Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@15:28:30 GMT

راهکار‌های از بین بردن وسواس مطالعاتی

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۹۸۸۳

راهکار‌های از بین بردن وسواس مطالعاتی

روان‌شناسان، وسواس مطالعاتی را به عنوان یکی از آفت‌های مطالعاتی می‌شناسند و به عقیده آنان این نوع وسواس همه افراد را درگیر می‌کند.

وسواس مطالعاتی زمانی آغاز می‌شود که افراد به خصوص دانشجویان شاگرد اولی به مرور چند باره‌ مطالب درسی اقدام می‌کنند و هر چه بیشتر می‌خوانند با وسواس‌هایی از قبیل عدم دریافت کافی مطالب مواجه می‌شوند که این عامل به علت استرس یا اضطراب بیش از اندازه رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وسواس مطالعاتی در دختران بیشتر است

همچنین طبق مطالعات محققان وسواس مطالعاتی در دختران بسیار بیشتر از پسران دیده می‌شود.

در ادامه این مطلب به بیان چند نکته کاربردی برای از بین بردن وسواس مطالعاتی اشاره کرده‌ایم:

پرهیز از تکرار زیاد

تکرار زیاد مطالب در فواصل زمانی کوتاه کوچکترین کمکی به حافظه شما نخواهد کرد، بلکه باعث آشفتگی ذهن، گرفتن انرژی و تزریق یاس و ناامیدی خواهد شد. تکرار‌های بی وقت مانند مسکنی هستند که بدون یافتن منشا درد باعث تسکین آن می‌شوند و اوضاع را وخیم‌تر خواهند کرد.

اعتماد به نفس

یکی از شروط مهم کسب نتیجه مطلوب در هنگام مطالعه، داشتن اعتماد به نفس است. در واقع باید سعی کنید که برای تقویت این حس تجربه‌های شیرین و قدرتمند خود را یادآوری کرده و به صورت دائم جلوی چشم بیاورید تا هر زمان وسواس شما را به سمتی سوق داد، با افکار مثبت جلوی تشدید آن را بگیرید.

شناسایی نکات عمده‌تر

در لحظه‌ای که وسواس مانع کار شما می‌شود و شما را به یاد مطلب خاصی می‌اندازد، سعی کنید مطالب و نکات عمده بحث را به یاد آورده و با این فکر که مطالب عمده‌تر شانس بیشتری برای سوال شدن دارند باعث دور شدن وسواس شوید، اما همیشه به یاد داشته باشید که با مطالعه تمام جزئیات دروس می‌توانید درک بهتری از آن داشته باشید و به علت شناخت کافی نمره کامل تری از امتحان بگیرید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وسواس استرس اعتماد به نفس وسواس اعتماد به نفس مطالعه کتاب پارسی خبر استرس اعتماد به نفس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۹۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ رضا اخلاص‌مند با اشاره به گزارش بارش‌های استان در سال آبی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، افزود: میزان بارندگی تجمعی در سال آبی امسال در استان همدان برابر ۳۲۵ میلی متر است، درحالی که میزان بارندگی تجمعی سال آبی گذشته در بازه زمانی مشابه برابر ۲۳۴ میلی متر گزارش شده بود.

او با بیان اینکه متوسط بارندگی بلندمدت در بازه زمانی مشابه در همدان برابر ۲۹۶ میلی متر است، تأکید کرد: در این زمینه شاهد افزایش ۳۹ درصدی تغییرات بارندگی نسبت به سال آبی گذشته و ۱۰ درصدی تغییرات نسبت به متوسط بلندمدت هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش در استان در محدوده مطالعاتی نهاوند، حوضه کرخه، ایستگاه مطالعاتی وراینه ثبت شده و کمترین میزان بارش در محدوده مطالعاتی رزن، قهاوند، حوضه قره چای و ایستگاه‌های قهاوند و خمیگان گزارش شده است.

اخلاص مند در ادامه از شهروندان به ویژه کشاورزان خواست تا در مصرف آب صرفه جویی داشته باشند.

دیگر خبرها

  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم
  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • بهترین سایت آموزش فارکس کدام است؟
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • وسواس فکری چیست و چطور درمان می‌شود؟