Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس،  سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه و فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل مناقشه قره ‌باغ که شب گذشته و در دومین مقصد سفرش بعد از باکو وارد مسکو شد، امروز (پنجشنبه) پس از مذاکره و رایزنی سه ساعته با «آندری رودنکو» معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه روسیه در امور قره ‌باغ، با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه به گفت‌وگو نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

عراقچی در بدو ورود به مسکو هدف اصلی از مذاکرات در مسکو را ارائه طرح پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به خاتمه مناقشه در قره باغ برشمرد.

وی که پیش از مسکو سفری به باکو داشت در گفت‌وگویی ضمن تشریح ویژگی‌های طرح ابتکاری ایران برای حل مناقشه قره باغ گفت که برخورد جمهوری آذربایجان با این طرح مثبت و سازنده بوده است. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، پس از آنکه چندی پیش خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از طرح ایران برای حل مناقشه قره باغ خبر داد و گفت ایران طرحی را آماده کرده که با مشورت با هر دو طرف موضوع یعنی جمهوری آذربایجان و ارمنستان و دولت‌های منطقه و همسایگان پیگیری خواهد شد، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه روز (سه شنبه) از تدوین طرح ایران برای حل دائمی مناقشه قره باغ و تصویب آن توسط مقامات عالی کشور خبر داد. قرار است عراقچی این طرح را در سفر به باکو، مسکو و ایروان  و همچنین آنکارا مورد پیگیری قرار دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عباس عراقچی سرگئی ریابکوف معاون سیاسی وزیر خارجه قره باغ معاون وزیر خارجه روسیه مناقشه قره باغ ایران برای حل امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۹۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هیئت‌های ایران و ترکمنستان به ریاست وزرای خارجه

نشست هیأت‌های ایران و ترکمنستان به ریاست وزرای امور خارجه برگزار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از رایزنی‌های خصوصی حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و رشید مردوف معاون رئیس کابینه وزرا و وزیر امور خارجه ترکمنستان، نشست هیأت‌های دو‌ کشور به ریاست وزرای امور خارجه برگزار شد.

در هئیت ایرانی آقایان حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان، روزبهانی، سفیر ایران در ترکمنستان، سید علی موسوی، مدیرکل حقوقی بین‌المللی وزارت خارجه و علیرضا محمودی، مدیرکل کنسولی وزارت خارجه حضور دارند.

دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترکمنستانیامیرعبداللهیان: عازم ترکمنستان هستم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تسلیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید ایران به وزیر امور خارجه نیجر
  • موضع جدید لاوروف درباره حمله تروریستی به مرکز تجاری مسکو
  • جدیدترین موضع گیری لاوروف درباره حمله تروریستی به مرکز تجاری مسکو
  • نشست هیئت‌های ایران و ترکمنستان به ریاست وزرای خارجه
  • امیرعبداللهیان با همتای ترکمنستانی‌ خود دیدار کرد
  • وزیر امور خارجه در راه ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان به ترکمنستان می‌رود
  • مجارستان: ارتباط با روسیه را حفظ می‌کنیم
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان