Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@15:33:58 GMT

خودروی پرنده در اروپا مجوز پرواز گرفت

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۷۸۱۳

خودروی پرنده در اروپا مجوز پرواز گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، لیبرتی با استفاده از سه چرخ بر روی زمین حرکت می‌کند و اتحادیه اروپا مجوز پرواز و حرکت آن را در کشورهای عضو صادر کرده است.

خودروی پرنده مذکور به صورت دونفره طراحی شده و شرکت سازنده مدعی است از بیست سال پیش تلاش برای طراحی و ساخت آن را آغاز کرده است. لیبرتی دارای بال‌های تاشو است که در زمان حرکت خودرو بر روی زمین در کنار دم آن جمع می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد زیادی چرخ دهنده هم برای باز و بسته کردن بال‌های این خودرو در نظر گرفته شده است.

خودروی یادشده برای حرکت بر روی زمین، دارای یک موتور با قدرت ۱۰۰ اسب بخار است. حداکثر سرعت این خودرو بر روی زمین به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و شتاب صفر تا صد آن نیز کمتر از نه ثانیه است.

اما در زمان تبدیل به خودروی پرنده، لیبرتی از موتور ۲۰۰ اسب بخاری و یک موتور چرخان بهره می‌گیرد که انرژی لازم برای افزایش ارتفاع آن را تأمین می‌کند. این خودرو بعد از پیمودن حداکثر ۳۳۰ متر مسافت به هوا برمی‌خیزد و حداکثر سرعت آن در هوا به ۱۸۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

این هواپیما حداکثر می‌تواند ۳۵۰۰ متر ارتفاع بگیرد و با پیمودن مسافتی ۳۰ متری بر روی زمین متوقف می‌شود. مخزن ۱۰۰ لیتری پروازی حداکثر ۴ ساعت و نیمه را در هوا ممکن می‌کند. این هواپیما برای پیمودن مسافتی حداکثر ۵۰۰ کیلومتری مناسب است. البته مخزن سوخت ۱۰۰ لیتری حرکت این خودرو بر روی زمین به میزان ۱۳۱۵ کیلومتر را با یک بار سوخت گیری ممکن می‌کند. آماده کردن این خودرو برای پرواز بر روی زمین تنها چند دقیقه طول می‌کشد و قیمت آن هنوز اعلام نشده است.

کد خبر 5059271

منبع: مهر

کلیدواژه: خودروی پرنده هلند صنعت خودروسازی ویروس کرونا تحقیقات علمی واکسن کرونا نوآوری حاکمیت سایبری فناوری فضایی اینترنت ایرانسل هوش مصنوعی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت اسپیس ایکس ایالات متحده امریکا فیس بوک گوگل بر روی زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۷۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در الرقه سوریه

رسانه‌ها از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در استان الرقه سوریه خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، منابعی به سایت خبری المیادین گزارش کردند یک خودروی بمب‌گذاری شده نزدیک زندان «الاحداث» متعلق نیروهای دموکراتیک سوریه در استان الرقه منفجر شد.

به گفته این منابع، این حادثه خسارت جانی و مالی به همراه داشته است.

جزئیات بیشتری درباره این حادثه منتشر نشده است.

دیگر خبرها

  • حرکت به سمت مشارکت معنادار و عمیق مردم در ساخت مسکن
  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • برگردید تا غرق نشوید
  • اضافه شدن پرواز جدید به فرودگاه شهرکرد
  • تاخیر چند ساعته پرواز تهران - مشهد
  • پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد
  • چهارمین قطار مسافربری قم به مشهد راه‌اندازی شد
  • انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در الرقه سوریه
  • پرواز اردبیل به مشهد برقرار شد
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکارهای مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می آیند (+عکس)