Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از قرچک، روح الله فراهانی سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قرچک صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش در سالن اجتماعات ثقلین آموزش و پرورش، اظهار کرد: امروز با وجود ویروس منحوس کرونا ضرورت بحث پدافند غیرعامل بیش از پیش آشکار شده و ایمن سازی جامعه در مقابل آسیب‌ها و تهدیدات را ضروری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری وحدت مسلمین نیاز است و اهمیت دارد، گفت: در حال حاضر شاهد حمایت رئیس جمهور فرانسه از اهانت یک روزنامه نگار به مقدسات دین مبین اسلام و پیامبر عظیم الشان(ص) هستیم، این امر وقیحانه را آزادی بیان عنوان می‌کنند که این حرکت زشت، ناپسند و بی‌شرمانه را محکوم و انزجار خود را اعلام می‌کنیم.

سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قرچک بیان کرد: شهرستان قرچک با ۵۴ هزار دانش‌آموز ، 3 هزار همکار و ۵ هزار دانش‌آموز اتباع در حال خدمت رسانی به نظام آموزشی کشور است.

فراهانی ادامه داد: با توجه به تراکم دانش‌آموزی و با همت مجموعه آموزش و پرورش شهرستان قرچک ، ۵ پروژه در حال ساخت و ۲ پروژه نیز در حال بررسی برای شروع به کار است.

وی تصریح کرد: باید نگرش به آموزش و پرورش عوض شود، نباید نگاه مصرف گرانه به آموزش و پرورش داشت چرا که با تغییر نگرش در این حوزه می توان به عنوان سرمایه نگاه کرد چرا که آینده سازان کشور در آموزش و پرورش رشد و تکامل می‌یابند.

سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قرچک یادآور شد: نگاه مردم باید در استان و منطقه به سمت مدرسه‌سازی سوق داده شود و کمک‌های مردمی باید به سمت تعلیم و تربیت دانش‌آموزان برود.

فراهانی بابیان اینکه در بحث جذب نیروی انسانی دقت نشده است، خاطرنشان کرد: ۸۰۰ نیرو از استان تهران وارد شهرستان قرچک می‌شود که ۶۰ میلیون تومان هزینه ایاب و ذهاب ماهانه متحمل می‌شویم.

وی در خصوص ماده ۱۸ قانون شوراهای آموزش و پرورش افزود: در شهرستان قرچک ۱۸ هزار واحد مسکونی ساخته شده است که باید ۹۰ مدرسه ساخته می‌شد که اگر این موضوع توسط انبوه سازان انجام می‌گرفت کمبود فضای آموزشی نداشتیم و متأسفانه این امر محقق نشده است و ما با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.

سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قرچک تأکید کرد: در بعضی از مدارس فضاهای مازادی وجود دارد که باید تغییر کاربری داده شود و به تجاری تبدیل شوند تا آموزش و پرورش به در آمد پایدار دست پیدا کند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش نیروی انسانی استان تهران مدیریت روح الله فراهانی شورای آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۹۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به وضعیت امکانات آموزشی خوزستان گفت: بعضا امکانات متوازن توزیع نشده است یا مدرسه‌ای در جایی ساخته شده است که دانش‌آموز ندارد.

عبدالله حبیبی با تاکید بر لزوم برگزاری مستمر جلسات این شورا اظهار کرد: انتظار می‌رود اعضای اصلی این شورا در جلسه حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به برگزاری ستاد برزرگداشت روز معلم و جشنواره‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان افزود: در حوزه پرورشی، جشنواره‌های قرآنی در سه شهرستان و همچنین ۸ هزار محفل انس با قرآن در مدارس برگزار شد و در محفل انس با قرآن که در آرامگاه علی بن مهزیار اهوازی برگزار شد، ۷۰۰ نفر حضور داشتند. البته تعهد می‌دهیم در دیگر ماه‌های سال هم محافل انس با قرآن برگزار شود.

حبیبی با بیان اینکه رتبه علمی آموزش خوزستان، آموزش دغدغه اداره‌کل آموزش و پرورش شده است، گفت: در حوزه آموزش نیز معاونان اداره‌کل را کدبندی کرده‌ایم و هر معاون شش شهرستان بر عهده گرفته است و امتحانات شهرستان‌ها را ارزیابی می‌کند.

