Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهانگیری در واکنش به گرانی‌های اخیر خواستار دعا برای کاهش قیمت کالاها شد! اگر قرار بود مردم برای رفع گرانی‌ها دعا کنند چرا روحانی و جهانگیری در سال ۹۶ مرثیه خوانی و حماسه سرایی می‌کردند!؟

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*******

**شعبه های نشریه «شارلی ابدو» در تهران افتتاح شد!

اظهارات بی شرمانه «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در تأیید کاریکاتور توهین‌آمیز به پیامبر اسلام صلوات‌الله‌علیه‌وآله، خشم مسلمانان در سرتاسر جهان را برانگیخت.

رهبر معظم انقلاب در واکنش به این اقدام سخیف رئیس جمهور فرانسه، پیامی کوتاه خطاب به جوانان فرانسوی صادر کردند. متن این پیام که به زبان فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، به این شرح است: «جوانان فرانسه! از رئیس‌جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟ سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این ‌باره نوشت باید به زندان برود اما اهانت به پیامبر آزاد است؟».

نکته قابل تأمل اینجاست که برخی رسانه های دولتی و اصلاح طلب، پیام مهم رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان فرانسوی را سانسور کردند.

در همین رابطه روزنامه های اصلاح طلب شرق، سازندگی، جمهوری اسلامی، شهروند- ارگان رسانه ای دولت-، ابتکار، آرمان، مردم سالاری، هفت صبح، دنیای اقتصاد، صدای اصلاحات، کار و کارگر و...در نیم تای صفحه اول شماره امروز به هیچ عنوان به پیام مهم رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان فرانسوی اشاره نکردند.

روزنامه همشهری- ارگان رسانه ای شهرداری تهران- نیز که در روزهای گذشته تیتر توهین آمیزی درباره شهید «محمد محمدی» شهید امر به معروف منتشر کرده بود، بدون اشاره به محتوای بسیار مهم پیام رهبر انقلاب، در صفحه اول در تیتری کوچک نوشت: «پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان فرانسه».

این روزنامه ها در روزهای گذشته نیز واکنش های جهانی و داخلی به اظهارات هتاکانه رئیس جمهور فرانسه را سانسور کردند.

روزنامه سازندگی- ارگان رسانه ای حزب کارگزاران- به سردبیری «محمد قوچانی» مشاور رسانه ای رئیس جمهور، پیام رهبر انقلاب را سانسور کرد. نکته قابل توجه اینجاست که سردبیر این روزنامه، در دی ماه ۹۳، سردبیر روزنامه «مردم امروز» بود. این روزنامه در آن مقطع در اقدامی تأمل برانگیز همزمان با توهین و هتاکی نشریه شارلی ابدو علیه پیامبراعظم (ص)، تیتر اول خود را به یک کارگردان غربی اختصاص داد و در تیتری درشت نوشت  «من هم شارلی هستم»! این اقدام تأمل برانگیز با اعتراض گسترده مردم مواجه شد.

همچنین روزنامه شرق که در شماره امروز پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان فرانسوی را سانسور کرده، ۲۴ مهر سالجاری  در یادداشتی با تیتر تأمل برانگیز  «پس از مرگ پیامبر»! به قلم «محمد تقی فاضل میبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو مجمع مدرسین، به ساحت پیامبر اکرم(ص) توهین کرد.

متاسفانه برخی رسانه های اصلاح طلب اصرار دارند که بگویند «ما هم شارلی ابدو هستیم».

مستندات بسیاری درباره توهین و جسارت فعالین و رسانه های اصلاح طلب به ائمه معصومین و مقدسات و به سخره گرفتن اعتقادات و باورهای دینی مردم وجود دارد.

** نسخه «سوپرمن اصلاحات» برای رفع گرانی؛ «مردم دعا کنند»!

روزنامه آفتاب یزد در مطلبی با عنوان «معاون اول دولت دیروز در پاسخ به اینکه آیا کالاها ارزان می شود، گفت:دعا کنید» نوشت: «در سال‌های اخیر وقتی دولت یکی بعد از دیگری در عملکرد نامناسب رکورد زد اصلاح‌طلبان با طرح این موضوع که روحانی سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان را گرفت اما لطمات بسیاری به آن وارد کرد به نقد رئیس جمهور پرداختند اما شاید معاون او یعنی اسحاق جهانگیری کمتر از سوی اصلاح‌طلبان مورد نقد قرار گرفته است. عجیب‌تر آنکه برخی اصلاح‌طلبان روی جهانگیری به عنوان گزینه ۱۴۰۰ نیز حساب باز کرده اند. از این جهت می‌گوییم عجیب که کارنامه جهانگیری جز آن خروش در مناظرات در عمل هیچ نداشته است که حتی می‌توان گفت لطمات بسیاری را نیز وارد کرده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «او دیروز به عنوان معاون اصلاح‌طلب روحانی در واکنش به گرانی‌های اخیر خواستار دعا برای کاهش قیمت کالاها شد! جهانگیری در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند؟ اظهار داشت: «دعا کنید!» البته معلوم نیست اگر قرار بود مردم برای رفع گرانی‌ها دعا کنند چرا روحانی و جهانگیری در سال ۹۶ مرثیه خوانی و حماسه سرایی می‌کردند تا مردم را پای صندوق بیاورند و به ادامه پاستور نشینی آنها کمک کنند! ».

روزنامه آفتاب یزد در ادامه تاکید کرد: «در واقع سوالی که ایجاد می‌شود این است که جهانگیری وقتی چنین پاسخ‌هایی می‌دهد آیا یادش رفته است که او نماینده «جریان ریشه‌دار اصلاح‌طلب» است؟ آیا معاون اول رئیس جمهور بعد از چهار دهه حضور در سیاست نمی‌داند اولین جملاتی که مردم بعد از دیدن این خبر بر زبان می‌آورند چیست؟ با چنین رویکردی او چگونه می‌تواند هنوز گزینه‌ای برای ۱۴۰۰ باشد؟ اما تنها اتفاق دیروز نیست بلکه در چندین نوبت دیگر نیز عملکرد جهانگیری ضربه‌هایی اساسی به اعتماد حامیان اصلاحات وارد کرده است».

در هفته های گذشته نیز روحانی در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود: «مردم برای کمبود و مشکلات اگر می‌خواهند لعن و نفرین کنند، این لعن و نفرین آدرسش کاخ سفید در واشنگتن است، کسی به مردم آدرس اشتباه ندهد»!

«عیسی کلانتری» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست نیز پیش از این در پاسخ به سوالی درباره راهکار دولت برای کاهش آلودگی هوا گفته بود: «باید دعا کنیم که باد بیاید تا آلودگی ها را جابه جا کند»!

لازم به ذکر است که «اسحاق جهانگیری» - اردیبهشت ۹۶- گفته بود: «اگر ما پیروز بشویم دیگر هیچکس در ایران سرگرسنه زمین نخواهد گذاشت و هیچ کارتن خوابی دیگر نخواهد بود». جهانگیری در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: «ملت! یادتان رفته قیمت دلار لحظه ای عوض می شد...امروز دیگر کسی از گرانی و تورم حرفی نمی‌زند... چون کاری شد کارستان. رئیس‌جمهور خودش وقت گذاشت. رونق شروع شده، ما به همه اهداف‌مان در برجام رسیدیم. ما ایران‌هراسی را به ایران‌دوستی تبدیل کردیم. ما ریسک‌های مهمی را از ایران دور کردیم. دنیا عاشق کار کردن با ایران شده. هجوم شرکت‌های غربی و شرقی به ایران برای کارکردن آغاز شده است».

وی در اردیبهشت ۹۶ در بخش دیگری از اظهاراتش در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری خطاب به دیگر کاندیداها گفت: «ملت ایران گوششان از این شعارها پر است، برنامه چیز سختی است اما شعار ساده است و شما می‌توانید به راحتی بگویید ۵ میلیون شغل ایجاد می‌کنم اما ما از شما می‌خواهیم با برنامه بگویید که چکار می‌کنید».

اسحاق جهانگیری همان شخصی است که رسانه های اصلاح طلب در فروردین ۹۷، او را «سوپرمن دولت» نامیدند. این در حالی است که دلار ۴۲۰۰ تومانی که به «دلار جهانگیری» مشهور شد، دستکم موجب از دست‌رفتن ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار و حدود ۷۰ تا ۸۰ تن از ذخایر طلای کشور شد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ ویژه های مشرق اصلاح طلبان روحانی ویژه های مشرق ابتکار پاستور حزب کارگزاران شهید محمد محمدی ویژه های مشرق دولت نشریه شارلی ابدو پیامبر روزنامه همشهری امانوئل ماکرون روزنامه سازندگی سازمان محیط زیست جهانگیری روزنامه آفتاب یزد سازمان محیط زیست واشنگتن رئیس جمهور فرانسه عیسی کلانتری فرانسه جمهوری اسلامی روزنامه شرق شهرداری تهران دلار جهانگیری کاخ سفید اسحاق جهانگیری برجام مجمع مدرسین پیامبراعظم محمد قوچانی رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان خطاب به جوانان فرانسوی برای رفع گرانی اصلاح طلب تأمل برانگیز اصلاح طلبان شارلی ابدو رئیس جمهور پیام رهبر دعا کنند رسانه ای گرانی ها رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۸۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، افزایش قیمت‌ها در تمامی عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی و هنری چیزی است که مردم در ابتدای سال منتظر آن هستند تا ببیند هر کالایی به چه میزان و چه مبلغی قیمتش افزایش پیدا می‌کند. در سبد علاقه‌مندی‌های هنری مردم نیز حضور در کنسرت‌ها یکی از لاکچری‌ترین  تفریحات محسوب می‌شود که در سال ۱۴۰۲ مبلغی بالغ بر ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان در سالن‌های کنسرت تهران و ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان در دیگر شهر‌ها قیمت داشت.  

امیرحسین سمیعی مدیر دفتر موسیقی به تازگی در اظهارنظری در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها از تغییر قیمت بلیت کنسرت در تهران خبرداد و مطرح کرد که تلاش دارند قیمت‌ها قانون را زیرپا نگذارد و در واقع با احتساب مالیات زیر یک میلیون تومان باشد. اما واقعیت این است که وقتی رقمی در حدود یک میلیون تومان مطرح می شود طبیعتا نوسانات و بار روانی دیگری در پی دارد!

حال امروز نیز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حیاط دولت مطرح کرد که تلاش دارد اجرا‌های صحنه‌ای را با کمک تهیه کنندگان کنترل کند و نظارت قوی روی قیمت‌ها داشته باشند تا عدد درشتی نشود! بنابراین مبلغ بلیت را کمتر از یک میلیون تومان و حداکثر ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

بماند که مشخص نیست در نهایت چه میزان درصدی به مبلغ بلیت ۱۴۰۳ کنسرت‌ها افزوده خواهد شود، اما حتی اگر همین ۹۰۰ هزار تومان هم تعیین شود تصور کنید اگر یک خانواده سه تا چهار نفره بخواهند یک بار یک کنسرت بروند، چه مبلغی برایشان تمام خواهد شد!

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • جهانگیری: رساندن مردم به این باور که فرزندان خمینی پاسدار غرور ملی مردمشان هستند عین سیاست ورزی است
  • رییس‌جمهور طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار را افتتاح کرد
  • برای دلار ۲۰ هزار تومانی و تورم ۳۰ درصدی فریاد وااسلاما سر دادند؛ الان دلار ۶۵ هزار تومانی و تورم ۴۵ درصدی را توجیه می‌کنند
  • رئیس جبهه اصلاحات: پاسخ ایران به اسرائیل مشروع بود
  • آذر منصوری و تلاش برای خنثی‌سازی اظهارات مثبت خاتمی
  • فارین پالیسی: واشنگتن مقصر تشدید اوضاع در خاورمیانه است نه تهران 
  • جزئیات گفتگوی تلفنی رئیس جبهه اصلاحات با مهدی کروبی
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • فیلم| کلافگی مردم از تبلیغات در سریال‌های شبکه نمایش خانگی