Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل انجمن خیران مسکن ساز آذربایجان شرقی اظهار کرد: انجمن خیران مسکن ساز و سازمان اوقاف یک رسالت را دنبال دنبال می‌کنند که آن، کمک به معیشت مردم، نیازمندان و اقشار آسیب پذیر جامعه است.

سعید سهرابی در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، افزود: این انجمن سعی دارد تا با هم افزایی کمک‌های دولتی و کمک‌های مردمی و خیران در راستای تهیه مسکن ارزان قیمت برای اقشار آسیب دیده اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قول دادند تا در زمینه‌ وقف برای ساخت مسکن کمک کنند و با توجه به نیات خیرانی که ظرفیت مسکونی دارند، این موقوفات را در اختیار انجمن خیرین مسکن ساز قرار دهند.

وی با تقدیر از همکاری اداره اوقاف استان، اظهار کرد: هیئت امنای انجمن خیران مسکن ساز استان متشکل از استاندار، امام جمعه تبریز، مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیرکل بنیاد مسکن استان و مدیرعامل انجمن خیران تهران به همراه پنج نفر افراد خیر است؛ هئیت مدیره این انجمن نیز از هفت شخص حقیقی و حقوقی تشکیل یافته است.

وی افزود: انجمن خیران مسکن ساز استان پس از تشکیل بنیاد مسکن، در سراسر کشور تاسیس یافت و تاکنون نیز اقدامات بسیاری را در حوزه مسکن انجام دادند؛ در آذربایجان شرقی بالغ بر ۱۰۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی ساخته و واگذار شده است و اکنون ساخت دو پروژه مجتمع ۴۰۰ واحدی سهند و ۷۴۰ واحدی صیاد شیرازی نیز در مراحل اولیه قرار دارد.

ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی کارگران در شهر جدید سهند

در ادامه، عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: ۱۵۰۰ واحد مسکونی کارگران در شهر جدید سهند توسط خانه کارگر ساخته می‌شود که به زودی مراحل عملیات آن، آغاز خواهیم شد.

کریم صادق زاده افزود: بزرگترین اقدام شورای پنجم تحویل زمین ۴۵ هزار متری رایگان برای ساخت بیمارستان ۳۲۷ تخت خوابه تامین اجتماعی است که در شهرک خاوران قرار دارد.

وی ادامه داد: یک هکتار زمین در شهر جدید سهند نیز بر اساس فرمایشات نماینده ولی فقیه در استان، توسط شهرداری خریداری شده تا بیمارستان تامین اجتماعی در این شهر ساخته شود.

وی گفت: خانه کارگر تبریز نیز بالغ بر ۱۲۷۹ واحد مسکونی برای کارگران ساخته و به قیمت تمام شده تحویل این قشر قرار داده است.

صادق زاده در خصوص اقدامات شورای شهر تبریز در ساخت مسکن ارزان قیمت، اظهار کرد: جلساتی به منظور هماهنگی و نحوه کمک رسانی شورای شهر برای ساخت مسکن اقشار آسیب دیده تشکیل شده است و مقرر شده تا در جلسه‌ای با حضور اعضای انجمن خیران مسکن ساز استان، شهردار و ریاست شورای شهر، اقدامات لازم شهرداری و شورای شهر در این راستا در قالب لایحه تهیه شود.

وی افزود: این اقدام برای اولین بار در شورای پنجم انجام خواهد گرفت تا تبریز نیز همانند سایر شهرها در راستای تامین مسکن اقشار کم برخوردار گامی بردارد.

وی ادامه داد: ظرفیت، امکانات و زمین برای ساخت این مسکن‌ها وجود دارد و حتی می‌توانیم بخشی از زمین‌ ۶۷ هکتاری خانه کارگر در شهرک صیاد شیرازی که متعلق به اداره راه و شهرسازی و شهرداری است را در اختیار انجمن خیران مسکن ساز قرار دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی انجمن خیران مسکن ساز واحد مسکونی شورای شهر برای ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۸۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران از اجرای طرح مسکن در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: ساخت مسکن در دولت سیزدهم شتاب گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابل، علی اصغر احمدی مدیرکل بنیاد مستضعفان مازندران اظهار داشت: ساخت واحد‌های مسکونی در دولت سیزدهم آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن در حوزه مسکن شهری و روستایی، بحث عمران شهری و توسعه روستایی فعالیت دارد بیان کرد: از سال 1384 ساخت 161 هزار و 710 واحد مسکن روستایی آغاز شد و 154 هزار و 515 واحد به مرحله بهره‌برداری رسید.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران بیان کرد: در دولت سیزدهم نیز ساخت 17 هزار و 743 واحد مسکن روستایی آغاز شده ‌و 11 هزار واحد به بهره‌برداری رسید که 2 هزار واحد آن امسال و در چهل و پنجمین سالگرد افتتاح حساب 100 امام خمینی (ره) افتتاح شد.

احمدی تاکید کرد: صدور 25 هزار فقره سند مالکیت  روستایی و شهر‌های زیر 25 هزار نفر انجام شده است.

وی گفت: با بازنگری طرح هادی در 586 روستا، طرح هادی در 257 روستا در دولت سیزدهم اجرا شده است.

وی گفت: تهیه طرح هادی  یکی از اقدامات بنیاد مسکن است و در دولت سیزدهم در نیمی از 2 هزار و 400 روستای مازندران طرح هادی اجرا شد.

احمدی همچنین خاطرنشان کرد: مقاوم‌سازی 60 درصد از خانه‌های روستایی استان انجام شده و تا سال 1410 همه خانه‌های روستایی استان مقاوم‌سازی خواهد شد.

مدیر کل بنیاد مسکن مازندران همچنین گفت: با ایجاد تفاهمنامه با کمیته امداد، بنیاد مسکن، و بسیج سازندگی استان ساخت 40 هزار واحد مسکونی روستایی در برش استانی ررنامه ریزی شد و 400 واحد به همت بسیج سازندگی ساخته می‌شود.

وی اظهار کرد: ساخت مسکن محرومین را هم در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دنبال می‌کنیم.

احمدی بیان کرد: بهزیستی،اداره راه و شهرسازی، کمیته امداد و همچنین بسیج سازندگی سپاه کربلا و بانک‌های عامل در امر مسکن سازی همکاری دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی چگونه می‌تواند به کمک تحقق شعار سال بیاید؟
  • شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم
  • امیرعبداللهیان: وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده است / به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • بررسی روند ساخت مسکن مددجویی در شاهیندژ
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • ساخت بیش از۱۳۸۰ واحد مسکونی برای افراد کم برخوردار
  • طرح ملی مسکن کاشان در چه مرحله‌ای است؟
  • به دنبال منظومه سازی ماهواره‌ای در مدار هستیم
  • موافقت شورای صدور پروانه ساخت با ۵ فیلم‌نامه/ صدرعاملی مجوز گرفت
  • دولت با حمایت از ساخت مردمی مسکن به دنبال تحقق شعار سال