Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس زارع، رئیس کمیسیون تلفیق و عضو شورای اسلامی شهر کرج، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص آخرین وضعیت تونل انتقال آب از رودخانه به تهران، گفت: کرج در گذشته باغ شهری بوده که امروز دیگر اثری از آن نمی بینیم؛ شهر در گذشته‌ای نه چندان دور، با توجه به آب و هوای مناسب و وجود منابع آبی چون رودخانه و سد امیرکبیر، باغ شهری سبز با درختان کهن و بی‌شمار بود اما طی سال های اخیر و با هجوم جمعیت به این شهر، رفته رفته از باغ شهر تبدیل به کلانشهر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به آغاز بهره برداری از خط انتقال آب از رودخانه کرج به تهران از طریق زیر دست سد امیرکبیر و نگرانی های موجود، از رئیس جمهوری محترم، استاندار البرز، متولیان و مسئولان مرتبط درخواست دارم که به حقوق مردم شهر کرج در خصوص حق آبه تاریخی و همچنین موضوعات زیست محیطی توجه ویژه صورت پذیرد و تبعات این پروژه مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر ادامه داد: در حالی که احتمالاً بهره برداری از تونل انتقال آب رودخانه کرج به تهران از فردا آغاز خواهد شد، در خصوص این پروژه بزرگ هیچ گونه اطلاع رسانی خاصی انجام نشده است، باید گفت که قطعاً انتقال تونلی آب به پایتخت بی ضرر نیست و آسیب‌های محیط زیستی را به دنبال خواهد داشت و انتظار داریم متولیان و صاحب نظران به میدان بیایند و آنچه را که باید برای مردم و افکار عمومی شفاف سازی کنند.

زارع با بیان اینکه از نظر زیست محیطی، انتقال تونلی آب رودخانه کرج از زیردست سد امیرکبیر منجر به خشک شدن ۲۵ کیلومتر از مسیر رودخانه خواهد شد، بیان کرد: خشک شدن این ۲۵ کیلومتر به معنای از بین رفتن حجم وسیعی از باغات و مزارع است و اثرات سوء زیادی به دنبال خواهد داشت. تضعیف سفره‌های آب زیرزمینی، تخریب پوشش گیاهی منطقه، تهدید حیات برخی گونه‌های جانوری و تأثیرات سوء بر اکوسیستم منطقه به عنوان گوشه‌هایی از تهدیدهای زیست محیطی این پروژه است.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: آب کرج تهران کمیسیون تلفیق رودخانه کرج زیست محیطی انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۹۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد پسماندهای خانگی پلاستیک‌ است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: ۲۰ درصد پسماندهای خانگی کشور و این استان پلاستیک‌ است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، یوسف یوسفی ظهر امروز _سه‌شنبه بیست و هشتم فروردین_ در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته زمین پاک اظهار کرد: این آمار بسیار بالا است بنابراین «نه به مصرف کیسه‌های پلاستیک» باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه، آئین‌نامه نحوه استفاده از پلاستیک ابلاغ شده است افزود: امید می‌رود این آئین نامه هرچه زودتر اجرایی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: ۲۰ درصد پسماندهای خانگی کشور و این استان پلاستیک است.

یوسفی ادامه داد: روزانه ۹۰۰ تُن پسماند شهری و خانگی روزانه در استان مرکزی تولید می‌شود که ۷۰ درصد آنها قابل تفکیک و استفاده در مصارف مختلف به عنوان علوفه دام، کمپوست و...... در منازل است.

وی با بیان اینکه در هفته هوای پاک ۲۰ برنامه اجرا می‌شود گفت: ۲۰ ویژه برنامه ویژه هفته زمین پاک در این استان هدف گذاری شده است که از سوم تا ۹ اردیبهشت ماه با شعار " مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین" برگزار می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: برگزاری کارگروه مدیریت پسماند، افتتاح چند پروژه زیست محیطی، تبلیغات محیطی، حضور در تریبون‌های نمازجمعه، سخنرانی در مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی، پاکسازی جاده‌ها و بازدید علمی دانش آموزان از موزه حیات وحش، بخشی از جمله این برنامه‌ها است.

یوسفی اظهار کرد: ۶۸ خانه محیط زیست در استان مرکزی وجود دارد که در طول هفته زمین پاک برنامه‌های ویژه‌ای در راستای مباحث زیست محیطی در این خانه‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جشنواره ملی «نامه‌ای از طبیعت» به صورت مشترک با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در حال برگزاری است که امید می‌رود با توفیقات و نتایج خوبی همراه باشد.

کد خبر 745237

دیگر خبرها

  • کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب
  • ۲۰ درصد پسماندهای خانگی پلاستیک‌ است
  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد
  • اکنون انتقال آب بین حوضه‌ای در هیچ نقطه‌ای از کشور انجام نمی‌شود
  • افزایش شاخص‌های زیست محیطی در ارتفاعات شیراز
  • موضوع امسال روز زمین چه خواهد بود؟
  • افزایش شاخص‌های زیست‌ محیطی در ارتفاعات شیراز
  • دولت سیزدهم طرح انتقال آب به استان سمنان را اجرا کند
  • مجازات جایگزین حبس برای ۱۴ متخلف زیست محیطی گیلان
  • دستگیری ۳۶۷ متخلف زیست محیطی در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته