Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اجرایی اتحادیه بین المجالس (IPU) در دیدار با سفیر پاکستان گفت: بحث مقابله با اسلام‌هراسی و گفتمان توهین آمیزی که در مقابل پیامبر اکرم در غرب به وجود آمده برای ما مسلمانان در اولویت قرار دارد و از همه مهمتر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، احمد نادری نماینده مردم تهران ری، شمیرانات اسلامشهر و پردیس امروز (پنجشنبه ۸ آبان ماه) با رحیم حیات قریشی، سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نادری با اشاره به روابط خوب و سازنده میان مجلس شورای اسلامی و مجالس سنا و ملی پاکستان اظهار کرد: روابط دیرینه میان دو کشور ایران و پاکستان وجود دارد، اما با توجه به شرایط موجود در جهان و اتفاقاتی که اکنون شاهد آن هستیم، روابط میان کشورهای اسلامی باید بیشتر تقویت شود زیرا امروزه اسلام‌هراسی و توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: توهین‌ها عمدتاً از سوی کشورهای غربی است و ایجاب می‌کند، مجالس دو کشور و همچنین مجالس کشورهای اسلامی رایزنی‌های خود را در این خصوص افزایش دهند، برای اینکه لزوم مقابله با گفتمان اسلام هراسی امروزه بیشتر از گذشته حس می‌شود.

رئیس شورای اجرایی اتحادیه بین المجالس (IPU) با اشاره به ظرفیت های بین المللی بیان کرد: مجامع آسیایی، کشورهای اسلامی و اتحادیه بین المجالس ظرفیت‌های بالایی دارند و باید از آنها برای ایجاد وحدت، همدلی و یکپارچگی میان کشورهای اسلامی استفاده کرد.

نادری در پایان ابراز امیدواری کرد تا دو کشور بتوانند، سطح مناسبات خود را در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی افزایش دهند. 

حیات قریشی: مجلس بازتاب دموکراسی و اراده مردم ایران است

در ادامه این دیدار رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان گفت: مجلس شورای اسلامی بازتاب دموکراسی و اراده مردم ایران است و ما نیز دو پارلمان در پاکستان داریم که هر دو رابطه نزدیکی با نمایندگان مجلس ایران در قالب گروه دوستی دارند ‌و امیدواریم که این ارتباطات پس از پایان بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ گسترش پیدا کند.

رحیم حیات قریشی اظهار کرد: روابط جمهوری اسلامی ایران و پاکستان سابقه دیرینه ای دارد و ایران به قلب مردم پاکستان بسیار نزدیک است. ما یک فرهنگ و دین مشترک داریم و نسبت به اهل بیت عشق می ورزیم و زبان فارسی نفوذ زیادی در زبان اردوی پاکستان داشته است.

وی افزود: ایران همیشه پشتیبان و حامی ملت پاکستان بوده و ما قدردان همه حمایت های امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله خامنه ای از مردم و دولت پاکستان هستیم. جمهوری اسلامی پاکستان نیز  همیشه مدافع حقوق جمهوری اسلامی ایران بوده و مخالف تحریم‌های صورت گرفته علیه این کشور است و در این میان رئیس مجلس پاکستان طی این مدت دو مرتبه درخواست رفع تحریم های ظالمانه در شرایط همه گیری کرونا را از مجامع بین المللی داشته است.

سفیر پاکستان در ایران اظهار کرد: هر ساله در شورای حقوق بشر ژنو و نیویورک موضع‌گیری‌هایی علیه جمهوری اسلامی ایران می شود و متاسفانه برخی از کشورهای حاضر، سعی در صدور قطعنامه های علیه ایران دارند که این روندی نادرست است.

وی همچنین خواستار مواضع مشترک کشورهای اسلامی در مقابله با اسلام هراسی شد و ابراز امیدواری کرد که این کشورها در مجامع بین المللی بتوانند با گسترش همکاری ها، مواضع مشترکی در مقابله با هجمه های صورت گرفته از سوی کشورهای غربی اتخاذ کنند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس مجلس کشورهای اسلامی جمهوری اسلامی اسلام هراسی حیات قریشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۰۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما در اولین روز سفر جناب آقای دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان و در چارچوب پیگیری سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، از کشور برادر و مسلمان پاکستان بازدید کردیم.

گفت‌وگوی مفصل و مهمی در خصوص مسائل بین‌المللی، تحولات منطقه‌ای و ارتقاء وضعیت روابط دوجانبه با آقایان آصف‌علی زرداری، رییس جمهور، شهباز شریف نخست وزیر، روسای مجالس ملی و سنا و همچنین محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان انجام شد.

موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و زیارت، همکاری‌های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی، قضایی میان هیئت‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.
در نهایت ضمن هدف گذاری افزایش حجم تجارت رسمی به ده میلیارد دلار، ۸ سند همکاری مشترک به امضا رسید.

هزار کیلومتر مرز مشترک، اشتراکات فراوان تمدنی، فرهنگی و مذهبی، نگاه مشترک در عمده مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، عزم دو کشور را بر ارتقاء و استحکام بیش از پیش روابط دوجانبه استوار ساخته است.

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام
  • عملیات وعده صادق سربلندی جهان اسلام
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • سفارت ایران در پاریس فرد مهاجم را بخشید | این هموطن ایرانی تحت القائات فضای ایران هراسی بود
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • سنگدوینی: جنگ‌هراسی بر اقتصاد ایران بی‌تاثیر است
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد
  • آیا با عدالت نسبتی داریم؟/ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به پاکستان/اشاعه ايران‌هراسي يا تبليغ بازدارندگي؟
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی