Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای مفتیان روسیه گفت: انسان‌ها فراموش کرده بودند چه کسی دنیا را ساخته است، اما با شیوع کرونا ثابت شد خداوند برای بشریت و زندگی انسان برنامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل  خبرگزاری آنا، «راویل عین‌الدین» در پیامی به کنفرانس وحدت اسلامی گفت: به نمایندگی از جمعیت 25 میلیونی مسلمانان روسیه از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بابت سازماندهی و برگزاری این کنفرانس کمال تشکر را دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما موفق شدید با وجود تمامی محدودیت‌ها و مشکلات امروزی کنفرانس را به نحو شایسته‌ای برگزار کنید.

وی در پیام ویدیوئی به این کنفرانس عنوان کرد: این کنفرانس فرصت بسیار خوبی ایجاد کرد تا همه اعضا به بررسی مهم‌ترین موضوعات امت اسلامی و بشریت امروز بپردازند و بتوانند راه‌حل‌های عملی برای مشکلات امت اسلامی مطرح کنند.

رئیس شورای مفتیان روسیه بیان کرد: همه‌گیری ویروس کرونا بشر امروز را با چالش‌های بسیاری ازجمله اقتصادی، اجتماعی، علمی و سیاسی درگیر کرده است، اما همه امروز به این درک دست یافته‌ایم که موضوع اصلی شیوع کرونا، اخلاقی است. اینکه رفتار ما در مواجه با این چالش چگونه است و کدام ویژگی‌های انسانی ما در شرایط بحرانی دستخوش تغییر می‌شود.

وی افزود: این دوران و سختی‌ها و تغییر رفتارها نشان‌دهنده این است که ما در آزمون بزرگ انسانیت و اخلاقی قرار داریم. رفتار فردی و اجتماعی ما در این بحران همانند شاخصی برای ادامه راه زندگی خواهد بود، از این رو باید نهایت دقت را در رفتار خود در شرایط بحرانی و فوق‌العاده داشته باشیم.

راویل عین‌الدین با بیان اینکه هر یک از ما تاکنون به این پرسش‌های بنیادی فکر کرده است که به‌عنوان عضوی از جامعه برای حل مشکل بزرگ چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟ تصریح کرد: آیا انسان امروز توانایی این را دارد که با تغییرات گسترده اجباری در روند عادی زندگی و شرایط بحرانی و بلاتکلیفی عقل سلیم خود را حفظ، صبر پیشه کند، بخشنده باشد و به اعمال خیر خود ادامه دهد؟

وی افزود: اگر شرایط بحرانی نتوانسته باشد قدرت تصمیم‌گیری عاقلانه و اخلاقی را مختل و برعکس ما را برای کمک و محبت مصمم‌تر کرده باشد، باید خوشحال باشیم، زیرا خداوند اراده کرده است تا ما را از میان بحران‌ها عبور دهد و انسانی قوی‌تر برای دوران آینده بسازد. همه می‌دانیم این سختی‌ها می‌گذرد و آنچه می‌ماند رفتار و کردار انسان‌ها در دوران بحرانی و شرایط خاص است.

رئیس شورای مفتیان روسیه یادآور شد: ما انسان‌هایی هستیم که به یاری خدا در هر لحظه و مکان اعتقاد راسخ داریم و از این رو در دوران بحرانی از امید و رحمت خداوند به هیچ وجه غافل نیستیم، زیرا دین و باور همانند پشتیبانی محکم برای ما قدرت روحانی و اعتقادی می‌آورد و در این شرایط است که هر انسان به میزان توانایی و قدرت خود می‌بایست به دیگران کمک کند و کار خیر را فراموش نکند تا نیازمندان جامعه که در شرایط ضعیف‌تری هستند از بین نروند.

وی ادامه داد: سال 2020 به‌عنوان سالی در تاریخ ثبت خواهد شد که موضوع مرکزی آن بیماری واگیردار کروناست، اما این سال در روسیه برای مسلمانان به سالی تبدیل شد که بیش از هروقت دیگر به انجام کارهای خیر و خداپسندانه پرداختند. مسلمانان به همه مستمندان از جنبه‌های مختلف خوراک، کمک هزینه مالی و... کمک کردند و در قالب گروه‌های داوطلبانه به کمک پزشکان و پرستاران شتافتند.

وی افزود: در حال حاضر پس از گذشت چندین ماه در این وضعیت کرونایی سؤالی برای بسیاری پیش آمده است که در ادامه زندگی چه خواهد شد؟ یادمان هست برخی سیاستمداران تا قبل از بروز همه‌گیری کرونا مردم گوشه و کنار دنیا را از فجایع جهانی، جنگ سوم جهانی و اتفاقاتی نظیر آن می‌ترسانند، آن‌ها فراموش کرده بودند چه کسی دنیا را ساخته است و چه کسی صاحب زمین‌ها و آسمان‌هاست. آن‌ها فقط از برنامه‌های خود حرف می‌زدند، اما خداوند هم برای بشریت و زندگی انسان برنامه دارد.

انتهای پیام/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: کرونا رئیس شورای مفتیان روسیه راویل عین الدین کنفرانس وحدت اسلامی شرایط بحرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۷۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته سوم آوریل؛ از درمان وزوز گوش تا قصه آتش و انسان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجلات علمی عامه‌فهم برای ارتباط جامعه علمی با مردم عادی بسیار اهمیت دارند. این مجلات می‌توانند پژوهش‌ها و دستاوردهای علمی را به زبانی قابل فهم برای مخاطبان عرضه کنند. از آنجایی که این نشریات به‌سرعت (در فواصل حداکثر ماهانه) به‌روزرسانی می‌شوند، جریانات و پارادایم‌های جدید علمی را در دسترس عموم قرار می‌دهند. در این سلسله گزارش‌ها، مروری بر پرونده‌های جلد مجلات اصلی ترویج علم جهان خواهیم داشت.

*** 

نیچر

مسیرهای جنگلی برای برداشت چوب، بلای جان تنوع زیستی

بیش از یک چهارم جنگل‌های استوایی جهان به منظور استفاده از چوب مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

قطع درختان بر تنوع زیستی اکوسیستم این جنگل‌ها تاثیر می‌گذارد اما چطور؟ با ایجاد جاده‌های جنگلی حیوانات شکارچی می‌توانند در مناطق وسیع‌تری شکار کنند و این موضوع بر جمعیت جانداران مختلف در این جنگل‌ها تاثیرات جدی دارد. طرح صدور گواهی‌نامه مدیریت جنگل با عنوان (FSC) قرار است تاثیرات این تغییرات بر تنوع زیستی را کاهش دهد و جلوی احداث جاده‌های غیر ضروری را بگیرد اما هنوز اطلاعات کمی درباره میزان تاثیرگذاری این طرح وجود دارد. در مقاله اصلی مجله نیچر، یکی از پژوهش‌های مربوط به این مسئله با تفصیل آمده است. مقاله‌ای که شامل ۳/۱ میلیون عکس دوربین با لنز تله است که ۵۵ گونه پستاندار در ۱۴ نقطه مختلف از جنگل‌های استوایی غرب آفریقا را نشان می‌دهد و نشان می‌دهد مدیریت جنگل‌ها و جاده سازی در آنها بر تعداد برخی از پستانداران به طور محسوسی موثر بوده است. یعنی جنگل‌هایی که طرح FSC در آن‌ها اجرا شده تنوع زیستی آسیب کمتری نسبت به جنگل‌های فاقد این طرح، دیده است. گرچه حفظ جنگل‌های باقی‌مانده به همان شکلی که هستند در درجه الویت بالاتری  قرار می‌گیرد اما طرح مدیریت جنگل‌ها و جاده‌سازی در آن، توانسته تا حدود خوبی تنوع زیستی این مناطق را حفظ کند به ویژه برای پستانداران بزرگ جثه‌ای مثل گوریل، فیل و شامپانزه‌ها که در معرض انقراض هستند این طرح مفید و عملیاتی بوده است.

