Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمود احمدی بیغش» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به تحریم‌هایی که آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور علیه ایران اعمال کرده است، گفت: آمریکایی‌ها در حقیقت سرباز رژیم صهیونیستی هستند و از آنجا که کشتار، جنگ و بی رحمی برای رژیم صهیونیستی یک امر طبیعی و الزام زندگی است، پیگیری چنین سیاستی را در قبال ایران به دولتمردان آمریکایی دیکته می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: ترامپ به جای اینکه یک شخصیت رییس جمهور آمریکا را داشته باشد، بیشتر درحد یک کابوی در فیلم‌های سینمایی وسترن است و با زور می‌خواهد به خواسته خود برسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در عین حال رویکرد ترامپ در قبال ایران را بی ارتباط با انتخابات آمریکا ندانست و گفت: ترامپ در تبلیغات خود به گونه‌ای وانمود می‌کند که اگر بار دیگر به عنوان رییس جمهور آمریکا انتخاب شود، دشمنی خود با جمهوری اسلامی و دیگر کشورهای مستقل را بیشتر خواهد کرد.

بیغش یادآورشد: ترامپ هیچگاه به سمت مواردی که بعضا غربی‌ها تحت عنوان دفاع از بشریت و انسانیت تبلیغ می‌کنند، ‌ نمی‌رود بلکه به دنبال محاصره کشورها با روشهای کاملا غیرانسانی است.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط انتخابات‌آمریکا و وضعیت نامزد دموکرات در این انتخابات گفت: فضایی در کشور بوجود آمده که اگر بایدن رییس جمهور آمریکا شود، چنین شرایطی پیش خواهد آمد در حالی که  این جو روانی توسط خود آمریکایی‌ها اشاعه یافته است.

وی ادامه داد: واقعیت این است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی هیچ رویه مسالمت آمیزی از طرف دولتمردان آمریکا از جناح‌های مختلف در قبال ایران وجود نداشته است چرا که اساس ساختار و سیاست آنها مخالفت با انقلاب مردم ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سیاست‌های ایالات متحده در قبال ایران را رژیم صهیونیستی ترسیم می‌کند و اینکه بایدن یا ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا انتخاب شود در این سیاست‌های آمریکا تغییری ایجاد نخواهد شد و فقط شیوه دشمنی آنها ممکن است تغییر کند.

وی درباره اینکه دستگاه دیپلماسی کشور چه رویکردی را باید در این باره در پیش بگیرد، گفت: دستگاه دیپلماسی ما دستگاه دیپلماسی یک کشور انقلابی است که ۴۲ سال از عمر آن گذشته و انقلاب نیز بر اساس اصول اسلامی بنیان نهاده شده است.

بیغش تصریح کرد:‌ بهترین رویکردی که می‌توان برای دستگاه دیپلماسی کشور در نظر گرفت، حرکت در همان مسیر امام راحل، ‌رهبر معظم انقلاب و خواسته مردم است و اینکه نباید منتظر طرف غربی بمانیم. البته تحریم‌ها برای کشور سختی‌هایی به همراه دارد ولی همان طور که در این چهار دهه از آن عبور کردیم اکنون نیز می‌توانیم از آن عبور کنیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران حدود ۴۰ سال است که به اشکال مختلف از سوی آمریکا تحریم است و امروز این تحریم‌ها گسترده‌تر شده است.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تاکید بر ظرفیت‌های داخلی را راه برون رفت و مقابله با تحریم‌ها ذکر کرد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و تخصص جوانان کشور مشکلات ناشی از تحریم‌ در بخش‌های مختلف مانند دارو را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: تا زمانی که به این افق مهم دست نیافتیم، ‌باید رابطه خود با کشورهای همسایه و دوست و کشورهایی که در تقابل با آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند،  بیشتر کنیم تا فشار تحریم کم اثر و حتی بی‌اثر شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآورشد: همکاری با کشورهایی مانند چین به عنوان یک قدرت نوظهور می تواند نقش مهمی در مراودات تجاری و کاهش اثرات تحریم داشته باشد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی دیپلماسی جنگ تحریم انتخابات ۲۰۲۰ مقام معظم رهبری چین جو بایدن محمود احمدی بیغش ترامپ رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی دیپلماسی جنگ تحریم انتخابات ۲۰۲۰ مقام معظم رهبری چین جو بایدن محمود احمدی بیغش ترامپ رژیم صهیونیستی مجلس شورای اسلامی دیپلماسی جنگ تحریم انتخابات ۲۰۲۰ مقام معظم رهبری چین جو بایدن محمود احمدی بیغش ترامپ رژیم صهیونیستی اخبار کنکور رییس جمهور آمریکا دستگاه دیپلماسی رژیم صهیونیستی قبال ایران تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۸۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ضد ایرانی جو بایدن

 رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

به گزارش ایلنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

وی با تکرار برخی ادعاهی بی‌اساس افزود: «این تحریم‌ها، رهبران و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع ایران و برنامه موشکی و پهپادی ایران را که امکان این حمله گستاخانه را فراهم کردند، هدف قرار می‌دهند. همان‌طور که صبح روز پس از حمله با دیگر رهبران گروه هفت گفت‌وگو کردم، متعهد به تشدید جمعی فشار اقتصادی علیه ایران هستیم و متحدان ما نیز تحریم‌ها و تدابیر مضاعفی را اتخاذ کرده‌اند یا خواهند کرد تا برنامه‌های نظامی بی‌ثبات‌کننده ایران را محدود کنند».

بایدن افزود: «بعد از روی کار آمدن دولت من، آمریکا بیش از ۶۰۰ فرد و نهاد را تحریم کرده است از جمله ایران و گروه‌های نیابتی این کشور، حماس، حزب الله، حوثی‌ها و کتائب حزب الله. من تیم خود، از جمله وزارت خزانه‌داری را موظف کرده‌ام تا همچنان به اعمال تحریم‌هایی که صنایع نظامی ایران را بیش از پیش تضعیف می‌کند، ادامه دهند».

در ادامه آمده است: «بگذارید برای همه کسانی که به فراهم کردن زمینه حملات ایران کمک کرده یا از آن حمایت می‌کنند، روشن کنیم: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است. ما به امنیت پرسنل و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم و در انجام تمام اقدام‌های لازم برای پاسخگو کردن شما تردید نخواهیم کرد». 

tags # جو بایدن ، آمریکا سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • چرا سیاست تشدید تحریم موشکی علیه ایران بی ارزش است؟
  • عملیات وعده صادق مانور اثرمعکوس تحریم‌ها
  • بیانیه ضد ایرانی جو بایدن
  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل/ تهدید رژیم صهیونیستی علیه مراکز هسته‌ای ایران، تجدید نظر و عدول از سیاست‌ها و ملاحظات اعلامی هسته‌ای را محتمل می‌سازد
  • انگلیس خواستار تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم‌ ایران شد
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • قطعنامه‌ ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • آمریکا شدیدترین لوایح را علیه ایران تصویب کرد
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا