Web Analytics Made Easy - Statcounter

فوتبال ایران مدت هاست از سیستم ۳.۵.۲ عبور کرده؛ کمتر تیمی در رده های سنی پایه و کمتر تیم باشگاهی در لیگ های مختلف با این شیوه بازی می کند و شاید بتوان گفت نسل امروز خیلی با این شیوه از بازی آشنا نیست.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

استقلال اما با هدایت محمود فکری قصد دارد با این شیوه بازی کند؛ و این راهی بود که آبی ها فصل گذشته با استراماچونی شروع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا استقلال امتیازاتی از دست داد اما هر چه جلوتر می رفت با این سبک آشنا می شد تا جایی که با به دست آوردن امتیازات لازم مدعی قهرمانی شد. از بازی های دوستانه استقلال این چنین بر می آید که آبی ها بار دیگر می خواهند با این سیستم رجوع کنند؛ چالش آنها در فصل جدید قهرمانی با سیستم ۳.۵.۲ است و اگر این اتفاق رخ دهد نگاه ها در فوتبال ایران نسبت به این سیستم تغییر خواهد کرد. فصل های متمادی است که تیم های باشگاهی در ایران با شیوه ۴.۴.۲ خطی و کمتر لوزی و ۴.۲.۳.۱ بازی می کنند.

 

تیم هایی که تصمیم می گیرند با این شیوه بازی کنند به خاطر ارایه بازی تهاجمی در برابر حریف است و اینکه نفرات بیشتری در حمله داشته باشند. هر چند در سیستم ۴ دفاعه هم از بین مدافع راست یا چپ یکی می تواند در حمله شرکت کند. از عیب های بزرگ این سیستم فضای خالی پشت دو بازیکن کناری یا پیستون ها است. آنها مدام باید در حمله باشند و تیم حریف بعد از توپ گیری با پاس های سریع و بلند می تواند از فضای پشت آنها برای طراحی حمله استفاده کند و تنها کافی است از یک مهاجم سرعتی در ترکیب بهره ببرد. این اتفاق فصل گذشته چندین بار برای استقلال در بازی ها رخ داد و تیم های حریف سعی می کردند در ضد حمله به استقلال آسیب بزنند. اتفاقا یکی از تیم هایی که از این حربه در بازی با استقلال بهره گرفت تیم محمود فکری یعنی نساجی بود. نساجی در بازی رفت و در قا ئمشهر در حالی که مربی تیم رضا مهاجری بود به دلیل ارایه بازی ترکیبی بازی را دو بر یک باخت اما در بازی برگشت محمود فکری تصمیم به تجمع تیم در منطقه یک سوم دفاعی و استفاده از ضد حملات گرفت که بازی در حالی با نتیجه یک بر یک خاتمه یافت که تیم نساجی فرصت های خوب دیگری هم برای گلزنی داشت.

 

استقلال مهیای بازی با این شیوه می شود. اولین آزمون در بازی با مس رفسنجان رقم می خورد. البته همه شیوه ها بازی دارای حسن و نقطه ضعف هستند و این تلاش بازیکنان در زمین است که می تواند نقاط قوت را برجسته و نقاط ضعف را کمرنگ کند. آنچه که در نهایت موجب نتیجه گیری تیم آبی در زمین می شود تلاش بازیکنانش است نه سیستم و شیوه بازی. استقلال در سایه تلاش برای قهرمانی می تواند دست به یک کار بزرگ دیگر هم بزند. همان طور که اشاره شد تغییر نگاه ها در فوتبال ایران به سیستم ۳.۵.۲ است.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: محمود فکری استقلال تهران لیگ برتر محمود فکری فوتبال ایران شیوه بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۹۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاصله عجیب پرسپولیس و استقلال در رنکینگ جهانی + جدول

فاصله پرسپولیس با استقلال در رده بندی جدید فوتبال آسیا به «۹ پله» رسید.

پرسپولیس در جدیدترین رده بندی سایت footballalphabet «بهترین تیم باشگاهی ایران» شد و در رده هفتم فوتبال آسیا ایستاد.پرسپولیس در این فصل از لیگ برتر کشورمان با ارزش ۱۴.۴۸ میلیون یورو با فاصله یک میلیون یورویی از استقلال گران ترین تیم ایران است.

استقلال و پرسپولیس در این فصل لیگ برتر فوتبال ایران رقابت نزدیکی را دارند و اکنون با گذشت ۲۴ هفته از لیگ آبی پوشان با ۵۳ امتیاز صدرنشین هستند و سرخ پوشان هم با امتیاز کمتر یعنی ۵۲ امتیاز در رده دوم قرار دارند.

این رسانه آماری گزارش می دهد که پرسپولیس نسبت به رده بندی سابق یک پله سقوط داشته و در رده ۸۲ جهان ایستاده است. در مقابل استقلال با ۲ پله صعود در رده ۱۶۱ دنیا قرار دارد.بر اساس گزارش footballalphabet، پرسپولیس در رده فوتبال آسیا ۹ پله بالاتر از استقلال ایستاده و در رده بندی جهانی هم فاصله سرخ ها از آبی پوشان ۷۹ پله است.

منبع: خبرورزشی

tags # پرسپولیس ، استقلال سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال
  • سریال ادامه‌دار VAR؛ قسمت بیست‌وسوم
  • سریال VAR تمام شدنی نیست
  • خسرو حیدری ۱۱ بازیکن برتر تاریخ ایران را انتخاب کرد | از فامیل بازی تا حضور عجیب برخی از هم تیمی ها
  • یازده بازیکن برتر تاریخ ایران از نگاه خسرو حیدری
  • فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از ۳ پرونده!
  • بمب بزرگ استقلال پس از تغییر مالکیت
  • فحش‌های پول‌ساز! ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • فحش های پول ساز / ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • فاصله عجیب پرسپولیس و استقلال در رنکینگ جهانی + جدول