ساینتیفیک امریکن

آتش دوست یا دشمن ما انسان‌ها؟

پرونده ویژه این شماره مجله ساینتیفیک امریکن به یکی از شگفت‌انگیزترین پدیده‌های جهان ارتباط دارد، آتش! در گوشه‌هایی از این مقاله که بخش‌هایی از آن را یک آتش‌نشان با سابقه نوشته است، آمده: ‌«۱۸ ساله بودم که بعد از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان، خودم را در پارک ملی گرندکانیون آریزونا و به عنوان خدمه آتش‌نشانی دیدم! سال‌ها گذشت و من دانشگاه رفتم و اطلاعات زیادی درباره آتش پیدا کردم، پدیده شگفت‌انگیزی که در سیاره زیبای ما وجود دارد. ۵۶ سال گذشت و من درباره آتش در قاره‌های مختلف کتاب‌ها و مقالاتی نوشتم و سعی کردم راهی برای آشتی با آتش پیدا کنم. درست است آتش می‌تواند نابودی به بار آورد اما زندگی و حیات انسان با آتش گره خورده است. انسان با کمک آتش غذایش را پخت و به این ترتیب اندام فشرده‌تری پیدا کرد و سرش بزرگتر شد و مغزش فعالتر. آتش باعث شد انسان زمین را به جایی برای پختن تبدیل کند و اهلی کردن معنا پیدا کرد چرا که انسان باید از محصولاتش که قرار بود روزی پخته شوند و او را سیر کنند مراقبت می‌کرد و نیاز به حیواناتی داشت تا در کنارش زندگی کنند. آتش کمک کرد سنگ معدن را به فلز تبدیل کنیم و کم‌کم ایده‌ای شد برای ساخت سلاح‌های گرم! داستان اجداد نخستی‌مان تا به امروز همیشه با آتش گره خورده است.

نیوساینتیست

افق‌های روشن برای درمان وزوز گوش!

حتما شما هم وزوز گوش را تجربه کرده‌اید، حس بسیار ناخوشایندی که می‌تواند روان آدم را به هم بریزد.

این شماره مجله نیوساینتیست به تحقیقات جدیدی که درباره وزوز گوش انجام شده پرداخته است تحقیقاتی که نشان می‌دهد ارتباط متناقضی بین وزوز گوش و کاهش شنوایی وجود دارد این نشانه‌ها می‌تواند راه‌های جدیدی برای درمان‌های احتمالی پیش پای پزشکان و محققان بگذارد.  جیمز رند که یک دهه پیش به عنوان دی‌جی در لیورپول بریتانیا کار می‌کرد، اغلب با شنیدن صداهای عجیب و غریبی که می‌دانست واقعی نیستند، کار را ترک می‌کرد. این علائم وزوز همیشه تا زمانی که او از خواب بیدار می‌شد شنیده می شدند. یک پزشک تأیید کرد که صداها احتمالاً ناشی از قرار گرفتن رند در معرض موسیقی بلند برای ساعت‌ها بوده است اما هیچ درمانی وجود نداشت، راه‌هایی برای کمک به عادت کردن او وجود نداشت. او می‌گوید: «می‌دانستم که دیگر هرگز سکوت را نخواهم شنید و این بسیار وحشتناک بود. با این حال چشم‌انداز درمان وزوز گوش چندان تیره و تار نیست تحقیقات جدید نشان می‌دهد با دستگاه‌های تحریک عصبی می‌شود حجم صداها را کاهش داد و این مقاله به طور ویژه درباره روش‌های جدید درمان وزوز گوش است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لحظه دوست داشتن و دوست داشته شدن، لحظه واقعی زندگی است
  • تیپ و چهره واقعی «آنا ساوای» بازیگر نقش ماریکو ساما در سریال شوگون + تصاویر
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • چرا چشم‌های سگ همیشه غمگین است؟
  • 10 سریال گانگستری تماشایی که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند(+عکس)
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • اسحاق جهانگیری: دهه نود بدترین دهه زندگی مردم ایران بود | سال ۱۳۹۵ استثنا بود
  • هفته سوم آوریل؛ از درمان وزوز گوش تا قصه آتش و انسان
  • چگونه در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شویم؟
  • نخستین تمدن‌ها و سرانجام هستی