Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 «جرالد گریفیت» سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا در گفت‌و‌گو با شبکه سعودی «الحدث»‌ ایران را به نقض برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام ) متهم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهارات خود ضمن بهانه‌تراشی برای خروج آمریکا از برجام را شکست‌خورده توصیف کرد و مدعی شد که توافق هسته‌ای به این علت شکست خورده است که ایران از فعالیت‌های خود دست برنداشت و به همین دلیل دولت «دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور آمریکا از این طرح خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در حالی مدعی است که ایران سبب شکست برجام شده که طبق گزارش‌های  متوالی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تهران به تمام تعهدات خود در برجام عمل کرده است.

جرالد گریفیت در ادامه اظهاراتش با «باطل» خواندن توافق هسته‌ای گفت که دولت ترامپ در تلاش است توافقی «جدید» و «فراگیر» ایجاد کند که تمام آنچه او فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران خواند، مد نظر قرار می‌دهد.

رئیس جمهور آمریکا، پیشتر، وعده داده بود که با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری»، ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از دو سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

تمرکز اصلی دولت ترامپ در ماه‌های اخیر روی تلاش برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران و پس از آن بازگرداندن تمامی تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران قرار گرفته است. هر دوی این تلاش‌ها با مخالفت اعضای شورای امنیت روبه‌رو شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آمریکا برجام ترامپ آمریکا وزارت خارجه آمریکا برجام خروج از برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۸۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز ارتش

به گزارش خبرآنلاین ناصر کنعانی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی و جمهوری‌ اسلامی ایران، مشحون از صفحات زرین ایثار و فداکاری غیور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در دفاع از مرزهای ایران عزیز، امنیت کشور و تحقق و تثبیت ارزش‌ها و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و نیز خدمت به ملت بزرگ ایران، هزاران شهید گلگون و سرافراز تقدیم کرده‌اند. ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گرامی باد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896254

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه فلسطین از سوی آمریکا
  • سخنگوی وزارت خارجه، وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی: آمریکا بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست
  • کنعانی وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد
  • ایران وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد/ سخنگوی وزارت خارجه: آمریکا بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست
  • آمریکا باز هم قطعنامه عضویت فلسطین را وتو می‌کند
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز ارتش