Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مهدی حسینی‌نژاد روز پنجشنبه در نشست توسعه همکاری‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و سپاه ثارالله کرمان در نظارت و کنترل بازار افزود: ۲ موضوع مهم گرانی و گران فروشی در بازار وجود دارد که متاسفانه به علت حجم، تخلفات کشف شده در بازار مشهود نیست.

وی اظهار داشت: سازمان صمت در مجموع ۷۰ نفر نیروی نظارتی دارد که افزایش نظارت را با استفاده از این افراد ۳۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ارتقا دادیم و در این زمینه ماهانه بیش از هفت هزار بازدید را ماموران نظارتی صمت و ۱۵ هزار بازدید اصناف و بخشی را بسیج انجام می دهند اما متناسب با نیاز و تخلفات بازار مشهود نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: دغدغه دیگر بازار نداشتن نرخ محصولات است لذا باید نرخ کالاها مشخص شود که در تنظیم بازار پیشنهاد دادیم نرخ ها سیستمی و آنلاین شود.

وی بیان داشت: همچنین پیشنهاد دادیم سه اتحادیه میوه، مرغ و نان قیمت های اجناس خود را به صورت درج در تابلو اعلام کنند تا مردم قیمت ها را هنگام خرید به صورت آنلاین مشاهده کنند و از بسیج برای نصب این تابلوها کمک می خواهیم و هزینه آن توسط صمت و از دیگر ظرفیت های استان کرمان پرداخت می‌شود.

حسینی‌نژاد تصریح کرد: بخشی گسترده از نیازها در فاصله زمانی هشت ماهه که به صورت ویژه درگیر بیماری کرونا بودیم را با کمک سپاه پاسداران تامین کردیم و اقدامات بزرگی در این حوزه انجام شد.

وی افزود: مسائل مربوط به تحریم‌های ظالمانه و کرونا چالش‌های بازار استان کرمان را تقویت کرده و تلاطم‌های نرخ ارز تاثیر مستقیم در بازار دارد و بازار را برای مردم استان و کشور کاملا دچار مشکل کرده لذا شرایط دشوار فعلی باید مدیریت شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: خوشبختانه تصدی این وزارتخانه تعیین تکلیف شد و علیرضا رزم حسینی به عنوانی وزیری جدی با پشتکار و برنامه در ابتدای کار قول تامین کالاهای اساسی و نظارت و پایش بازار را داده که در این حوزه نیاز به کمک سپاه داریم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید کرد: ظرفیت های خوبی درون کشور و استان کرمان با توجه به ظرفیت‌های داخلی داریم و با استفاده از این ظرفیت‌ها می توانیم به رفع مسائل و مشکلات مردم کمک کنیم.

دبیر ستاد تنظیم بازار استان کرمان با بیان اینکه در استفاده از ظرفیت های داخلی در حوزه های صنعتی و معدنی اتفاقاتی مناسب طی سال گذشته رخ داده و بیش از ۹۵ درصد از آن استفاده از توان و ظرفیت استان بود گفت: باید آن را به حوزه بازار و تامین و نظارت بازار به عنوان چالش های این روزها تعمیم دهیم.

نیاز روغن در بازار کرمان تامین می‌شود

وی با بیان اینکه نیاز استان کرمان را در کالاهای اساسی رصد کردیم گفت: گوشت، میوه، شکر و نهاده‌های دامی را در بازه ۱۰ ساله رصد و نیازهای این استان شناسایی شد.

حسینی‌نژاد عنوان کرد: نیاز مردم با داشتن سالانه ۶۰ هزار تن روغن در استان مدیریت می شود که از بخش از آن به صورت ملی و بنک داران تامین می شود و تلاطم های نرخ ارز بنک داران را دچار چالش کرده و بخشی از این ظرفیت را از دست دادیم لذا در استان صادراتی کرمان می توانیم بخشی از نیاز خود را از طریق ارز صادرات و نیاز واردات تهاتر کنیم.

وی افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت ستادی ویژه برای تامین نیاز به کالاهای اساسی تشکیل داده و در اولین گام تامین روغن را بر عهده گرفته است که در استان کرمان و با استفاده از ظرفیت ها می توانیم این نیاز را تامین کنیم.

وی ادامه داد: منابع تامین روغن را می توانیم از حقوق دولتی تامین کنیم که سپاه می تواند در این حوزه همکاری کند.

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این نشست برای استفاده از تمامی توان این نهاد برای رفاه حال شهروندان و رسیدگی به مشکلات مردم در بازار و جلوگیری از تخلفات این حوزه قول مساعد همکاری داد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت کرمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اصناف صمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت کرمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اصناف صمت وزارت صنعت معدن و تجارت کرمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اصناف صمت اخبار کنکور معدن و تجارت استان کرمان ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۷۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر

با توجه به نیاز استان کرمان به گروه‌های خونی مختلف اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان انجام شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، استان کرمان با توجه به آمار بالای بیماران تالاسمی و هموفیلی و همچنین آمار بالای تصادفات و اعمال جراحی مصرف خون بالایی دارد و مردم کرمان همواره با حضور خودشان در مراکز انتقال خون استان کمک کردند تا با تامین ذخیره خون، جوابگوی بیماران نیازمند به خون در سراسر استان باشند.

صبح امروز فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان با توجه به اعلام نیاز سازمان انتقال خون در گروه‌های خونی مختلف با حضور در مرکز انتقال خون کرمان بخشی از خون خود را به نیازمند اهدا کردند.

به گزارش تسنیم، با توجه به آمار بالای بیماران تالاسمی و هموفیلی در استان و همچنین آمار بالای تصادفات و اعمال جراحی روزانه در سراسر استان کرمان به چیزی در حدود 250 واحد خون نیازمند هستیم که خون مصرفی و مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان باید تأمین و جبران شود.

به گفته ایرج شکوهی مدیرکل انتقال خون استان کرمان بیشترین مصرف گروه‌های خونی ا‌ستان کرمان در گروه خونی O و A مثبت و بیشترین نیاز استان به دو گروه خونی O و A منفی است.

وی با بیان اینکه اداره کل انتقال خون استان کرمان در حال حاضر در هر یک از شهرستان‌های سیرجان، رفسنجان، بم و جیرفت یک مرکز و در مرکز استان دو پایگاه انتقال خون دارد، گفت: مردم استان کرمان تا کنون همیشه با ما همراهی کردند و هر زمان که اعلام نیاز شده مردم ما همیشه پای کار بودند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • دادستان انتظامی قضات کشور وارد کرمان شد
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد
  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی سینما آزادی
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • رییس سازمان انرژی اتمی: نیاز به غنی‌سازی بالاتر داشتیم/ به دنیا هم اعلام کرده‌ایم که محل مصرف ما حوزه سلامت و پزشکی است
  • ارز مورد نیاز برای تامین دارو تخصیص داده شود
  • آب رسانی به ۷ روستا در بم