Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@09:10:09 GMT

مرزبانی مرجع امنیت را حاکمیت تلقی می کند

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۸۳۶۸

مرزبانی مرجع امنیت را حاکمیت تلقی می کند

 فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مرزبانی مرجع امنیت را حاکمیت قلمداد می کند، لذا برای مرزبانی حراست و پاسداری از سرحدات کشور مهم تلقی می شود.

به گزارش ایسنا، سردار " احمد علی گودرزی" در همایش ملی ابعاد نظری و کاربردی توسعه و امنیت پایدار مناطق مرزی دانشگاه فردوسی مشهد به صورت ویدئو کنفرانس، اظهار داشت: امنیت ملی یکی از مهم ترین و حیاتی ترین بحث های موجود در هر کشور است که به طور کلی به شیوه حفاظت از ارزش های یک ملت و جلوگیری از آسیب رسیدن به آن ارزش ها بحث می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به یکی از وظایف مهم مرزبانی "استیفای حقوق مرزنشینان و دولت" افزود: مرزبانی مرجع امنیت را حاکمیت قلمداد می‌کند لذا برای مرزبانی حراست و پاسداری از سرحدات کشور بسیار مهم تلقی می شود.

سردار گودرزی در ادامه تصریح کرد: مرزبانی با پیوند و مشارکت منافع مرزنشینان با مرز و توسعه مناطق مرزی سعی می کند مرزنشینان را به نوعی به مقوله امنیت وارد و امنیت را نهادینه کند.

 وی امنیت و توسعه در آمایش مناطق مرزی را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و گفت: آمایش سرزمین در حقیقت پیش نیاز برنامه ریزی برای توسعه پایدار بوده و تامین امنیت برای توسعه است و در مرحله بعد این توسعه است که بر روی امنیت تاثیرگذار است.

این مقام ارشد در مرزبانی ناجا با اشاره به نقش موثر مرزنشینان در تامین امنیت مرزها تصریح کرد: مسائل مربوط به امنیت و دفاع از کشور و توسعه پایدار در مناطق مرزی به عنوان برنامه ای امید بخش می تواند برای تحقق توسعه پایدار و امن در مناطق مرزی تلقی شود.

سردارگودرزی با تاکید بر رویکرد دفاعی، نظامی، امنیتی، انتظامی و اجتماعی در مرزبانی عنوان کرد: مناطقی پایدار هستند که با دفاع از خود پایدار مانده و در حال توسعه هستند.

بر اساس گزارش سایت پلیس، فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به تهدیدات پیرامونی کشورمان خاطر نشان کرد: توسعه پایدار در فضاهای مناطق مرزی زمانی تحقق پیدا می کند که آن فضاها از امنیت کافی برای سکونت و فعالیت برخوردار باشند از سویی توجه به مناطق مرزی مورد تاکید مقام معظم رهبری امام خامنه ای "مدظله العالی" است که باید مورد اهتمام قرار بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرزباني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۸۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوهنوردی ممنوع!

طی امروز و فردا استقرار هوای پایدار و افزایش دما طی روز در نیمه غربی کشور و تداوم فعالیت سامانه بارشی در بخش‌های شرقی و مرکزی کشور پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، وضعیت جوی مناطق کوهستانی کشور طی روز‌های پنجشنبه و جمعه (۶ و ٧ اردیبهشت)، طی این مدت استقرار هوای پایدار و افزایش دما طی روز در نیمه غربی کشور و تداوم فعالیت سامانه بارشی در بخش‌های شرقی و مرکزی کشور پیش‌بینی می‌شود.

همچنین طی امروز کماکان بارش‌های رگباری و گاهی شدید همراه با رعدوبرق و تگرگ و وزش تندباد در بخش‌های مرکزی و جنوب شرق کشور به‌ویژه ارتفاعات کرمان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان تداوم دارد که می‌تواند منجر به جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، رانش و لغزش زمین و ریزش سنگ شود.

طی این روز همه فعالیت‌های مرتبط با طبیعت شامل کوهنوردی، دره‌نوردی، پرواز‌های تفریحی، تردد در حاشیه رودخانه‌ها و … در این مناطق مخاطره آمیز است.

براین اساس روز جمعه بارش‌ها با شدت کمتر و محدودتر در بخش‌های جنوب شرق کشور به‌صورت رگبار و رعدوبرق ادامه دارد و در سایر مناطق کشور با توجه به استقرار هوای پایدار، افزایش دما طی روز و گاهی وزش باد مهمترین پدیده جوی است.

با توجه به بارش قابل ملاحظه برف طی روز‌های گذشته در قله‌های مرتفع البرز شرقی، شرایط برای وقوع بهمن در این مناطق مهیاست بنابراین از تردد در مسیر‌های مستعد بهمن اجتناب شود.

همچنین وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران، طی این مدت استقرار هوای پایدار پیش‌بینی می‌شود و روز‌ها آفتابی و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوهنوردی ممنوع!
  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوه‌نوردی ممنوع!
  • کشف گوشی قاچاق در نوار مرزی استان آذربایجان غربی
  • استمرار حل و فصل مسائل مرزی آذربایجان و ارمنستان لازمه ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است
  • وزیر اسبق کار: انتخاب تعطیلی پنج شنبه به جای شنبه متاثر از تفکری است که مقابل حاکمیت تفکر «توسعه و پیشرفت» ایستاده است
  • ربیعی، وزیر اسبق کار: انتخاب تعطیلی پنج شنبه به جای شنبه متاثر از تفکری است که مقابل حاکمیت تفکر «توسعه و پیشرفت» ایستاده است
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد
  • کشف داروی قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود