Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@01:32:06 GMT

برخی درک درستی از شرایط سیاسی کشور ندارند

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۷۶۱۷

برخی درک درستی از شرایط سیاسی کشور ندارند

به گزارش ایرنا ، حسین حسن نژاد روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه فرمانداران محمودآباد با اظهار تاسف از اقدام رییس جمهور فرانسه در حمایت از اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) ، افزود : زیر سئوال بردن اعتقادات ، نوعی سلاح کشتار احساسات ، عواطف و اعتقادات یک مذهب، دین و آیین محسوب و قطعا مورد تقبیح جهانی واقع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی واکنش جهان اسلام را در این مساله قابل تحسین توصیف و اظهار امیدواری کرد : رفتار مسلمانان در قبال این مساله دقیقا مطابق با آموزه های نبی گرامی اسلام باشد و در جهت افزایش روابط مبتنی بر فضایل انسانی گام بردارند که امروز یکی از جدی ترین نیازهای زندگی است.
حسن نژاد گفت : امروز همه ما می دانیم که در شرایط بسیار سختی قرار داریم . تحریم یک مساله سخت، اثرگذار ، چند وجهی و در عین حال همه جانبه است، اگر چه به این معنا نیست که استکبار توانست با یک محاسبه نسبتا سنجیده یک تحریم فراگیر را بر ما حاکم کند.
وی افزود : به تناسب برنامه ریزی هایی که دشمن برای تحریم به کشور ما اتخاذ کرد ، در مقابل آن با هوشمندی رهبری و همراهی مجموعه قوای کشور و مهم تر از همه فهم و همکاری و حضور در صحنه مردم ، حتی با بزرگ ترین توهین که به عنوان یک سند افتخار برای استکبار جهانی محسوب می شد نتوانست به اهداف خود برسد.
معاون استاندار مازندران تاکیدکرد : آنچه در این مساله مهم است این است که بیشتر از اثرات تحریم باید به مقاوم بودن و عظمت ملت ایران فکر کرد. 
وی افزود : اما در عین حال هم همه ما قبول داریم که تحریم بسیاری از فعالیت های اقتصادی ما را نشانه رفت ، اگر چه در کنار آن توجه به مجموعه منابع خدادادی و استعدادهای داخلی افزایش پیدا کرد اما نمی توانیم اثر تحریم را در حوزه اقتصادی نادیده بگیریم .
حسن نژاد گفت : در کنار آن برخی تلاطم های خودساخته در منطقه که هم برای تکمیل اثر تحریم بر جمهوری اسلامی ایران و هم با هدف تغییر اطلس جغرافیایی سیاسی منطقه برای ایجاد فشار بر ایران شکل گرفت این دو در کنار هم را باید به عنوان مکمل هم دید و در کنار آن نیز برخی منازعات سیاسی از سوی برخی افراد که درک درست از شرایط موجود کشور ندارند،  ممکن است به برخی از این مسایل کمک کند. که البته با تدبیر هوشمندانه رهبری همواره از این آسیب ها در امان بوده ایم.
معاون استاندار مازندران کرونا را نیز مازاد بر مشکلات شرایط موجود برشمرد و افزود : در کنار آن بحث کرونا به عنوان یک پدیده اثرگذار چندوجهی را نیز داریم ، بنا بر این شرایط امروز فوق العاده سخت است و در این شرایط سخت قرار نیست تسلیم شویم در نتیجه جهت گیری های حرکت ما منطبق با سخت گیری ها و این برآوردها اتفاق می افتد.

در این مراسم خسرو طالبی به عنوان فرماندار جدید معرفی و از خدمات علیرضا شریعت در این سمت قدردانی شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا مازندران توسعه سیاسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مازندران توسعه سیاسی ویروس کرونا مازندران توسعه سیاسی اخبار کنکور کنار آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۷۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!

به گزارش خبرنگار مهر، گرایش افراد نوجوان و جوان به ویژه خانم‌ها به سمت مصرف مواد دخانی، زنگ خطری برای نظام سلامت کشور تلقی می‌شود. زیرا، عوارض دود مواد دخانی، به قدری خطرناک و پُر عارضه است که در نهایت منجر به افزایش مرگ‌های زودرس می‌شود. همچنین، خساراتی که به اقتصاد درمان کشور تحمیل می‌کند؛ به قدری سنگین و غیر قابل جبران است که ستون‌های نظام سلامت را شکننده می‌سازد. از همین رو، لازم است نسبت به روش‌های کنترلی در کاهش مصرف مواد دخانی، اقدامات عاجلی در پیش گرفته شود.

آمارها و گزارش‌های وزارت بهداشت، نشان می‌دهد که سن مصرف مواد دخانی در کشور رو به کاهش است و این در حالی است که گرایش خانم‌ها به مصرف مواد دخانی، در مقایسه با آقایان، شتاب بیشتری گرفته است.

سالانه در کشور بیش از ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار نفر، مبتلا به سرطان می‌شوند که ۸۰ هزار نفر از این افراد بر اثر ابتلاء به این بیماری‌ها فوت می‌کنند.

شریف ترکمن نژاد مشاور علمی جمعیت مبارزه با دخانیات گفت: هیچ موضوعی به اندازه دخانیات پیچیده نیست و تنها صنعتی که بعد از انقلاب اسلامی ایران، تحریم نشد فعالیت شرکت‌های دخانی بود.

به گفته وی، سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار تولید می‌شود که به ازای هر یک میلیون نخ سیگار یک انسان کشته می‌شود.

ترکمن نژاد افزود: با توجه به اینکه مصرف دخانیات باعث آسیب‌های سیاسی، اقتصادی و زیست محیطی بی‌شماری می‌شود، دولتمردان به دنبال نسل بدون دخانیات هستند.

وی خاطرنشان کرد: تا ۵ سال آینده در کشورهای پیشرفته سیگار پیدا نمی‌شود و افراد سیگاری سعی خواهند کرد از طریق کشورهای در حال توسعه و جهان سوم نیاز خود را برطرف کنند.

مشاور علمی جمعیت مبارزه با دخانیات با اشاره به اینکه هدف گیری شرکت‌های تولید دخانیات در کشور ما بر روی زنان و دختران است، رواج مصرف سیگار بین زنان و دختران ایرانی را نشان دهنده توفیق آنان برشمرد.

ترکمن نژاد افزود: از ۶ ماه پیش طرح بدون دخانیات با برنامه ۲۰ ساله در جمعیت مبارزه با دخانیات مطرح شد و این طرح با تخصیص یک صندلی در شورای انقلاب فرهنگی گام اولیه را برداشت و در حال برداشتن گام‌های بعدی است.

وی با اشاره به استراتژی سازمان جهانی بهداشت برای کنترل و کاهش مصرف دخانیات، به تبیین اصول این استراتژی پرداخت که شامل ارائه خدمات ترک دخانیات، آگاه سازی دیگران در برابر مخاطرات دخانیات، افزایش مالیات و قیمت مواد دخانی بودند.

ترکمن نژاد یادآور شد: هدف اصلی این اصول و برنامه‌های پیشگیری در مصرف دخانیات، محدودیت در عرضه آن است.

وی، نیکوتین را یکی از اعتیادآورترین محصولات دخانی دانست و گفت: با استفاده از ابزارهای قانونی نظیر ممنوعیت مصرف سیگار در اماکن عمومی و جلوگیری از صدمه زدن افراد سیگاری به افراد غیرسیگاری، می‌توان مصرف سیگار را کنترل و کاهش داد.

در همین حال، بهزاد ولی زاده رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت ضمن تاکید بر ممنوعیت تبلیغ دخانیات، از پیگیری وزارت بهداشت برای افزایش نرخ جرایم تخلفات دخانیاتی خبر داد و گفت: پیشنهاد افزایش جرایم با احتساب میزان تورم از سوی وزارت بهداشت به معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارسال شده و پیگیر اخذ مصوبه هیأت وزیران هستیم.

وی با بیان اینکه شرکت‌های توزیع‌کننده محصولات دخانی قانون‌پذیر نیستند، افزود: اگرچه ضوابطی در ارتباط با استندهای نگهداری سیگار ابلاغ کرده‌ایم اما نظارت‌های میدانی بیانگر این است ضوابط به درستی اجرا نمی‌شود.

ولی‌زاده در مورد جرایم تخلفات تبلیغاتی دخانیات، گفت: بیشترین ارقام جرایم در قانون جامع کنترل دخانیات برای تبلیغات در نظر گرفته شده است که در آخرین دور بازنگری جرایم در سال ۱۳۹۸ به ۴۴ میلیون تومان افزایش یافته است.

بر اساس قانون «جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات»، جرایم قانون جامع کنترل دخانیات باید هر ۳ سال یکبار بازنگری شود. جرایم این قانون برای آخرین بار در سال ۹۸ بازنگری شد. پیشنهاد افزایش جرایم با احتساب میزان تورم از سوی وزارت بهداشت به معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارسال شده است و پیگیر اخذ مصوبه هیأت وزیران هستیم.

کد خبر 6079892 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • امیدیان: سپاهان در مسیر درستی حرکت می‌کند
  • نشانه‌هایی که می‌گویند کلیه‌های شما به درستی کار نمی‌کنند + فیلم
  • لورنتزو پلگرینی: به خاطر ده روسی خودمان را در آتش می‌اندازیم؛ رم در مسیر درستی قرار دارد
  • امسال رشد اقتصادی روسیه سریع‌تر از کشور‌های پیشرفته خواهد بود
  • صادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد
  • رویترز:‌ صادرات نفت ایران بیشترین رقم در ۱۰ ماه گذشته شد
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه رژیم صهیونیستی و آمریکا را فروریخت
  • تحریم ها باعث قطع وابستگی‌های کشور به بیگانگان شد
  • یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!
  • سخنگوی انصارالله: حملات ایران به اهداف اسرائیل، انتقام درستی است