طی بیانیه‌ای در واکنش به این گمانه‌زنی‌ها، هر گونه توافق با اسرائیل برای پذیرش آوارگان فلسطینی به دلیل یورش زمینی قریب‌الوقوع رژیم صهیونیستی به شهر مرزی رفح، را تکذیب کرد.

رژیم صهیونیستی درحال زمینه‌چینی برای یورش به «رفح» است.

رفح در حال حاضر میزبان بیش از نیمی از جمعیت غزه است که بر اثر جنگ آواره شده‌اند و همچنین مسیر اصلی کمک‌های بشردوستانه به حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که نیاز مبرمی به این کمک‌ها دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی با آغاز حملات به شمال نوار غزه مدعی شد جنوب این منطقه تحت‌ محاصره امن است و ساکنان شمال می‌توانند به این منطقه بروند، اما با ادامه جنگ حملات زمینی و هوایی را نیز به جنوب نوار غزه و به‌ویژه خان یونس انجام داد تا بار دیگر آواره‌های فلسطینی را آواره کند.

این آوارگان پس از حملات به خان یونس در حال حاضر به رفح منتقل شده‌اند و رژیم صهیونیستی درصدد کوچاندن اجباری آنها به خارج سرزمین‌های فلسطین است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید دبیر کل سازمان همکاری اسلامی بر توقف جنایات صهیونیست ها
  • مقام امنیتی: مصر احداث منطقه حائل با غزه را تکمیل کرد
  • رژیم صهیونیستی ۱۵۰ اسیر فلسطینی را آزاد کرد+ تصاویر
  • تلاش رهبران گروه ۷ برای تقویت روحیه مقامات اسرائیل در پی عملیات وعده صادق ایران
  • گفت‌ وگوی وزیران خارجه ایران و سوریه درمورد روابط دوجانبه و تحولات منطقه
  • گروه‌های فلسطینی: اسرائیل همچنان به نسل‌کشی در غزه ادامه می‌دهد
  • تاکید بر بهره برداری از ظرفیت بریکس برای خنثی سازی تحریم‌ها
  • گروه‌های فلسطینی حمله ایران علیه مواضع اسرائیل را تبریک گفتند
  • اشغالگران در شن‌های غزه غرق شده‌اند
  • جهاد اسلامی: گروه‌های مقاومت به وظیفه خود در دفاع از ملت فلسطین عمل خواهند کرد