Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی از تجهیز ۱۴ اتوبان و آزادراه کشور به فناوری عوارض الکترونیک خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با شبکه خبر، در پاسخ به این سوال که «برخی از مردم گله‌مندند که چرا برخی از عوارضی بزرگراه‌های کشور از جمله عوارضی بزرگراه همت – کرج، دریافت وجه عوارض را از الکترونیکی به دستی تغییر داده‌اند؟» گفت: متأسفانه بعضی از مردم به رفاه ارزشمندی که صرفه جویی زمانی و هزینه‌ای برایشان داشت کم توجهی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری از اینکه تاکنون بالای ۵۰ درصد عوارض دریافت شده است. افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی و هماهنگی که با پلیس داشتیم، قرار شده که این مبالغ عوارضی از طریق جرایم راهنمایی و رانندگی وصول شود.

اسلامی اظهار کرد: خواهش من از مردم این است که قدر این وضعیت را بدانند و هزینه‌ها را به موقع پرداخت کنند. همین اینکه مردم بدون توقف از عوارضی‌ها عبور می‌کنند، این روش برای آنها یک فرصت شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدوارم که مردم همکاری کنند و از انواع شیوه‌های سهل و آسانی که برای پرداخت وجود دارد، استفاده کنند.

اسلامی با بیان اینکه هم اکنون ۶ اتوبان به سیستم دریافت عوارض الکترونیکی تجهیز شده و طی دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسند و ۸ آزادراه نیز در حال تغییر و اقدام هستند، افزود: اگر مردم همکاری کنند، بخش خصوصی که سرمایه گذار است نیز اعتماد می‌کند و با تضمینی که ما به آنها در خصوص دریافت عوارض می‌دهیم، با سرعت بیشتری روش دریافت عوارض دستی به روش الکترونیکی تغییر خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نکته اصلی مردم هستند که اگر هزینه‌هایشان را پرداخت کنند، این اعتماد به وجود می‌آید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۹۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از ۱۵ هزار مجوز الکترونیکی کسب و کار در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ روح اله صلبی گفت: تا ۲۵ اردیبهشت امسال، همه مجوز‌های کاغذی باید الکترونیکی شود.

صلبی درباره مهلت دریافت شناسه یکتا گفت: وزارت اقتصاد در اجرای قوانین و مقرراتی که وضع شده، از جمله قانون بهبود محیط کسب و کار در حوزه درگاه ملی مجوز‌ها به دنبال تسهیل این فرآیند است تا در دو حوزه ثبت مجوز جدید و تبدیل شناسه‌های قدیمی که به نوعی شناسه‌های کاغذی بوده، اقدام کند.

وی افزود: در این حوزه نیاز به صرف هیچ هزینه‌ای جهت تبدیل شناسه‌های قدیم به شناسه‌های جدید نیست و فقط زمانی که صاحبان کسب و کار و اصناف بابت این موضوع صرف خواهند نمود شاید بین دو دقیقه یا کمتر از آن می‌باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان ادامه داد: برای تمدید مجوز‌های کسب و کار نیازی به مراجعه حضوری به واحد‌های صادرکننده مجوز نیست، زیرا در همه ساعات شبانه روز می‌توانند از طریق درگاه ملی مجوز‌ها نسبت به تمدید یا صدور شناسه یکتا اقدام کنند.

صلبی گفت: افراد برای تمدید یا صدور شناسه یکتا با داشتن اطلاعات کد صنفی، کد پستی و کد ملی خود با مراجعه به درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار به سادگی می‌توانند به این کار اقدام نمایند.

وی ادامه داد: صاحبان کسب و کار و اصنافی که اقدام به دریافت شناسه یکتا کنند در آینده جهت دریافت خدمات دولتی اعم از تسهیلات بانکی، معافیت‌های مالیاتی، خدمات حوزه تأمین اجتماعی و بسیاری خدمات دیگر با مشکلی مواجه نخواهند شد.

صلبی خاطرنشان کرد: آخرین مهلت دریافت شناسه یکتا ۲۵ اردیبهشت امسال است و لذا از همه صاحبان کسب و کار و اصناف خواهشندیم تا نسبت به دریافت شناسه یکتا هر چه سریعتر اقدام نمایند.

دیگر خبرها

  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • صدور بیش از ۱۵ هزار مجوز الکترونیکی کسب و کار در استان گلستان
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • تجهیز ۲۴ آزاد راه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • ۲۴ آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد
  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند
  • مجهز شدن ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • ۱۹ هزار میلیارد تومان حق عوارض آلایندگی استان بوشهر وصول می‌شود
  • ثبت ۱۲ فراورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا