Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، اسحاق مدنی عضو شورای عالی مجمع تقریب در "وبینار مبانی و چالش های دینی و معنوی در مواجهه با بلایا و مصائب" که عصر پنج شنبه برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت به حاضرین در وبینار اظهار داشت: اینکه ما امروز برای مسائلی که جهان اسلامی با آن روبروست چاره ای بیندیشیم اتفاق مبارکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: هر مسلمان باید در فکر امت اسلام باشد؛ مشکلات و ناراحتی ها دامن گیری که در این امت است  بایددغدغه هر مسلمانی باشد.

مولوی اسحاق مدنی خاطر نشان کرد: البته دنیا بدون مصیبت و ناراحتی نیست اما آن چیزی که امروز امت اسلامی که بهترین امت است را تهدید می کند و بسیار خطرناک است توطئه دشمنانی است که می خواهند کار جهان اسلام را یکسره کنند.

وی افزود: جهان اسلام امروز در وضعیت بسیار بدی قرار گرفته است، شما کمتر جایی می بینید که امت اسلامی با یکدیگر درگیر نشود، ما شاهد هستیم چگونه از ما سوء استفاده می کنند و سرمایه های خدادی ما را به یغما می برند؛ دشمنان می خواهند کاری کنند که صدای اسلام را برای همیشه خاموش کنند و یا اصلا امتی به نام امت اسلام وجود نداشته باشد اگر هم وجود داشته باشد در حد ضعیف باشد تا خیالشان راحت باشد.

مولوی اسحاق مدنی گفت: امروز می بینیم اگر در کشورهای غیر اسلامی اتفاقی بیفتد مشکلات آن را به سرعت حل می کنند اما اگر همان اتفاق برای کشورهای اسلامی صورت بگیرد در ظاهر هم گشایشی دیده نمی شود.

وی تصریح کرد: مشکلاتی که امروز  در جهان اسلام وجود دارد مشکلاتی است که ممکن است به ریشه اسلام ضربه بزند  و واقعیت این است که مشکلات جهان اسلام به اعمال و کارهای خودمان بر می گردد، البته توطئه هایی هم وجود دارد اما آن چیزی که ما را در برابر آنان ناتوان کرده، مصیبتهایی است که به اعمال خودمان بر می گردد.

عضو شورای عالی مجمع تقریب اظهار داشت: هر کسی که از خدا و قرآن خدا روی گرداند زندگی او سخت تر خواهد شد؛  حقیقت این است که امروز مسلمانان از قرآن و سیره پیامبر(ص)  فاصله گرفته اند، اگر ما در خیلی از برهه های تاریخ مثل صدر اسلام به موقعیتهای بسیار خوبی رسیده ایم، به خاطر پیروی از راه خدا و رسول او(ص) بوده است.

وی در پایان گفت: تنها راه مشکلات امت اسلام این است که به سیره رسول خدا(ص) و قرآن کریم بازگردیم وگرنه هیچ چیزی مشکل ما را حل نخواهد کرد اگر هم حل کند دوامی ندارد؛ امیدواریم که امت اسلامی به خود بیاید و از این وضع اسفناک خلاصی یابد.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: جهان اسلام امت اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۰۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار روانی عملیات «وعده صادق» برای صهیونیست‌ها بسیار سنگین بوده است

ترابی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با شبکه خبر درباره اقدام بامداد امروز صهیونیست‌ها و فعال شدن سامانه‌های پدافندی در شرق اصفهان اظهار کرد: برای این اتفاق ۴ هدف را می‌توان در نظر گرفت. اولی آن است این موضوع آغاز یک عملیاتی باشد که بتواند رادار‌های کشور را منحل کند و بعد به اقدامات دیگر برسد. موضوع دیگر آن است که احتمالا عملیات روانی باشد. موضوع سوم می‌تواند برای آزمایش سامانه‌های ما هوشیار بودن آن‌ها باشد و موضوع چهارم هم آن است که تمام پاسخی که می‌خواستند به عملیات وعده صادق بدهند همین است.

وی گفت: اگر بخواهیم این اتفاق را رمزگشایی کنم باید بررسی کنیم که شرایط حامیان و رسانه‌های رژیم صهیونیستی چگونه است. آنها بسیاری از نظرات را در کانال‌های فضای مجازی خود نیز بسته‌اند و خودشان در یک بحران هستند.

کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد:‌ این نشان دهنده آن است که فشار روانی به صهیونیست ها در زمان پاسخ ما بسیار سنگین و سخت بوده است و به دنبال آن بودند که ایران نیز این موضوع را تجربه کند.  البته باید عنوان کرد دشمن را نباید دست کم بگیریم، اما آن‌ها می‌خواستند ذهن مردم ما را درگیر کنند و بترسانند، اما به هیچ وجه به قصد خود نرسیده اند و به نوعی چهارشنبه سوری‌های ما خطرناک‌تر است.

ترابی در انتها گفت: اما خط خبری آن ها در این مدت این است که می خواهند این عملیات را در قالب جواب عملیات وعده صادق به مردم غالب کنند. 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • دشمنان بدانند ما از فلسطین آرمان بزرگ اسلام دست نخواهیم کشید
  • فشار روانی عملیات «وعده صادق» برای صهیونیست‌ها بسیار سنگین بوده است
  • عملیات «وعده صادق» را باید زنگ وحدت و اتحاد جهان اسلام دانست
  • آیت الله نوری همدانی: مراکز علمی قم، نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • پاسخ ایران غرور جهان اسلام را زنده کرد
  • کشور‌های اسلامی بیش از گذشته وحدت داشته باشند
  • حضرت آیت الله نوری همدانی: امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • درخواست ویژه آیت الله نوری همدانی از جهان اسلام درباره اسرائیل
  • تاکید آیت الله نوری همدانی بر وحدت بیش از پیش علمای جهان اسلام
  • آیت‌الله نوری همدانی: در مقابل دشمن متحد و همراه رهبر باشید