Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@08:32:44 GMT

عروس‌های جوان در دام مرد شیطان صفت مشهدی

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۸۱۳۱

عروس‌های جوان در دام مرد شیطان صفت مشهدی

جوان ۲۳ ساله که با راه‌اندازی فروشگاه مجازی مرتکب کلاهبرداری ۱۰۰ میلیونی شده بود، راهی زندان شدکد

تصمیم داشتم هرچه زودتر دخترم را سروسامان بدهم و جهیزیه‌اش را تکمیل کنم تا شرمنده خانواده شوهرش نباشد. از طرفی هم قیمت اجناس و کالا‌ها در بازار روز‌به‌روز گران‌تر می‌شد. کار هر روزم شده بود سرک کشیدن در سایت‌ها و گروه‌های مجازی، تا شاید بتوانم کالایی با قیمتی مناسب برای جهیزیه دخترم پیدا کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  دام سریالی مرد شیطان صفت برای عروس‌های جوان در یکی از گروه‌های مجازی آگهی یک فروشگاه مجازی لوازم خانگی را مشاهده کردم و به لینک مربوط به آن که یک صفحه اینستاگرامی بود، مراجعه کردم. عکس کالا‌ها و مشخصات آن‌ها در این صفحه اینستاگرامی گذاشته شده بود و قیمتشان هم ارزان‌تر از مورد مشابه خود در بازار بود. تعداد بسیاری از اعضای فروشگاه از قیمت‌ها اعلام رضایت کرده بودند و برخی از مشتریان هم دریافت کالا‌های خریداری شده خود را اعلام و سالم بودن آن را تأیید کرده بودند.
من با این خیال که صفحه اینستاگرامی مربوط به یکی از فروشگاه‌های معتبر کشور است یک دستگاه چرخ‌گوشت و یک آبمیوه‌گیری سفارش دادم. بعد از چند دقیقه پیامی از سوی فروشگاه دریافت و فاکتور کالایی که سفارش داده بودم برایم ارسال شد. این فرد که خود را مدیر فروش معرفی می‌کرد گفت که باید فرایند خرید را تکمیل و به طور کامل تسویه حساب کنم.

من هم مبلغ ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به شماره کارت بانکی اعلام شده واریز و فیش واریزی را برای فروشگاه ارسال کردم.
قرار بود بعد از گذشت سه روز کالای خریداری شده به دستم برسد، اما هیچ خبری نشد.

به صفحه اینستاگرامی مورد نظر رفتم و علت تأخیر در ارسال کالا‌های خریداری شده‌ام را جویا شدم، اما هیچ پاسخی از سوی فروشگاه و عوامل آن دریافت نکردم. حدود یک هفته از این ماجرا گذشت، اما هیچ کالایی به دستم نرسید. به پلیس فتا مراجعه و از گردانندگان این صفحه اینستاگرامی شکایت کردم.

پول‌شویی با سرمایه دختران دم‌بخت با اعلام شکایت این زن میان‌سال تحقیقات پرونده از سوی کارشناسان اداره فضای مجازی پلیس فتای مرکز استان خراسان رضوی آغاز شد.
مأموران در ابتدا به بررسی شماره کارتی که مبلغ ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شاکی به آن واریز شده بود پرداختند و طی هماهنگی قضایی آن را مسدود کردند. تیم بررسی کننده در قدم بعدی تحقیقات خود نیز با انجام اقدامات اطلاعاتی در فضای سایبری رد متهم را در یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی زدند.
پس از شناسایی گرداننده این صفحه اینستاگرامی نیابت قضایی صادر شد و مأموران برای جلب این فرد راهی محل شدند و طولی نکشید که او را در اقدامی غافل‌گیرانه دستگیر کردند. متهم که جوانی بیست‌وسه ساله است در رویارویی با مجریان قانون مدعی شد مرتکب هیچ گونه خطایی نشده، اما زمانی نگذشت که استخراج اطلاعات مربوط به صفحه اینستاگرامی مورد نظر حقیقت این ماجرا را برملا و دست این فرد را برای قانون رو کرد.
متهم که دیگر راهی جز بیان حقیقت نداشت به جرمش اعتراف کرد و سپس با دستور مقام قضایی به صورت تحت‌الحفظ به مشهد منتقل شد. متهم در اعترافاتش به پلیس گفت: یک صفحه اینستاگرامی تحت عنوان فروشگاه لوازم خانگی راه‌اندازی کردم و با خرید و افزودن اعضای جعلی تعداد مخاطبان آن را بالا بردم. در این میان برای اینکه اعتماد اعضای واقعی صفحه را بالا ببرم با سیم‌کارت‌هایی که در اختیار داشتم، برای هرکدام یک صفحه اینستاگرامی مجزا راه‌اندازی و به عنوان مخاطب آن‌ها را در صفحه اصلی عضو کردم و هرازگاهی برای آن‌ها زیر پست‌های مربوطه پیام می‌گذاشتم و بیان می‌کردم که کالای خریداری شده به دستم رسیده است.

