Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@04:51:48 GMT

افزایش شدید خرید اسلحه در آمریکا

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۹۳۰۵

افزایش شدید خرید اسلحه در آمریکا

با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خرید مایحتاج زندگی و اسلحه از ترس آشوب‌های انتخاباتی بشدت افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، در حالی که تنها چند روز تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده است، عده‌ای به‌خاطر ترس از آشوب داخلی پس از انتخابات، شروع به خرید مایحتاج ضروری و اسلحه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید هزاران شبه‌نظامی طرفدار ترامپ برای جنگ داخلی آمریکا آماده می‌شوند +‌ تصاویر

«تابیتا کانورس» از شهروندان آمریکایی در این خصوص به نوشته روزنامه «یواس‌اِی تودی» گفت، با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا، تظاهرات‌های اخیر و افزایش خشونت‌های مربوط به انتخابات، معلوم نیست در این کشور چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانورس گفت، از چندی پیش در حال خرید و انبار کردن کنسرو مواد غذایی، دستمال توالت و دیگر مایحتاج زندگی است و حتی شوهرش را متقاعد کرده محض اطمینان یک اسلحه تهیه کند.

به نوشته این روزنامه، اغلب کارشناسان خشونت‌های پراکنده‌ای را در آستانه انتخابات پیش‌بینی کرده‌اند. این در حالی است که نا آرامی‌های کوچکی نیز تاکنون به وقوع پیوسته‌اند. به همین دلیل خرید مردم آمریکا در سلاح و مهمات رکورد زده است.

از سوی دیگر مردم کم کم در حال کندن برچسب‌ها و تابلوهای انتخاباتی از مقابل منازلشان هستند تا احتمال مورد حمله قرار گرفتن در آشوب‌های انتخاباتی کاهش یابد. عده‌ای دیگر نیر در حال گریختن به نواحی روستایی و خارج از شهر یا ایجاد سنگرهای دست‌ساز هستند.

تابیتای ۴۴ ساله که یک جمهوری‌خواه است و امسال برای اولین بار به دموکرات‌ها رأی داده است به یواس‌ای تودی گفت: «جنگ داخلی؟ چنین چیزی ممکن است سال‌ها طول بکشد. به این اندازه ذخیره مایحتاج نداریم و ممکن است مجبور شویم بیرون برویم و گوزن شکار کنیم».

با این‌که به گفته سازمان عفو بین‌الملل ۹۰ درصد اعتراضات ماه‌های اخیر آمریکا علیه نژادپرستی و بدرفتاری‌های پلیس به‌صورت مسالمت‌آمیز برگزار شده است، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور به‌طور مکرر مدعی شده معترضان غارتگر و خرابکار هستند و دستور سرکوب آن‌ها را صادر کرده است.

از سوی دیگر راست‌گرایان افراطی و سفید ‌برتر پنداران آمریکایی نیز در حال صف‌آرایی هستند و ترامپ اخیراً در مناظره انتخاباتی خود به آن‌ها گفت کنار بایستید و آماده باشید. او بارها در حساب توئیتری خود نوشته است بدون شک در انتخابات تقلب خواهد شد و حامیانش باید آماده برخورد با متقلبان باشند.

در حالی که هفته پیش رسانه‌های آمریکایی از وقوع آتش‌سوزی که ظاهراً عمدی بوده، در یکی از صندوق‌های اخذ رأی در ایالت «کالیفرنیا» خبر دادند، روز سه‌شنبه نیز یکی دیگر از صندوق‌های رأی‌گیری در «بوستون» ایالت ماساچوست به آتش کشیده شد.

خبرگزاری فرانسه امروز پنجشنبه گزارش داد، به دنبال نگرانی‌ها از احتمال وقوع اعتراضات و خشونتهای عمومی بعد از انتخابات آمریکا، بسیاری از صاحبان فروشگاهها و ادارات در آمریکا در حال مستحکم‌تر کردن حفاظهای ساختمانهای تجاری و اداری هستند تا با این روش بتوانند از خسارات احتمالی جلوگیری کنند.

پایگاه خبری هیل روز چهارشنبه نوشت، در مطالعه‌ای که هفته گذشته منتشر شده، درباره احتمال بالای خشونت مسلحانه مرتبط با انتخابات از سوی گروه‌های شبه‌نظامی در پنج ایالت آمریکا هشدار داده شده است.

شبکه «ان‌بی‌سی» نیز پیش‌بینی کرده با توجه به این که انتخابات امسال آمریکا در زمینه‌ای از خصومت حزبی و ناآرامی‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد، فشار بی‌سابقه‌ای به روسای پلیس و کلانترها برای حفظ نظم در پایگاه‌های رای‌گیری وارد خواهد شد. وضعیتی که به گفته این رسانه، گروه‌های شبه‌نظامی راستگرای حامی ترامپ که به درخواست او «ارتش ناظران بر انتخابات» را تشکیل داده‌اند به تشدید آن دامن می‌زنند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ آمریکا انتخابات اسلحه جنگ داخلی انتخابات آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۹۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلحه ژاپنی علیه تورم و غافلگیری تسلا

به گزارش همشهری‌آنلاین، پس از اینکه نرخ تورم در ژاپن از هدف تعیین‌شده فاصله گرفت، رئیس بانک مرکزی این کشور خبر داد که احتمال دارد نرخ‌ بهره را در صورت ادامه صعود تورم افزایش دهد و کاهش خرید اوراق قرضه بزرگ خود را در مقطعی از زمان در آینده آغاز کند. کازوئو اوئدا می‌گوید: بانک مرکزی در حال حاضر باید سیاست پولی کنونی را حفظ کند و اگر تورم به روند صعودی خود ادامه دهد، به ‌احتمال زیاد نرخ بهره را افزایش خواهیم داد.

در اروپا، اداره آمار فدرال آلمان گزارش داده که قیمت تورم تولیدکنندگان آلمان در ‌ماه مارس کمتر از حد انتظار و نسبت به سال گذشته ۲.۹درصد کاهش یافته است؛ درحالی‌که برخی تحلیل‌گران انتظار کاهش ۳.۲درصدی را داشتند. این نهمین ‌ماه متوالی کاهش تورم تولیدکننده بود، اما کمترین کاهش از ماه جولای گذشته برآورد شده است.

اما بخوانید از وضعیت این روزهای بازار خودروهای برقی. شرکت خودروسازی تسلا قیمت پرفروش‌ترین مدل‌های خود را پس از فروش ناامیدکننده سه ماهه اول و افزایش موجودی، در ایالات‌متحده و چین کاهش داده است. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، خطاب به ۱۴۰هزار کارمند تسلا اعلام کرد که در حال کاهش بیش از ۱۰درصد از تعداد کارکنانش در سراسر جهان است و ۲نفر از مدیران ارشدش نیز کنار رفته‌اند. بلومبرگ گزارش داده که این خودروساز نخستین افت فروش خود را نسبت به سال قبل از روزهای ابتدایی همه‌گیری کووید-۱۹ داشته است.

شرکت نایک، از شناخته‌شده‌ترین برندهای پوشاک ورزشی جهان‌ هم ۷۴۰کارمند خود را اخراج کرد، زیرا تولیدکننده برتر پوشاک ورزشی به‌دنبال کاهش هزینه‌ها پس از هشدار درباره کاهش درآمد خود در نیمه اول مالی۲۰۲۵ است. میشل آدامز، معاون راه‌حل‌های مردمی نایک، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده؛ مرحله دوم این تغییرات تا ۲۸‌ژوئن در مقر آن آغاز خواهد شد. نایک در ‌ماه دسامبر برنامه‌ای برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها به مبلغ ۲میلیارد دلار طی ۳سال آینده و در ‌ماه فوریه ارائه کرد که حدود ۲درصد از کل نیروی کار خود یا بیش از ۱۶۰۰کارمند را کاهش می‌دهد.

کد خبر 846380 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها اقتصاد - تورم ژاپن اقتصاد بانک مرکزی شرکت‌ خودروسازی تسلا

دیگر خبرها

  • دادگاه عالی آمریکا درباره اسلحه ارواح تصمیم می‌گیرد
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • اسلحه ژاپنی علیه تورم و غافلگیری تسلا
  • توافق آمریکا و چین برای خرید نفت از ایران
  • تکلیف برخورد با فروشندگان اسلحه و مهمات روشن شد/ مجازات خرید و فروش سلاح چیست؟
  • ۲ کشته و ۶ زخمی بر اثر تیراندازی در ممفیس آمریکا
  • ضبط کلیه عواید حاصل از قاچاق و خرید و فروش اسلحه به نفع دولت
  • همه عواید حاصل از «خرید و فروش اسلحه» به نفع دولت ضبط می‌شود
  • کلیه عواید حاصل از «خرید و فروش اسلحه» به نفع دولت ضبط می‌شود
  • عواید حاصل از «خرید و فروش اسلحه» به نفع دولت ضبط می‌شود