وی بیان کرد: این معاونان، وضعیت هر شهرستان ارزیابی می‌کنند و مشاوره ارائه می‌دهند و در صورت نیاز مداخلات را انجام می‌دهند. امیدواریم رتبه علمی شهرستان‌ها ارتقا یابد.

حبیبی با اشاره به وضعیت امکانات آموزشی خوزستان گفت: بعضا امکانات متوازن توزیع نشده است یا مدرسه‌ای در جایی ساخته شده است که دانش‌آموز ندارد.

‌سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در حوزه ابتدایی دانش‌آموزان لازم‌التوجه شناسایی شده‌اند، افزود: این دانش‌آموزان در پنجشنبه‌های طلایی آموزش‌های لازم را می‌بینند. قطعا پوشش این طرح صددرصدی نخواهد بود، اما بخش زیادی از این دانش‌آموزان را پوشش می‌دهیم.

وی بیان کرد: در حوزه متوسطه دوم که دغدغه بیشتر ما است، از طریق فضای مجازی کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود. کلاس‌های فوق برنامه هم برای توانمندسازی معلمان و دبیران برگزار شده و همایش‌های جمع‌بندی نیز در تمام شهرستان‌ها در حال اجرا است.

حبیبی با اشاره به برگزاری کلاس‌های رفع اشکال و مرور درس‌ها برای دانش‌آموزان گفت: با توجه به وجود اشکالات اساسی، نمی‌توان پوشش صددرصدی دانش‌آموزان را در برگزاری این کلاس‌ها ارائه داد. آموزشگاه‌هایی (خصوصی) در نوبت صبح فعال هستند که تخلف بسیار بزرگی است که در خوزستان رخ می‌دهد و باید جمع شوند. این آموزشگاه‌ها، دانش‌آموزان را از کلاس فاصله می‌دهند و خانواده‌ها به ما فشار می‌آورند تا دانش‌آموزان بتوانند در این آموزشگاه‌ها حضور پیدا کنند؛ اما ما چه ابزاری داریم؟

‌سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: باید بپذیریم فضایی ایجاد شده است که خانواده‌ها برای نیامدن به مدرسه، کنار دانش‌آموزان آمده‌اند و می‌گویند مدرسه چیزی برای گفتن ندارد، زیرا در مدرسه، معلم کتاب و دانش را درس می‌دهد، اما در آموزشگاه‌ها چهار نکته تست و راه‌های میان‌بر جذاب را ارائه می‌دهند و این مسائل، موجب می‌شوند دانش‌آموز به مدرسه نیاید.

وی افزود: از سوی دیگر آموزش و پرورش محدودیت دارد در حالی که این آموزشگاه‌ها محدودیت ندارند. به طور مثال در استان خوزستان یکی از بهترین اساتید زیست‌شناسی، زن است که ما در این زمینه محدودیت داریم.

حبیبی با اشاره به در پیش بودن روز معلم گفت: دستورالعمل شناسایی معلمان نمونه از دی‌ماه سال گذشته ابلاغ شد و در فرآیند شناسایی معلمان، ۴ هزار همکار واجد شرایط در استان خوزستان مشخص شدند و پس از برررسی، ۱۳۰ نفر از آنها انتخاب شدند و در نهایت ۱۴ معلم نمونه انتخاب شدند که در مرحله کشوری نیز ارزیابی می‌شوند و امیدواریم معلم نمونه کشوری هم داشته باشیم.

وی افزود: در سال‌های گذشته بیشتر بر اساس ارائه مستندات معلمان نمونه انتخاب می‌شدند، اما امسال علاوه بر این، ارائه تدریس هم مد نظر قرار گرفت.

‌سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: استقبال نکردن و نبود همراهی مناسب برخی نهادها، شرکت‌ها و ارگان‌ها برای بهتر برگزار شدن این برنامه‌ها یکی از چالش‌ها در این خصوص است. پیشنهاد می‌شود امسال تامین امکانات رفاهی، در نظر گرفتن تخفیفات، تغییر فضای تبلیغاتی شهر در هفته معلم و برگزاری اردوی‌های راهیان پیشرفت ویژه همکاران نمونه و سایر معلمان، در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: امسال برای اولین بار جشن منسجم بزرگداشت مقام معلم در پارک لاله اهواز با ۱۱۰ غرفه با پیوست‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • افزایش تک ماده كمكی به آموزش‌وپرورش نخواهد کرد
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌وبختیاری
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی