Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-18@09:41:48 GMT

عمده دولت در حوزه زن و خانواده گفتار درمانی می‌کند

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۹۴۰۳

عمده دولت در حوزه زن و خانواده گفتار درمانی می‌کند

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس گفت:‌ ما شاهد نوعی تضاد با سیاست‌های کلی در عملکرد معاونت امور زنان هستیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، فاطمه قاسم‌پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس درباره جلسه این فراکسیون با معاون پارلمانی دولت توضیح داد.

وی درباره جزئیات این نشست گفت: چندی پیش جلسه‌ فراکسیون زنان و خانواده با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شده بود که در آن جلسه نمایندگان انتقاداتی را نسبت به عملکرد معاونت امور زنان مطرح و خانم ابتکار هم توضیحاتی را عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این‌که توضیحات معاونت امور زنان قانع‌کننده نبود و همچنان ابهامات و انتقادات فراوانی درباره فعالیت‌های این معاونت در عمل به تکالیف خود ذیل سیاست‌های کلی خانواده، سیاست‌های کلی جمعیت و قانون برنامه ششم توسعه وجود دارد، این جلسه را برگزار کردیم تا این مباحث به دولت منتقل شده و دولت پاسخ‌گو باشد.

قاسم‌پور ادامه داد: بی‌توجهی به سیاست‌های کلی خانواده و جمعیت در طراحی شاخص‌های عدالت جنسیتی، عدم انجام وظایف دستگاهی ذیل بند ت ماده 80 که مربوط به زنان سرپرست خانوار می‌شود و بی‌توجهی به تشکیل ستاد ملی زن و خانواده بخشی از مباحث مطرح‌شده توسط اعضای فراکسیون زنان و خانواده بود.

وای افزود: ذیل مواد 101 و 102 برنامه ششم توسعه، ستاد ملی زن و خانواده مورد اشاره قرار گرفته است. این در حالیست که طی مدت اجرای برنامه ششم، تاکنون صرفاً 2 جلسه از این ستاد برگزار شده که نشانه بی‌توجهی به این 2 ماده مهم قانون برنامه ششم و همچنین مغفول‌ماندن جایگاه ستاد ملی زن و خانواده است. 

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس با بیان این‌که ما شاهد نوعی تضاد با سیاست‌های کلی در عملکرد معاونت امور زنان هستیم، تشریح کرد: به عقیده اعضای فراکسیون آن‌چه در حال وقوع در معاونت زنان است با مبانی اسلامی و ایرانی ما فاصله دارد و گویی این معاونت در مقابل سیاست‌های کلی نظام قرار گرفته و این امر برای ما جای سؤال دارد. تحقق سیاست‌های کلی نظام برای ما مهم است و ما در مجلس برای تحقق آن‌ها از تمام ابزارهای خود بهره خواهیم برد.

وی افزود: متأسفانه در این دولت در موضوع زن و خانواده بیشتر شاهد سیاست گفتاردرمانی هستیم. الان بیش از یک سال است که لایحه تأمین امنیت زنان از قوه قضائیه به معاونت امور زنان رفته و به مجلس نرسیده است. این در حالیست که اهمیت این لایحه برای تمام کارشناسان و فعالان حوزه زنان محرز بوده و می‌تواند بخشی از مسائل زنان را مرتفع سازد. 

قاسم‌پور تأکید کرد: امیدواریم معاونت امور زنان از فرصت باقیمانده دولت بهره کافی برده و در چند ماه باقیمانده از دولت به سمت تحقق سیاست‌ها و برنامه‌ها و تکالیف خود حرکت کند. ما هم در مجلس از ابزارهایی که در اختیار داریم برای این امر استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/4151/

منبع: آنا

کلیدواژه: دولت زنان فراکسیون فراکسیون زنان و خانواده معاونت امور زنان سیاست های کلی زن و خانواده برنامه ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۹۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعاملات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به برنامه‌های استان در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای و افزایش همکاری‌ها با کشورهای همسایه در حوزه‌های مختلف گفت: روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای استان در راستای افزایش تعاملات و همکاری‌ها با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه، در سال جاری نیز با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ در جلسه شورای روابط خارجی استان با اشاره به اجرای برنامه‌های حوزه دیپلماسی منطقه‌ای و فعال کردن روابط با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه در سال گذشته، اظهار کرد: امسال نیز این روند با جدیت ادامه خواهد یافت.

وی همچنین با اشاره به برگزاری ششمین نشست همکاری‌های اقتصادی استان‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در وان، افزود: آمادگی میزبانی هفتمین اجلاس را در ارومیه داریم و در کنار دعوت از استان‌های مرزی ترکیه با آذربایجان غربی، پیگیر حضور استان‌های اقتصادی و بزرگ ترکیه در راستای تأثیرگذاری بیشتر نتایج در این اجلاس هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی به برخی از دستاوردهای توافقات انجام شده در اجلاس هفتم استان‌های مرزی ترکیه با آذربایجان‌غربی نیز اشاره کرده و گفت: بازگشایی مرز کوزه‌رش بعد از حدود سه دهه به عنوان چهارمین مرز مشترک بین ایران و ترکیه و همچنین ترانزیتی شدن مرز رازی از جمله دستاوردهای این اجلاس بود.

معتمدیان همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به ترکیه و امضای تفاهم نامه همکاری با رئیس جمهور ترکیه، اضافه کرد: با توجه به نقش محوری آذربایجان غربی در توسعه تجارت با کشور ترکیه، بسیاری از این مصوبات با محوریت این استان امضا شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست استانداران هم مرز ایران و اقلیم کردستان عراق به میزبانی ارومیه، افزود: در راستای افزایش تعاملات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی با اقلیم کردستان عراق، آماده حضور در نشست بعدی در اقلیم کردستان هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی افزایش تعاملات با کشور ارمنستان را نیز جزو برنامه‌های استان در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای در سال جاری عنوان کرده و یادآور شد: با توجه به هم مرز بودن ارمنستان با کشورهای اروپایی، این کشور می‌تواند در حوزه‌های اقتصادی، علمی و دانشگاهی، درمان و سلامت و گردشگری، ارتباطات مناسبی با آذربایجان غربی برقرار کند و این مسئله مستلزم بررسی و مطالعه دقیق ظرفیت‌های همکاری مشترک است.

معتمدیان در پایان افزایش تعاملات منطقه‌ای را از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم عنوان کرده و افزود: توسعه دیپلماسی منطقه‌ای و افزایش ارتباط و تعاملات در حوزه‌های مختلف با کشورهای همسایه، در برنامه‌ها و اولویت‌ها استان در سال جاری قرار دارد و در این در این زمینه فعال شدن بخش خصوصی در معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اقتصادی استان می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

کد خبر 745286

دیگر خبرها

  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • اسامی منتخبان زن مجلس دوازدهم/ رقابت ۷ خانم در دور دوم
  • مواجهه ۲.۴۲ درصدی خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های سلامت/ راهکار‌های کاهش هزینه‌های کمرشکن سلامت در ایران
  • افزایش مناسبات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • مقدرات مجلس آینده در اختیار «پشم» است /جبهه پایداری اهل معامله است چون صندلی برایش مهم است نه ارزش ها
  • افزایش تعاملات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • حضور وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس
  • جورج گالووی سیاست دوگانه دولت انگلیس را به چالش کشید
  • نماینده سابق مجلس: موی سر زنان را می‌بینید شکم گرسنه و اشکشان را نه!