Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@03:50:43 GMT

این جانوران را به تلویزیون بیاورید!

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۸۴۹۶

این جانوران را به تلویزیون بیاورید!

عصرایران؛ احسان محمدی- برخی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که برنامه‌های موسوم به «راز بقا» کماکان از محبوب‌ترین دیدنی‌ها در نزد ایرانیان است. لذت نگاه کردن به شیوه زندگی جانوران، شکار کردن و قورت دادن طعمه و پیچیدگی زیست این موجودات میلیون‌ها هوادار دارد. پس چرا محتکران را به تلویزیون نمی‌آورید تا تعداد بینندگان بالاتر برود؟

دیروز فرمانده انتظامی غرب استان تهران از کشف بالغ بر ۳۰۰ هزار انسولین قلمی احتکار شده در حوزه غرب استان تهران خبر داد و گفت: دستور دادستان بر توزیع اقلامی بود که در داروخانه ها توزیع می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک‌بار دیگر این خبر را بخوانید. در هفته گذشته خبر نایاب شدن انسولین قلمی برای بیماران دیابتی آن هم وسط این روزهای کرونایی موجی از ترس را به جان آن‌ها و خانواده‌هایشان انداخت. در توئیتر مدام کسانی توئیت می‌کردند که اگر کسی انسولین قلمی دارد برساند، انسان‌های نیک‌سرشتی هم توئیت می‌کردند که انسولین اضافی دارند و اگر کسی نیاز ضروری دارد می‌توانند به آن‌ها برسانند.

خبر رسانه‌ای شد. گفتند و نوشتند که کار تحریم‌هاست و خدا لعنت کند ترامپ و ترامپ‌پرستان را، نوشتند که شیطنت برخی در داخل است که دارو را عمداً در انبارها پنهان می‌کنند تا قیمت برود بالا، بازار سیاه پنهانی شکل گرفت و .... حالا خبر می‌رسد که در یک فقره 300 هزار انسولین قلمی کشف شده است. چند صدهزار قلم دیگر هم لابد جاهای امنی پنهان شده‌اند و کشف نشده‌اند.

احتکار اتفاق تازه‌ای نیست، در طول تاریخ بارها رخ داده، در دوران جنگ تحمیلی در حالی‌که پدران و مادرانی فرزندان عزیزشان را به جاده بی‌بازگشت دفاع از وطن می‌فرستادند، چند متر آن طرف‌تر کاسب دندان‌گردی، آرد و قند و شکر را در انبارها احتکار می‌کرد که گران بشود و بعد بفروشد و می‌فروخت. حالا آن پدرها و مادرها در آرامستان‌ها سنگ قبری دارند و دل شکسته و غم آلودی و گاه متلکی می‌شنوند که به واسطه پسر به سهمیه کنکور و یخچال و کولری رسیده‌اند و آن کاسب‌ها کاخ و برج و بنز و گرین‌کارتی! روزگار نانش را به عدالت تقسیم نمی‌کند.

اما این محتکران که نام و نشان‌شان فاش نمی‌شود چه کسانی هستند؟ در چندسال اخیر بازار احتکار گرم شده از پوشک و رب‌گوجه و لاستیک تا دارو و ماسک و ژل بهداشتی و دستکش. چرا آن‌ها که با نان و جان مردم بازی می‌کنند هیچ‌وقت هویت‌شان فاش نمی‌شود؟ آن‌ها که با آبروی دولت بازی می‌کنند چرا این همه باید آبرویشان حفظ شود؟

کسی که دارو احتکار می‌کند یعنی رسماً دارد از درد و مرگ یک انسان دیگر نان می‌خورد. از این جنایت آشکارتر؟ حافظه ما پر است از کسانی که آن‌ها را به تلویزیون آوردند و وادار به اعتراف علیه خودشان شدند. برخی از آن‌ها کار سیاسی و حتی روزنامه‌نگاری کرده بودند، سخنرانی یا چیزی مثل این. آدم‌های کم اثر و ناشناخته‌ای برای عموم مردم که اگر دینامیت هم می‌شدند بعید بود ده نفر را زخمی کنند اما به تلویزیون آمدند و با نام و نشان و تصویر مخدوش نشده اعتراف کردند، چرا این جانوران محتکر را به تلویزیون نمی‌آورید تا مردم با چهره و هویت کسانی که نان و جان آن‌ها را احتکار می‌کنند و به وقت مناسب به چند برابر قیمت می‌فروشند و به ریش مردم و قانون و حکومت می‌خندند را بشناسند؟

فضا باید برای این زالوهای ابن‌الوقت تنگ شود، باید بدانند که هزینه این جنایت‌شان بالاتر از جریمه نقدی و چند ماه زندان و افشای ابتدای نام و فامیل‌شان است. مردم حق دارند بدانند این حروف الفبا چه کسانی هستند که این‌طور به داروی انبوه دسترسی پیدا می‌کنند و دست به احتکار می‌زنند. چه کسی یا کسانی پشت این ماجراها هستند آن هم در روزهایی که پرستاران و پزشکان زیر فشار کرونا خمیده شده‌اند و صدها هم‌وطن را از دست می‌دهیم.

این جانوران را هم به تلویزیون بیاورید. فقط کروکودیل و پلنگ و شیرهای آفریقا نیستند که دندان‌هایشان به خون آلوده است، دهان این موجودات هم به خون ما آلوده است. حق داریم چهره‌های کریه‌شان را ببینیم. حالا وقت انداختن نانوا در تنور است!

