Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@00:51:57 GMT

سطح آماده‌باش امنیتی در فرانسه افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۰۸۲۰

سطح آماده‌باش امنیتی در فرانسه افزایش یافت

نخست وزیر فرانسه در واکنش به حمله با سلاح مسلح در یکی از شهرهای این کشور گفت پاسخ به این حمله جدی و قاطع خواهد بود.

به گزارش مشرق، «ژان کاستکس» نخست‌وزیر فرانسه روز پنجشنبه گفت، سطح آماده‌باش نیروهای امنیتی در این کشور در پی وقوع دو مورد حلمه با سلاح سرد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: دو حادثه تیراندازی و چهار کشته در فرانسه +عکس

کاستکس با اشاره به حمله با چاقو در شهر «نیس» گفت: «پاسخ به این حمله بسیار جدی و قاطع خواهد بود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود جلسه شورای دفاع و امنیت ملی فرانسه  فردا (جمعه) به ریاست «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور درخصوص اتفاقات اخیر برگزار خواهد شد.

امروز (پنجشنبه) دو ساعت پس از حمله با چاقو در نزدیکی کلیسای «نوتردام» در شهر نیس جنوب فرانسه، رسانه‌های محلی از شلیک نیروهای پلیس به یک فرد دیگر مسلح به چاقو که در شهر «آوینیون» واقع در جنوب شرقی فرانسه و کشته شدن وی خبر دادند.

شبکه روسی «راشاتودی» در این خصوص گزارش کرد، فردی مسلح به چاقو ظاهراً به گروهی از افسران پلیس که در حال گشت‌زنی در خیابان‌های آوینیون واقع در جنوب شرقی فرانسه بودند، حمله برده است و افسران نیز به سمت وی شلیک کرده و او را کشتند.

صبح امروز به وقت محلی نیز مردی مسلح به چاقو در نزدیکی کلیسای «نوتردام» شهر نیس به چندین نفر حمله کرد که در نتیجه آن دست‌کم سه نفر جان خود را از دست دادند و چندین نفر دیگر زخمی شدند. عامل حمله نیس نیز مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ فرانسه نیروهای امنیتی امنیت ملی پلیس کلیسای نوتردام امانوئل ماکرون مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۰۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون : امکان لغو مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس در فضای باز، وجود دارد

رئیس جمهور فرانسه با اشاره به تمهیدات این کشور برای برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ در صورت تشدید مخاطرات امنیتی، لغو برگزاری افتتاحیه این رویداد را رد نکرد.

به گزارش ایرنا، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه می‌گوید که اگر مخاطرات و تهدیدهای امنیتی بیش از حد باشد، امکان لغو مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس در فضای باز، وجود دارد.

ماکرون با اشاره به اینکه در این رویداد بزرگ نیروهای امنیتی در سطحی بی‌سابقه بسیج خواهند شد، تاکید کرد: با این حال، بسته به تحلیل و ارزیابی ما از شرایط، اگر به این نتیجه برسیم که مخاطراتی وجود دارد، برنامه‌های جایگزینی تدارک دیده‌ایم. در واقع، علاوه بر «پلن بی»، «پلن سی» هم وجود دارد.

مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس برای نخستین بار قرار است که خارج از فضای بسته و در رود سِن و اطراف آن برگزار شود. انتظار می‌رود حدود ۱۰ هزار ۵۰۰ ورزشکار در قلب فرانسه و در مسیری حدود ۶ کیلومتری، در قلب فرانسه روی رود سِن رژه را روی قایق برگزار کنند.

ماکرون گفته است که سازمان‌دهندگان به منظور محدود کردن مخاطرات امنیتی شاید اقدم به کاهش مسیر رژه ورزشکاران روی رود سن گرفته یا حتی «مراسم را به ورزشگاه استادوفرانس» منتقل کنند.

نگرانی‌های لجستیکی و امنیتی دولت فرانسه را مجبور به کاهش تعداد تماشاگران افتتاحیه المپیک از ۶۰۰ به حدود ۳۰۰ هزار نفر کرد.

همچنین دولت فرانسه تصمیم گرفته است تا حضور رایگان گردشگران در مراسم افتتاحیه به دلیل نگرانی‌های امنیتی، لغو شود. با این تصمیم، حضور رایگان تنها با ارائه دعوتنامه میسر خواهد بود.

بازی‌های المپیک تابستانی امسال از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست (۵ تا ۲۱ مرداد) در پاریس برگزار می‌شود. سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه پیش‌تر با اشاره به حمله تروریستی اخیر به حومه مسکو، از مقامات فرانسه خواسته‌اند تا مراسم پرزرق و برق افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به دلیل نگرانی‌های عمیق امنیتی، لغو کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دستگیری قاچاقچی مسلح در جنوب تهران
  • لغو افتتاحیه المپیک پاریس؟!
  • لحظات حمله با چاقو به یک کشیش در کلیسا
  • ماکرون : امکان لغو مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس در فضای باز، وجود دارد
  • حمله به یک کشیش با چاقو در کلیسای سیدنی + فیلم (هشدار تصاویر خشن)
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • حمله با چاقو به کشیشِ استرالیایی در شهر سیدنی+ فیلم
  • فیلم (+۱۶) حمله به یک کشیش با چاقو در سیدنی
  • افزایش تدابیر امنیتی در نزدیکی مدارس و عبادتگاه‌های یهودیان در فرانسه
  • مهاجم حادثه در مرکز خرید سیدنی مشکلات روانی داشته است