Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی محمد سعادتی در مورد آخرین وضعیت صدور پروانه ساختمانی برای ساختمان در حال احداث پلاسکو، گفت: نقشه‌های ساختمان در حال ساخت پلاسکو، در سیستم شهرسازی شهرداری تهران بارگذاری شده است، اما موضوع تعیین تکلیف مسائل حقوقی و حساب و کتاب ریالی آن باقی مانده است.

وی با بیان اینکه ما در شهرداری تهران به ساختمان پلاسکو به مانند سایر ساختمان‌های در حال ساخت نگاه می‌کنیم و تفاوتی قائل نیستیم، افزود: کار فنی پروژه تمام شده است و عوارض در حساب و کتاب‌های فی‌مابین بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران در حال بررسی است و دقت داشته باشید که تصمیم‌گیری در مورد مسائل مالی نیز در حوزه اختیارات شهردار منطقه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سعادتی با بیان اینکه با تعیین تکلیف مسائل مالی، بلافاصله پروانه ساختمانی پلاسکو صادر می‌شود، افزود: ما دغدغه مسائل فنی و ایمنی ساختمان را داشتیم که خوشبختانه تاییدیه‌های لازم از آتش‌نشانی و سازمان نظام مهندسی در مورد این ساختمان اخذ شده است.

کد خبر 561064

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۸۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود حق لطفی، مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در نشستی پس از بازدید‌های صورت گرفته خبرنگاران از سه پروژه عمرانی در حضور اصحاب رسانه اظهار کرد: سازمان عمرانی مناطق به عنوان بازوی اجرایی شهرداری در احداث پروژه‌های بزرگی مثل خانه شهر، پردیس‌های شماره ۳ و ۴، ساختمان شهرداری منطقه ۶ و احداث سوله‌های بحران، شتاب نگار‌های سازمان بحران، پروژه‌های سازمان میادین و میوه و تره بار، ساختمان‌های نگهداری معتادان متجاهر، احداث ۶ پارکینگ طبقاتی که دو مورد آن در حال انجام و ۴ مورد در آینده نزدیک کلنگ زنی می‌شود، نقش آفرینی دارد.  

وی افزود: ساخت ساختمان بلدیه از سال ۱۳۰۳ شروع و در ۱۳۰۵ به بهره برداری رسید و نقش بلدیه و البته فراتر از شهرداری را داشت. در سال ۱۳۴۸ تخریب شد و به عنوان پارکینگ اتوبوس‌ها ایفای نقش می‌کرد، از سال ۹۶ ساخت آن مجددا شروع شد و در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. در اواخر شهریور امسال و تا قبل از روز تهران با رویکرد فرهنگی و تاریخی به بهره برداری می‌رسد. در بازآفرینی این ساختمان، نمای بیرونی آن قدیمی و سنتی و طراحی داخلی آن به روز و مدرن خواهد بود.  

حق لطفی در خصوص عدم ایجاد پارکینگ برای ساختمان بلدیه توضیح داد: مبنای ما در طرح‌های درون بافت تاریخی و قدیمی اتکا به حمل و نقل عمومی است. یک آسیب جدی در طرح‌های توسعه شهری داریم و نباید اتومبیل، مبنای طرح‌های توسعه شهری ما باشد. در طرح جامع در محدوده تاریخی تهران غلبه شبکه حمل و نقل عمومی و تحدید سفر وجود دارد. این ساختمان در تراز منفی دو به مترو دسترسی خواهد داشت؛ بنابراین بازسازی این ساختمان با پارکینگ صفر و بر اساس طرح‌های بالادست انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران درباره دلیل ایجاد یک پارکینگ محدود در پروژه مجموعه ورزشی امامزاده یحیی هم عنوان کرد: در طرح جامع و تفصیلی در منطقه ۱۲، مجموعه فرهنگی ورزشی امامزاده یحیی به عنوان یک مجموعه محلی تعریف شده است و برای افراد آن محل طراحی شده و با این نگاه برای آن پارکینگ محدودی در نظر گرفته شده است.

وی درباره کاربری مجموعه ساختمان بلدیه نیز گفت: ساختمان بلدیه با کاربری فرهنگی تهیه شده که بخش کوچکی از فضای آن برای بحث روابط عمومی پیش بینی شده است. در واقع نگهدارنده و بهره بردار آن روابط عمومی شهرداری خواهد بود.   

گفتنی است، پروژه مجموعه فرهنگی ورزشی امامزاده یحیی یکی از پروژه‌هایی است که در منطقه ۱۲ در زمینی به مساحت ۱۱۰۰ مترمربع در حال احداث است و شامل دو بلوک می‌شود؛ بلوک اول دو طبقه است که سالن کشتی و استخر و ورزش‌های  توپی را شامل می‌شود و بلوک دوم شامل ۵ طبقه در دو طبقه منفی است و فضای پارکینگ برای ۹ خودرو در آن دیده شده است. اگر منابع آن تامین شود تا آخر شهریور آماده بهره برداری خواهد شد و ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه این پروژه است.

وی افزود: این پروژه در فضای بالای پاساژ طلا واقع شده است و ۲۷۰۰ متر کل محدوده است که ۸۰۰ متر پیاده راه دارد. تغییراتی در پروژه اعمال شده و ۶۰ درصد سکو و پیاده راه آن انجام  شده و مرحله بعدی اجرای ورودی هاست. در اطراف آن سردر بازار را داشتیم که ورودی ضلع جنوبی پروژه باعث شده بود جلوی سردر بازار گرفته شود. قرار است این ورودی حذف شود تا سردر بازار دیده شود و این اقدام با میراث هماهنگ شده است. همچنین این پروژه از روبروی بانک ملی نیز یک ورودی خواهد داشت و تا سه الی ۴ ماه آینده تحویل داده می‌سود.

مدیر پروژه مجموعه ساختمان بلدیه نیز در باره این پروژه توضیح داد که این مجموعه کاربری فرهنگی دارد و از شهر کتاب و آمفی تئاتر برخوردار است. سه بخش اصلی دارد که در حجم میانی یک گود داریم که شاخص‌ترین المان پروژه است. در طبقه منفی یک و منفی دو، سالن چند منظوره داریم.
این پروژه در چهار طبقه احداث می‌شود که هر طبقه ۴۵۰۰ متر سطح اشغال دارد و بام آن، بام سبز پروژه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه
  • لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز تعرفه نظام مهندسی، دستمزد و قیمت لوله گاز ۱۴۰۳ (
  • نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی
  • جزییات آتش سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • جزییات آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
  • وقوع آتش‌سوزی مهیب در یک کارگاه آهنگری در پامنار تهران + ویدئو
  • آتش‌سوزی در یک کارگاه آهنگری در پامنار تهران
  • وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی
  • شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای شهر تهران