بیشتر بخوانید: کشف و توقیف هفت هزار حلقه لاستیک قاچاق در اهواز کشف بیش از ۴۰۰ هزار عدد انواع ماسک شناسایی انبار و منزل مسکونی احتکار لوازم خانگی در اصفهان (فیلم) کشف بیش از 200 تن ذرت دامی احتکاری در ورامین تهران کشف انبار بزرگ قاچاق و احتکار نهاده‌های دامی توسط اطلاعات سپاه/ 5200 تن نهاده دامی تحویل مراجع ذیربط شد کشف ۲۰ هزار جفت دستکش احتکار شده در همدان کشف 9000 لاستیک احتکار شده در کرمانشاه/ دستگیری یک نفر کشف 12 میلیارد تومانی اقلام بهداشتی احتکاری در جنوب غرب تهران بزرگ کشف بیش از یک میلیون جفت دستکش احتکاری لینک کوتاه: asriran.com/003A30

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: احتکار جنایت انسولین قلمی انسولین قلمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۸۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت جهاد کشاورزی به احتکار کالاهای اساسی | قیمت هیچ کالایی تغییر نکرده است

به گزارش همشهری آنلاین، مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و بسته‌بندی کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی با حضور رؤسای جهاد کشاورزی استان تهران و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و همراهی وزارت کشور، اتاق اصناف و امنیت اقتصادی آغاز شد. مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی درباره اهداف برگزاری این مانور به همشهری گفت: کالاهای اساسی مشمول ارز دولتی کماکان با همان ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان وارد کشور شده است و امسال هم با توجه به تصمیمی که دولت دارد ارز این کالاها هیچ تغییری نکرده است و گروه کالایی آنها همانند قبل است.

مسعود امرالهی ادامه داد: با این وجود، متاسفانه طی روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر تغییر گروه کالایی ارزی کالاهای اساسی مطرح و عنوان شد ارز کالاهای اساسی از گروه یک به گروه ۲ تغییر کرده است و بر همین اساس بعضا برخی از افرادی که این کالاها را قبلا وارد کشور کرده و در انبارهای خود داشتند و در حال توزیع آنها بودند به یکباره دست به عدم عرضه و احتکار این کالاها زدند که بلافاصله با تصمیمی که گرفته شد از اول اردیبهشت‌ماه طرح نظارت بر انبارها، سردخانه‌ها و مراکز تامین و توزیع کالاهای اساسی در سراسر کشور کلید خورد.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی افزود: در این مانور، همکاران ما با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی و پلیس امنیت اقتصادی با حضور گشت‌های مشترک موظف شده‌اند به تمامی انبارها و مراکز نگهداری کالاهای اساسی سرکشی کنند و در صورتی که کالایی بیش از آن زمانی که مورد تایید است در انبارها نگهداری شده و عرضه نشده است یا روزانه فروشی نداشته است، برخورد جدی می‌شود و کالاهای متخلفان ضبط و پرونده آنها به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع می‌شود.

قیمت هیچ کالایی تغییر نکرد

امرالهی با تاکید بر اینکه کالاهای اساسی اعم از نهاده‌های ‌دامی، ‌شکر، روغن و برنج و چای در سال جدید هیچ‌گونه افزایش قیمت جدیدی نداشته‌ و قیمت‌ها در حال حاضر همان قیمت‌های سال گذشته است، عنوان کرد: همانطور که اشاره شد، ارز این کالاها همچنان ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی است و ارزش افزوده کالاهای اساسی هم همان یک درصد است و هیچ تغییری نکرده است و با توجه به اینکه ارز آنها تامین شده و مشکل خاصی وجود ندارد برای همین فعلا برنامه‌ای برای افزایش قیمت وجود ندارد برای همین هر گونه افزایش قیمت جدیدی مصداق بارز تخلف و گرانفروشی است و بازرسی برخورد می‌کند.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه نظارت مستمر بر کالاهای اساسی با تمام توان در بازار ادامه دارد، گفت: در زمینه نظارت بر خرده‌فروشی‌ها هم ما با سازمان حمایت مذاکره و از آنها درخواست کرده‌ایم که در کنار جهاد کشاورزی که حلقه تامین را بررسی و رصد می‌کند، سازمان حمایت و اتاق اصناف هم بر خرده‌فروشی‌ها نظارت کنند تا اگر گرانفروشی‌ای در خرده‌فروشی‌ها صورت می‌گیرد برخورد جدی شود.

امرالهی همچنین خواستار ایجاد سامانه پیامکی یا تلفنی برای اتحادیه‌ها در راستای گزارش تخلفات از سوی مردم شد.

کد خبر 845913 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها گوشت چای روغن قیمت - تنظیم بازار نهاده های دامی وزارت جهاد کشاورزی برنج گرانفروشی

دیگر خبرها

  • شوخی گلزار با مردم
  • کشف ۲۰ تُن آرد احتکار شده در اسلامشهر
  • شغل نان و آب‌دار چراغ‌روشن‌کنی را چه کسانی عهده‌دار بودند؟
  • خواسته هواداران لیورپول: جرارد را بیاورید، نه زیدان!
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • خطر ابتلا به دیابت چه کسانی را تهدید می‌کند؟/ آب آشامیدنی قاتل دیابت
  • جفت در بروز دیابت بارداری نقش دارد
  • واکنش جالب مردم به معمای گزارشگر تلویزیون ؛ آن چیست که سبز است ... + فیلم
  • واکنش وزارت جهاد کشاورزی به احتکار کالاهای اساسی | قیمت هیچ کالایی تغییر نکرده است
  • کشف احتکار ۳۷۳ تن روغن و چای در قم