Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اظهار داشت که نماینده ویژه آمریکا با معاون سیاسی طالبان درباره اجرای کامل مفاد توافقنامه قطر دیدار و گفت‌وگو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی طالبان در دوحه درباره مسائلی مانند توافقنامه طرفین و آزادسازی زندانیان گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در این دیدار ژنرال «اسکات میلر» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو نیز حضور داشت.

«محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در توئییترش نوشت که در این دیدار درباره اجرای توافق‌نامه صلح طالبان و آمریکا تاکید شد.

وی افزود: هیئت‌های آمریکا و طالبان همچنین موضوعاتی مانند بمباران، عملیات‌های تهاجمی، برخورد با زندانیان، عملیات‌های شبانه و آزادی زندانیان همچنین خارج شدن طالبان از فهرست سیاه مذاکره کردند.

خلیلزاد تاکنون درباره این دیدار اظهارنظری نکرده است اما روز گذشته هشدار داد که دریچه توافق سیاسی برای رسیدن به صلح در افغانستان همواره گشوده نیست.

وی در بیانیه‌ای اظهارداشت: من با این ناامیدی به منطقه بازگشته‌ام که با وجود تعهدات مبنی بر کاهش خشونت، این کار نشده است.

عبدالله: طالبان و دولت افغانستان تفاوت نظر دارند اما دروازه گفت‌وگو باز استنخستین نشست گروه تماس طالبان و دولت افغانستان درباره چیست؟نشست گروه‌های تماس طالبان و دولت افغانستان بار دیگر بی‌نتیجه پایان یافتقریشی: باید مشکلات باقیمانده برای آغاز مذاکرات طالبان و دولت افغانستان حل شودخلیلزاد: با ناامیدی به منطقه بازگشته‌ام/ دریچه فرصت توافق در افغانستان همیشه باز نیستخلیلزاد: کاهش خشونت‌ها کانون تمرکز توافقنامه با طالبان بوده است

هفته گذشته «رسول طالب» عضو تیم مذاکره دولت افغانستان با طالبان گفته بود که زمان زیادی وجود ندارد، باید هرچه زودتر باید برخی بحث‌ها پایان یابد و دو طرف به مسائل مهم و اساسی از جمله تهیه دستور کار مذاکرات، آتش‌بس و توقف جنگ مذاکره کنند.

گروه‌های تماس دولت افغانستان و طالبان با گذشت حدود هفت هفته هنوز نتوانسته‌اند دستورکاری برای مذاکرات بین‌الافغانی تعیین کنند و اختلاف‌ها همچنان باقی است.

رایزنی‌ها و دیدارهای گاه و بیگاه خلیلزاد نیز با طالبان و نمایندگان دولت افغانستان تاکنون نتوانسته است این بن‌بست را بشکند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان طالبان و دولت افغانستان سیاسی طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۸۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از اظهارنظر درباره گزارش‌ها مبنی بر اینکه اسلام‌آباد در نزدیکی مرز‌های افغانستان و ایران پایگاه هوایی در اختیار آمریکا قرار داده است، خودداری کرد.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزرای دانشجو، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از پاسخ به گزارش‌ها مبنی بر اینکه اسلام‌آباد دو پایگاه هوایی در بلوچستان و در نزدیکی مرز‌های افغانستان و ایران را در اختیار آمریکا قرار داده، خودداری کرد.

پاتل در نشست خبری هفتگی خود در واکنش به پرسشی مبنی بر اینکه آیا گزارش‌ها دراین‌باره را تأیید یا رد می‌کند، با خودداری از پاسخ گفت: «اجازه دهید همکارانم در وزارت دفاع در مورد هرگونه همکاری نظامی که ممکن است (با پاکستان) وجود داشته باشد، صحبت کنند».

اخیراً «شیرافضل مروت» نماینده پارلمان پاکستان و عضو ارشد حزب تحریک انصاف در گفتگو با رسانه‌ها خبر در اختیار گذاشتن دو پایگاه هوایی در بلوچستان و در نزدیکی مرز‌های افغانستان و ایران را مطرح کرده بود.

گزارش‌ها مبنی بر مذاکرات واشنگتن با اسلام‌آباد برای استقرار پایگاه نظامی آمریکا در این کشور پیش از به قدرت رسیدن طالبان نیز وجود داشت.

پیش از خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان، «دیوید هیلوی» دستیار معاون وزارت دفاع آمریکا در امور هند و اقیانوس آرام گفته بود پاکستان به آمریکا اجازه دسترسی و استفاده از حریم هوایی خود را داده تا از این طریق از حضور نظامی در افغانستان حمایت کند.

«عمران خان» نخست‌وزیر مخلوع پاکستان در پادکستی از تلاش آمریکا برای استفاده از پایگاه‌های نظامی پاکستان و حریم هوایی این کشور برای نظارت بر افغانستان پرده برداشت.

این در حالی است گشت‌زنی پهپاد‌های آمریکایی در آسمان افغانستان افزایش یافته و مقامات طالبان نیز پایگاه‌های نظامی پاکستان را مبدأ این پرواز‌ها می‌دانند.

اخیراً نیز «رحمت‌الله نبیل» مشاور امنیت ملی سابق افغانستان گفته بود: آمریکا با نفوذ خود بر نهاد‌های مالی بین‌المللی، از جمله بانک جهانى و صندوق بین‌المللی پول مواضع خود را برای تضمین وام برای پاکستان تعدیل کرده است که در مقابل پاکستان با راه اندازی پایگاه نظامی «شمسى» در بلوچستان، موافقت کرده است.

دیگر خبرها

  • آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای مقامات سازمان ملل و هند
  • رد شایعات تغییر استاندار مازندران
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • انتقاد دیپلمات طالبان در کراچی از عدم همکاری دولت پاکستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد
  • متعهد به از بین بردن فساد اداری هستیم