Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مورد شرایط فعلی جهان اسلام برای برگزاری مناسک دینی در شرایط کرونا گفت: ما به عنوان علمای اسلامی باید راه‌کار‌های جایگزینی برای برگزاری مناسک دینی خود پیدا کنیم تا نیاز‌های معنوی مردم برطرف شود، بنابراین باید به روش‌های سنتی محتوا‌های دینی را استخراج و با روش‌های جدید پیاده‌سازی کنبم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان - طبق اعلام ستاد خبری سی‌وچهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در وبینار «مبانی و چالش‌های دینی و معنوی در مواجهه با بلایا و مصائب» با اشاره به وضعیت امروز جز جهان و گرفتاری جهان به ویروس کرونا و ایجاد خلل در برگزاری مراسم‌های دینی گفت: در این شرایط علمایی که دارای نوآوری و خلاقیت هستند و درس دین را به خوبی خوانده‌اند باید راه‌کار‌های جدیدی برای ارتباطات دینی پیدا کنند.

وی ادامه داد: باتوجه به شرایط کرونا و عدم امکان برگزاری مراسم‌های مذهبی در کشور ایران و همزمانی آن با مناسک دینی ما توانستیم ابتکاراتی را در برگزاری مراسم‌های مذهبی به کار بگیریم، در مرحله اول از ظرفیت صدا و سیما در کشور خود استفاده کردیم، در ماه‌های محرم و صفر که امکان برگزاری مراسم در حسینیه‌ها و هیات‌های مذهبی وجود نداشت، مراسم‌های مذهبی را به داخل تلویزیون آوردیم تا نیاز‌های مذهبی و دینی مردم برطرف شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که از ظرفیت فضای مجازی برای بهره بردن از آن استفاده کردیم پخش نماز جمعه در شهر‌های مختلف با استفاده از تلویزیون‌ها و شبکه‌های مجازی به صورت زنده بود.

بیشتر بخوانید: دبیر مجمع تقریب مذاهب: دشمنان اسلام خود پرورش‌دهندگان خشونت هستند

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری یادآور شد: در این دوران کرونا رسانه‌ها نیز کمبود ارتباطات را جبران کردند و تمام گروه‌های سنی که به هر طریق امکان بازدید حضوری با یکدیگر را نداشتند، از طریق فضای مجازی این مهم برای آن‌ها محیا شد تا به ویژه گروه سنی سالمندان از تنهایی بیرون بیایند.

وی افزود: فناوران و نوآوران هم روش‌های خوبی را برای این دوران در نظر گرفتند، برای نمونه باتوجه به شرایط این ویروس، برگزاری مراسم‌های ترحیم امکان‌پذیر نیست. اما امروز با استفاده از ظرفیت‌های فناورانه برگزاری مراسم‌های مجازی ترحیم با حضور مجازی مخاطبین امکان‌پذیر است و حتی در بسیاری از مراسم‌ها شاهد حضور تعداد زیادی از مردم هستیم که شاید به صورت حضوری این تعداد امکان حضور را نداشتند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان سخن تصریح کرد: ما به عنوان علمای اسلامی باید راه‌کار‌های جایگزینی برای برگزاری مناسک دینی خود پیدا کنیم تا نیاز‌های معنوی مردم برطرف شود، بنابراین باید به روش‌های سنتی محتوا‌های دینی را استخراج و با روش‌های جدید پیاده‌سازی کنیم. البته علاوه بر ظرفیت فضای مجازی می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ایجاد فاصله‌گذاری اجتماعی بسیاری از مناسک را برپا کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وحدت اسلامی حجت الاسلام شهریاری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وحدت اسلامی حجت الاسلام شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزاری مراسم باید راه کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۰۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن عبادت ۱۳۰۰ دانش آموز شهرستان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این مراسم که هزار و ۳۱۰ دختر دانش آموز مکلف پایه سوم ابتدایی از ۲۵ مدرسه سطح شهر همدان حضور داشتند، برنامه‌های متنوعی از جمله شعر خوانی، اجرای دکلمه و نمایش با محتوای شیوه نامه‌های دینی برای افراد مکلف برگزار شد.

در این مراسم باشکوه، فرشته‌های زمینی، ورود به ساحت عبادت خدای متعال و انجام اعمال و تکالیف الهی را جشن گرفتند.

حضور دانش آموزان تازه مکلف شده با چادر و جامه‌ای متحدالشکل و آراسته جلوه ویژه‌ای به این مراسم داده بود.

در نظام تربیتی آموزشی ایران اسلامی یکی از اقدامات برای آشنایی نوجوانان با راه و رسم زندگی معنوی برگزاری جشن عبادت است، برنامه‌ای که آغازگر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش‌های دینی و معنوی محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • اصل کار شورای هماهنگی اجرای مراسم بر مبنای حکومت است
  • سردار دادگر: بصیرت و دشمن شناسی علمای اهل سنت شایسته تحسین است
  • جشن عبادت ۱۳۰۰ دانش آموز شهرستان همدان
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل : باید جایگزینی برای حماس در غزه پیدا کنیم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • اگر اسرائیل تصمیم اشتباه دیگری بگیرد، نامی از او باقی نخواهد ماند
  • خبر تاج در مورد مراسم برترین‌های لیگ