Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@02:25:11 GMT

نسل جوان در خطر فروریزی هویت ایرانی و اسلامی است

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۸۰۰۴

نسل جوان در خطر فروریزی هویت ایرانی و اسلامی است

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون سیاسی و اجتماعی استاندار گفت: نسل جوان در خطر فروریزی هویت ایرانی و اسلامی است و یکی از اصلی ترین تهدید ها برای این نسل تهدید هویتی است که خطرناک‌ترین تهدید است.

به گزارش ایسنا علی زینی وند در نشست انجمن کتابخانه های استان که در سالن این معاونت برگزار شد گفت: فضای آموزشی و فرهنگی در سال ها و دهه های گذشته به گونه ای  پیش رفته که این فضا را به دشمنان هویت خودمان واگذار کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: نسل کتابخوان ها در کشور سال به سال تقلیل پیدا می کند و مقایسه سالهای گذشته نشان می‌دهد که نسل کتابخوان واقعاً در حال تقلیل است.

وی افزود:نگاهی به گذشته نشان می‌دهد که در حوزه‌های دانشگاهی و مدارس و حتی حوزه ها دچار آسیب شده ایم اما چون این روند تدریجی است، خطر آن کمتر دیده می‌شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندارسیستان وبلوچستان گفت:اگر نسل جوان  هویت محکمی نداشته باشد غرب زده می‌شود و یابه هر هویتی در خواهند آمد و این خطری است که ما را تهدید می‌کند و منشاء آن  در فرهنگ سازی است.

 وی ادامه داد: در حال حاضر هدایتگر نسل جوان ما شبکه‌های مجازی و شبکه‌های خارجی از جمله تلویزیون خارجی و شبکه های اجتماعی است و رسانه‌های مکتوب در رده های پایین تر قرار گرفته است.

زینی وند گفت : نسل جوان در فضاهای مجازی پیشرو هستند و آثار مکتوب را توجه نمی‌کنند و اگر بخواهیم آثار مکتوب را به خورد نسل جوان بدهیم باید این آثار را به فایل ها و فضاهای قابل انتشار در فضای مجازی تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: نسل جدید در مطالعه بی‌حوصله هستند و به کوتاه خواندن عادت دارند، لذا اگر بخواهیم در حوزه کتابخوانی تاثیر گذار باشیم باید مفاهیم را در قالب پیامهای کوتاه و جذاب از طریق فضاهای مجازی منعکس نماییم.

معاون استاندارسیستان وبلوچستان گفت: همه گیری کرونا  شاید فرصتی است که در این زمینه بخشی از نقایص جبران شود.

وی افزود: در استان شاخصه هایی همچون دانشگاه ها و متون مذهبی از وضعیت خوبی برخوردار است و تقریباً منابع مذهبی و کتابهایی که لازمه شکل‌گیری هویت یک مسلمان است در خانه ها و کتابخانه ها وجود دارد اما در سایر حوزه‌ها نقص جدی داریم و این نقص ها در حوزه هایی از جمله تربیت یک شهروند مسئولیت پذیر دیده می‌شود .

زینی وند تاکید کرد : باید نهادهای فرهنگی رویکردی در زمینه این عناوین و مقولات تعریف کنند.

وی افزود: نهادهای فرهنگی از جمله نهاد کتابخانه ها و فرهنگ و ارشاد اسلامی  با تشکیل جلسات هدفمندتر در این امر جدیت داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نهاد كتابخانه هاي عمومي سيستان و بلوچستان استانی فرهنگی و هنری نسل جوان حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۸۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۲۸ بخشداری آذربایجان‌شرقی به فیبرنوری

 شیدایی در جلسه کمیته فناوری ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: در مرحله اول انتخابات ۴ هزار و ۸۶۶ نقطه اخذ رای در آذربایجان شرقی کار انتخابات را انجام دادند که ۵/۵ درصد کل نقاط اخذ رای کشور را شامل می‌شدند.

وی گفت: آذربایجان‌شرقی در روند برگزاری مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی جزو استان‌های برتر در پایداری شبکه و احراز هویت در کشور بود.

شیدایی افزود: پس از ۱۵ سال و در عرض ۴ ماه ۲۸ بخشداری استان آذربایجان شرقی و فرمانداری لیلان به فیبر نوری مجهز شدند.

مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تبریز، اسکو و آذرشهر به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی متذکر شد: در کنار دستگاه احراز هویت آنلاین کار انتخابات و انتخاب نامزد‌ها توسط دستگاه تمام الکترونیک انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • ستون خیمه هویت ایرانی شعر است/فصل دوم برنامه به اوایل تابستان خواهد رسید + فیلم
  • تجهیز ۲۸ بخشداری آذربایجان‌شرقی به فیبرنوری
  • طهرانچی: تربیت نسل جوان مبتنی‌ بر توانمندی و سودمندی است
  • دکتر طهرانچی: تربیت نسل جوان مبتنی‌ بر توانمندی و سودمندی است
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • رئیس رسانه ملی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر هویت است
  • تنها راه نجات جامعه توسعه فرهنگ همگرایی است
  • تاکید بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید
  • دختران جوان در معرض تهدید سندروم «ددی ایشو»!