Web Analytics Made Easy - Statcounter

حالا که این مطلب را می خوانید دیگر علی کریمی در استقلال نیست و به یک باشگاه قطری پیوسته.جایی که سخت است مقابل وسوسه آنها مقاومت کنی.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

شاید بتوان گفت در حال حاضر بهترین واکنش برای جدایی علی کریمی در استقلال همان واکنشی است که محمود فکری در نساجی و بعد از کوچ دسته جمعی ستارگانش در فصل کنونی و پیش از پیوستنش به استقلال و یا مصدومیت آن ها در فصل قبل داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته همیشه بخشی از واکنش سرمربیان به این موقعیت پذیرش آن از سراجبار است اما مهم این است که گزینه قبلی از ذهن بیرون بیاید و تبدیل به بهانه‌ای برای مشکلات آینده نشود.

اما اینکه جانشین علی کریمی کدام بازیکن باشد کاملا بستگی به محمود فکری و سیستم مدنظرش دارد. حال اگر فرض را بر استفاده از سیستم ۲-۵-۳ برای استقلال بگیریم می شود جانشین یا جانشین های کریمی را در اشکال مختلف این سیستم بررسی کرد.

یک)اگر قرار باشد استقلال بر اساس شکل ۲-۵-۳ زمان استراماچونی بازی کند ، درآن علی کریمی از بین سه هافبک میانی، در حد فاصل بین ریگی به عنوان هافبک دفاعی و هافبک هجومی ( شجاعیان، اسماعیلی و…) قرار می گرفت و نقش یک هافبک باکس را داشت. یعنی هم شرکت در امور دفاعی و هم حضور در فاز هجومی و در آخر وظیفه خطیر و کلیدی تنظیم ریتم بازی. یعنی یک فرمانده تمام عیار.
در این شکل از سیستم ۲-۵-۳ مهدی مهدی پور و فرشید باقری می توانند این نقش را ایفا کنند. مهدی پور که مثل علی کریمی فوتبال خود را در اصفهان و البته در تیم رقیب سپاهان رشد داده احتمالا از پس این نقش بر بیاید.البته او باید ظرفیت بازی در استقلال و تحمل فشارش را داشته باشد؛کاری که علی کریمی باوجود بعضی مشکلات از پس اش برآمد تا تبدیل به مهمترین بازیکن تیم بشود.

دو) در صورتی که محمود فکری بخواهد از بین سه هافبک مرکزی، از یک هافبک دفاعی و دو هافبک هجومی در مقابل آن استفاده کند ( به مانند دوره ای که استقلال از جانواریو و جباری، همزمان به عنوان هافبک هجومی استفاده می کرد) در این صورت استقلال در پست هافبک دفاعی کاملا دستش باز است. ریگی، مهدی پور و باقری می توانند در سطح مناسبی از عهده این نقش برآیند.
در خصوص دو هافبک هجومی هم باید گفت صرفا اسماعیلی و شجاعیان ویژگی های ذاتی این پست را در خود دارند. از جمله این ویژگی ها تکنیک، قدرت ارائه پاس های با کیفیت در فضاهای خالی نزدیک محوطه جریمه و …که در این بین سلامت فیزیکی این دو برای استقلال بسیار کلیدی خواهد بود.

 

علی کریمی در دو فصل گذشته در فوتبال ایران گام به گام پیش رفت و تبدیل به ستاره استقلال شد و پیراهن ملی را این بار بعنوان یک مدعی جدی پوشید .

 

سه) حالت سوم زمانی است که چینش نفرات شامل یک هافبک دفاعی (مهدی پور، باقری، ریگی) و دو هافبک میانی یا باکس (مهدی پور، باقری، و شاید شجاعیان و اسماعیلی) باشد که بازهم سرمایه مناسبی برای فکری در استقلال باقی مانده است. در عین حال اینکه بازیکنان جانشین علی کریمی چقدر می توانند جدایی او را از خاطر هواداران استقلال پاک کنند بستگی به کیفیت آن ها در فصل پیش رو و مهره چینی محمود فکری دارد.

 

کسی چه می داند شاید در این فصل مهدی پوربرای استقلال شد همان علی کریمیِ ای که نه تنها جای خالی امید ابراهیمی را پر کرد، بلکه شاهد نمایش های دیدنی یک هافبک به مراتب مدرن تر از ابراهیمی بودیم.علی کریمی ای که با تردیدهای جدی و بخصوص نطارت منفی پزشکی به استقلال پیوست و در پیراهن آبی کیفیت محض و قدرت فوتبالش را نشان داد.کسی که در مقیاس ایران کار ژاوی را برای بارسا انجام می‌داد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: علی کریمی استقلال تهران علی کریمی نقل و انتقالات 1399 علی کریمی هافبک دفاعی هافبک هجومی محمود فکری مهدی پور یک هافبک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۸۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبشک: جای استقلال خوزستان رده چهاردهم جدول نیست

هافبک تیم فوتبال استقلال خوزستان گفت، جایگاه واقعی این تیم رده چهاردهم جدول لیگ برتر نیست. - اخبار ورزشی -

محمد آبشک در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت استقلال خوزستان بعد از تساوی بیرون از خانه مقابل گل‌گهر اظهار داشت: شرایط تیم ما بد نیست و در چند بازی اخیر، به غیر از بازی با پیکان نتایج خوبی گرفتیم. در بازی با پیکان هم مستحق باخت نبودیم و چند موقعیت خوب را از دست دادیم. در حال حاضر شرایط روحی تیم خوب است و در بازی قبلی هم با اینکه با دو گل از گل‌گهر عقب افتادیم، ولی جبران کردیم.

پورموسوی: نگران نیستیم و در لیگ برتر می‌مانیم

 

وی در مورد شانس ماندن تیمش در لیگ برتر تأکید کرد: ما اصلاً به سقوط فکر نمی‌کنیم و تمام هدف‌مان این است که در جدول چند پله خودمان را بالا بکشیم. استقلال خوزستان در این فصل خیلی بدشانس بود و در چند بازی در دقایق آخر گل خورد، تیم ما از لحاظ فنی تیم خوبی است و جای استقلال خوزستان، چهاردهم جدول نیست.

هافبک تیم فوتبال استقلال خوزستان راجع به جدایی‌اش از فولاد خوزستان و اینکه مدیران این باشگاه در آخرین لحظه او را کنار گذاشتند، گفت: دوست ندارم در این مقطع در مورد این موضوع صحبت کنم و در یک زمان مناسب صحبت خواهم کرد.

آبشک در پاسخ به این پرسش که کدام تیم قهرمان لیگ برتر خواهد شد، تصریح کرد: استقلال و پرسپولیس رقابت نزدیکی دارند و هر دو با خصوصیات فنی متفاوت نتایج خوبی می‌گیرند. پیش‌بینی سخت است، ولی من شانس قهرمانی استقلال را بیشتر می‌دانم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فوتسال جام ملت‌های آسیا - ایران ۴ - ۱ قرقیزستان
  • حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!
  • پایان فصل برای مهدی‌پور؛ هافبک استقلال زیر تیغ جراحان رفت
  • دین‌محمدی: استقلال باید تمرکز بیشتری داشته باشد
  • هافبک استقلال پایش را به تیغ جراحان سپرد
  • مهدی مهدی‌پور زیر تیغ جراحان رفت
  • زمان بازگشت هافبک استقلال به میادین مشخص شد
  • آبشک: جای استقلال خوزستان رده چهاردهم جدول نیست
  • هافبک استقلال زیر تیغ جراحی می رود
  • هافبک استقلال در بیمارستان بستری شد