Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک خبرگزاری ترکیه در گفت‌وگو با چند مسلمان ژاپنی مواضع آنها در مخالفت با اظهارات ضد اسلامی مقامات فرانسوی را منعکس کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری «آناتولی» گفت‌وگویی با چند تن از مسلمانان ژاپن انجام داده و مواضع آنها را درباره اظهارات و مواضع ضد اسلامی مقامات فرانسوی پرسیده است.

بیشتر بخوانید:

این است آزادی بیان!

در این گزارش آمده، مسلمانان ژاپن مواضع «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در دفاع از کاریکاتورهای موهن را مردود دانستند و در مقابل افزایش پدیده اسلام‌هراسی در کشورهای اروپایی و غیره، به پویش مخالفت با مواضع فرانسه پیوستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ببینید: عکس/ تجمع طلاب بسیجی مقابل سفارت فرانسه

«کایکو آموری» نماینده محصولات حلال در مغازه‌ای در توکیو در گفت‌وگو با آناتولی بر رد انتشار کاریکاتورهای موهن در فرانسه تأکید و اعلام کرد، این اقدام، شیوه فرانسه در تعامل با ادیان را نشان می‌دهد. مسلمانان در کشورهای اروپایی بویژه فرانسه باید اتحاد و ارتباط خود را بیشتر کنند.

وی در خصوص تحریم کالاهای فرانسوی نیز گفت: نوعی پنیر فرانسوی را دوست دارم و معمولا از آن استفاده می‌کنم اما در پی تعرض‌های فرانسه به اسلام دیگر آن را نمی‌خرم.

«آکیما جون» نیز یک زن ژاپنی مسلمان است، در این خصوص گفت، ذهنیت فرانسه در قبال دین اسلام سخیف است و نفرت فرانسوی‌ها از اسلام از عدم آگاهی آنها از این دین نشأت می‌گیرد.

«سیمویاما شِگِرو» نماینده رسانه‌ای مسجد توکیو نیز اعلام کرد، فرانسوی‌ها همیشه می‌گویند که آزادی، آزادی است اما آزادی همه چیز نیست؛ اینگونه انتقاد از دین و معتقدات از مصادیق آزادی نیست.

وی تأکید کرد باید با خطر اسلام هراسی در اروپا مقابله شود.

کشورهای مسلمان حدود یک هفته است که به دلیل مواضع ضد اسلامی مقامات فرانسوی شاهد برگزاری تظاهرات و تجمع است و برخی از آنها کالاهای فرانسوی را تحریم کرده‌اند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ ژاپن مسلمان تحریم توهین رئیس جمهور فرانسه اروپا ترکیه فرانسه اسلام هراسی امانوئل ماکرون توکیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۹۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌آزادی ۱۴۰ زندانی و صلح و سازش در ۳۶۶ پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی

سردار یدالله بوعلی با اشاره به برگزاری پانزدهمین مرحله از پویش «نذر رهایی» در شیراز با بیان اینکه پویش نذر رهایی به‌عنوان یک طرح شاخص در سطح کشور مطرح شده است، گقت: در این مرحله شاهد آزادی ۱۴۰ زندانی و صلح و سازش در ۳۶۶ پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی بوده‌ایم.

او با تصریح اینکه ارزش تقریبی این پرونده‌ها ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده که شامل بخشش و گذشت و پرداخت بخشی از مبالغ شده است، افزود: موفقیت این پویش مرهون همکاری دادگستری فارس، اداره‌کل زندان‌ها، ستاد دیه و سازمان بسیج حقوقدانان سپاه فجر در کنار بسیجیان و خیرین نیک‌اندیش استان فارس است.

بوعلی با اشاره به نقش درخشان شورای حل اختلاف و بخصوص حقوقدانان بسیجی در این مرحله از پویش، گفت: فرهنگ‌سازی صلح و سازش در پرونده‌های قضایی یکی از جوانب مهم در نذر رهایی است و سازمان بسیج حقوقدانان فارس در این زمینه با همراهی شورای حل اختلاف عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بورکینافاسو ۳ دیپلمات فرانسوی را اخراج کرد
  • دیدنی های امروز؛ از سال نو ایزدی ها تا خرید جو بایدن
  • واکنش وزیر فرانسوی به جدایی کیلیان امباپه از پار‌ی‌سن‌ژرمن
  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • ‌آزادی ۱۴۰ زندانی و صلح و سازش در ۳۶۶ پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی
  • پیامدهای بیست سال ممنوعیت حجاب در فرانسه و اسلام‌هراسی بی حد و حصر
  • آزادی ۱۴۰ زندانی محکوم مالی در فارس
  • چه بازیگری مصدر تنش بود؟/وارونه نمایی به سبک فرانسوی‌ها
  • چند کشور اروپایی سفرای ایران را احضار کردند
  • خشم مردم فرانسه از وضع قوانین تردد در زمان برگزاری المپیک