اعضای تازه عضو شده هم از همه جا بی‌خبر به این پیام‌ها اعتماد می‌کردند و درخواست خرید کالا می‌دادند. بعد از واریز وجوه دیگر پاسخ افراد را نمی‌دادم و آن‌ها را از صفحه اخراج می‌کردم.
متهم پس از تکمیل تحقیقات اولیه برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

روز گذشته رئیس فتای استان خراسان رضوی در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: در ادامه تحقیقات این پرونده مشخص شد که متهم علاوه بر کلاهبرداری از شاکی سرِ ده‌ها نفر دیگر را در سراسر کشور با شگرد فروش لوازم خانگی ارزان قیمت کلاه گذاشته است. طبق تحقیقات کارشناسان ما متهم تنها سه ماه است که این صفحه اینستاگرامی را راه‌اندازی کرده و تاکنون مرتکب کلاهبرداری بیش از ۱۰۰ میلیون تومان شده است.
سرهنگ جواد جهانشیری با اشاره به شگرد متهم بیان کرد: این فرد پس از دریافت وجوه واریزی ناشی از شگرد متقلبانه‌اش، با این مبالغ اقدام به پول‌شویی از طریق خرید کالا در سایت دیوار می‌کرده و یا یک کالا را در سایت‌های واسطه‌گر انتخاب می‌کرده و سپس شماره کارت بانکی فروشنده را به عنوان شماره کارت فروشگاه جعلی خود در اختیار طعمه‌هایش قرار می‌داده است. مشتری فروشگاه جعلی هم بدون اینکه از حقیقت ماجرا اطلاعی داشته باشد مبلغ کالای سفارش داده شده خود را به حساب فردی دیگر واریز می‌کرده و از این طریق یکی از قطعات پازل کلاهبرداری متهم اصلی را تکمیل می‌کرده است.

این مقام ارشد پلیس فتای استان ادامه داد: طبق بررسی سوابق متهم اطلاعاتی به دست آمد که نشان می‌دهد این جوان بیست‌وسه ساله پیش‌تر نیز به دلیل تخلف مجازی اخطار دریافت کرده است. هم اکنون ۸ کارت بانکی با موجودی حساب‌های ۱۲ و ۸ میلیون تومان متعلق به این فرد کلاهبردار توقیف و مسدود شده اس

منبع: پارسینه

کلیدواژه: عروس جوان دام شیطانی مشهد پارسی خبر صفحه اینستاگرامی خریداری شده راه اندازی شماره کارت کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۸۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شفاف‌سازی رودیگر درخصوص پست اینستاگرامی‌اش درباره ماه رمضان

مدافع تیم ملی فوتبال آلمان و رئال مادرید درخصوص پست اینستاگرامی‌‌اش درباره ماه مبارک رمضان که جنجال‌ساز شده بود، توضیحاتی داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آنتونیو رودیگر 11 مارس (21 اسفند) عکسی از خود روی سجاده منتشر کرد  که در آن انگشت اشاره دست راستش را به سمت آسمان گرفته و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک گفته بود.

روز یکشنبه (24 مارس - 5 فروردین) یولیان رایشلت روزنامه‌نگار روزنامه «فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ» در حساب کاربری‌اش در شبکه اجتماعی «X» (توئیتر سابق) نوشت که ژست رودیگر در تصویری که منتشر کرده، «سلام اسلام‌گرایان» بوده و اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی، این ژست را «انگشت داعش» و انگشت اشاره را نشانه بارز اسلام‌گرایی می‌داند.

یک روز بعد از اظهارنظر این روزنامه‌نگار آلمانی، رودیگر و اتحادیه فوتبال آلمان به این موضوع واکنش نشان دادند. مدافع رئال مادرید و تیم ملی فوتبال آلمان شکایت کیفری علیه رایشلت به دلیل توهین، افترا و ایجاد فتنه به دادستانی عمومی برلین ارائه کرد و اتحادیه فوتبال آلمان هم شکایتی را علیه این روزنامه‌نگار تنظیم و پست توئیتری رایشلت را به‌عنوان «سخنان مشوق نفرت‌انگیزی» به دادستانی عمومی گزارش کرد. وزارت کشور آلمان هم پس از تماس با رودیگر تأکید کرد که انگشت توحید باید به‌عنوان اعتراف به ایمان تلقی شود و بنابراین از نظر امنیت عمومی در رده «بدون مشکل» طبقه‌بندی می‌شود. این صرف‌نظر از این واقعیت است که برخی گروه‌ها از این نماد برای اهداف خود سوء‌استفاده می‌کنند.

رودیگر در اولین اظهارنظر رسمی و در واکنش به جنجال به راه افتاده، به نشریه آلمانی «بیلد» گفت: به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان پستی را در اینستاگرام منتشر کردم. این پست 13 روز بود که عمومی شده بود (تا زمانی که یولیان رایشلت نسبت به آن واکنش نشان داد) و بدون مطرح شدن هیچ انتقادی به چندین میلیون دنبال‌کننده‌‌ام رسید، اما در روزهای اخیر این عکس توسط افرادی برای زدن اتهامات بی‌اساس مورد استفاده قرار گرفته است.

مدافع تیم ملی آلمان و رئال مادرید ادامه داد: ژستی که در آن عکس به کار بردم انگشت توحید نامیده و در اسلام این نشانه وحدت و یگانگی خداوند تلقی می‌شود. این ژست در بین مسلمانان سراسر جهان رواج دارد و در چند روز گذشته توسط وزارت کشور آلمان به عنوان «مسئله‌ای بدون مشکل» طبقه‌بندی شده است. به عنوان یک مسلمانِ مؤمن به ایمان خود عمل می‌کنم، اما قاطعانه از هر نوع افراط گرایی و اتهامات اسلام گرایی فاصله می‌گیرم.

رودیگر اظهار داشت: خشونت و تروریسم مطلقاً غیرقابل قبول است. من طرفدار صلح و مدارا هستم. خیلی از اعضای خانواده من به مذاهب مختلف تعلق دارند، با این وجود، ما به یکدیگر احترام می‌گذاریم و اعیاد مذهبی را با هم جشن می‌گیریم. احترام و مدارا اصول اساسی است که همه ما در خانواده خود نماینده آن هستیم. با این حال، می‌دانم که به دلیل توجه ناکافی، به اشخاص ثالث این فرصت را داده‌ام که عمداً پست من را اشتباه تفسیر کنند تا تقسیم‌بندی و قطبی‌سازی صورت بگیرد، اما من بستری برای تفرقه و افراط گرایی ارائه نخواهم داد، به همین دلیل تصمیم گرفتم بعد از دو بازی ملی موفق اخیرمان (بازی‌های دوستانه آلمان مقابل فرانسه و هلند) اظهارنظری شفاف داشته باشم. در عین حال به خود اجازه نمی‌دهم که به عنوان یک اسلام‌گرا مورد توهین و تحقیر قرار بگیرم.

شکایت رودیگر از روزنامه‌نگار آلمانی به خاطر افترا

مدافع رئال مادرید خاطرنشان کرد: تصمیم گرفتم شکایت کنم چون بحث پروپاگاندا (جوسازی) و ایجاد تفرقه است. همیشه قاطعانه از خودم در برابر آن دفاع خواهم کرد. امیدوارم این شفاف‌سازی به رفع سوء تفاهم‌ها و افشای حقیقت کمک کند. همچنین می‌خواهم از اتحادیه فوتبال آلمان تشکر کنم که همیشه در این زمینه از من حمایت کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شفاف‌سازی رودیگر درخصوص پست اینستاگرامی‌اش درباره ماه رمضان
  • برخورد قانونی با گردانندگان ۹ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن در سرخس
  • راه‌های مقابله با شیطان در کتاب «بررسی تقابل شیطان با نماز»
  • مسمومیت شدید جوان مشهدی در پی بلع مواد مخدر
  • روزه جسم و روح و عقل انسان را تقویت می‌کند
  • (عکس) سفر به ایران قدیم؛ شاه به این عروس روستایی ۴۶سکه هدیه داد
  • سرنوشت تلخ فراری دادن دختر ٢٠ ساله از خانه پدری!
  • پسر جوان دختر عاشق را از خانه فراری داد
  • سفر به ایران قدیم؛ شاه به این عروس روستایی ۴۶سکه هدیه داد (+عکس)
  • فیلم| تخلیه یک مرکز خرید در سن‌پترزبورگ به دلیل خطر وجود بمب