Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، در مراسمی با حضور معاون توسعه وزارت راه و شهرسازی، امام جمعه لار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، فرمانداران شهرستان‌های جنوب فارس، جمعی از مسئولین، معتمدین و خیرین شهرستان‌های جنوب استان فارس، مدیرکل جدید راه و شهرسازی لارستان معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مردم، توسعه نامتوازن در سطح کشور است، اظهار کرد: مطالعاتی که در بحث آمایش سرزمینی رخ داده، نشان‌دهنده استقرار نامتوازن جمعیت در کشور است به‌گونه‌ای که اغلب جمعیت کشور در غرب کشور حضور دارند.

نعمت‌الله ترکی با بیان اینکه با تأکید بر اینکه در استان فارس باید پیشران‌ها و ظرفیت‌ها در نظر گرفته شود، تصریح کرد: در استان فارس نخستین پیشران منطقه جنوب فارس بحث راه و پس‌ازآن بحث عمرانی است که باید به آن توجه کرد.

وی با بیان اینکه در جایی نظیر لارستان که دارای فرودگاه است، ظرفیت بزرگی دارد که باید با برنامه‌ریزی از آن بهره برد، خاطرنشان کرد: در حوزه جاده‌ای بنا به آمار استان فارس چهارمین استان کشور از لحاظ پهناوری است و هم‌اکنون در این استان ۳۵ پروژه بزرگ راه‌سازی در حال اجراست که این مقدار بیش از پروژه‌های مجموع ۷ استان کشور است.

وی با اشاره به اینکه استان فارس دارای آثار باستانی زیادی است که از آن می‌توان به‌عنوان یک ظرفیت بزرگ قلمداد کرد، ادامه داد: علاوه بر این صادرات محصولات می‌تواند موجب پیشرفت هر چه بیشتر استان فارس شود.

ترکی بابیان اینکه استان فارس جز ۵ استان پرتردد کشور است که ده درصد راه‌های کشور در این استان واقع‌شده، یادآور شد: حمل‌ونقل ریلی می‌تواند نقش مهمی در توسعه منطقه داشته باشد که سعی داریم با پیگیری این مهم را به نتیجه برسانیم.

وی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی به دلیل حجم فعالیتی، به‌اندازه سه وزارتخانه فعالیت دارد، عنوان کرد: این‌یک مشکل است و نیازمند اصلاح ساختار است و اگر قرار باشد یک ساختار کامل برای یک وزارتخانه معین شود یا باید به‌صورت سلسله مراتبی باشد یا باید مدلی داشته باشد که فعالیت‌ها مشخص و معین باشد.

معاون توسعه وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه با توجه به حجم کارها و ساختار وزارتخانه در حال حاضر مدیرکل می‌تواند پیگیر یک موضوع باشد و نمی‌تواند به تمام‌کارها برسد، گفت: حمل‌ونقل ریل و هوایی  خود دارای یک حجم بالای فعالیتی است که نیازمند یک ساختار جداگانه است.

ترکی با تأکید بر اینکه پیشنهاد تجدیدنظر در ساختار وزارت راه راداریم، بیان کرد: قبلاً توزیع مسکن از طریق وزارت مسکن صورت می‌گرفت اما اگر تجمیع حوزه راه و مسکن صورت نمی‌گرفت شاید اوضاع مسکن بدین‌صورت نگران‌کننده نبود.

معاون توسعه وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در بحث انتصاب سعی شده با دقت این اتفاقات رقم بخورد و انتصاب‌ها بر اساس شایسته‌سالاری باشد، اضافه کرد: افرادی که در مجموعه وزارت راه و شهرسازی تلاش و کوشش کرده‌اند را جابجا کرده‌ایم تا از خدمات افراد در مناطق بهره برده شود.

دو بانده شدن محور جهرم- لارستان -بندرعباس؛ اولویتی غیرقابل انکار

فرماندار ویژه لارستان نیز با بیان اینکه لارستان از لحاظ موقعیت جغرافیایی در کریدور ترانزیتی شمال و مرکز به جزایر و بنادر جنوبی واقع شده و از طرفی نزدیکی به دریا و  این بنادر از نقاط قوت این منطقه است، اظهار کرد: اگر مطالبات مردم در حوزه تکمیل باند دوم محور شیراز- جهرم -لارستان- بندرعباس، احداث راه‌آهن شیراز- جهرم- لارستان- بندرعباس و ایجاد اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لارستان به آن افزوده شود، می‌توان زمینه رونق اقتصادی، مراودات قوی اجتماعی و توسعه همه‌جانبه‌ای را فراهم آورد تا از برکات این شرایط بتوان رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را تحت تأثیر مثبت قرار داد.

جلیل حسنی همچنین خواستار احداث راه‌آهن شیراز- جهرم- لارستان و بندرعباس شد و افزود: چندین سال پیش استارت  راه‌آهن شیراز-لارستان- بندرعباس زده‌ شده و در آن موقع تجهیز کارگاه هم شده است و هم‌اکنون این طرح عظیم با توقف چندین ساله مواجه شده است که  مردم این خطه پهناور انتظار از مسئولین دارند که بایستی این مهم پیگیری و اجرایی شود.

وی دو بانده کردن محور جهرم- لارستان -بندرعباس و لارستان- بستک را از اولویت‌های فرمانداری، نماینده مردم، امام جمعه و به خصوص دغدغه مردم دانست و گفت: با توجه به اینکه این محور یکی از پرترددترین و پرحادثه‌ترین محورهای کشور است.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه تردد در محور جهرم- لارستان -بندرعباس پرترافیک و حادثه‌خیز است و با توجه به اتصال کریدور شمال به جنوب و ترانزیتی بودن این محور تصریح کرد: حجم زیاد ترافیک وسایل نقلیه سبک و سنگین در این محور صبر و حوصله را از همگان گرفته است که باید، توجه بیشتری به این محور بشود و به این پروژه سرعت بخشید.

وی از عدم اجرایی شدن اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لارستان گلایه کرد و ادامه داد: این مهم یکی از مصوبات دولت است که با توجه به شلوغی و تردد مسیرها و جاده‌های جنوب فارس می‌طلبد اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  در لارستان مستقر شود.

ایجاد اداره‌کل راهداری، مطالبه دیرینه مردم است

در این مراسم، امام جمعه لارستان نیز در سخنانی ضمن تبریک هفته وحدت، خطاب به معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سه موضوع را براساس اولویت مطرح می‌کنم، گفت: دوبانده‌سازی مسیر جهرم-لار به بندرعباس که ۲۰۴ کیلومتر از این جاده در حوزه لارستان قرار دارد، یک مسیر ملی محسوب می‌شود و به‌ نوعی آثار مثبت یا سوء آن به همگان به ویژه مردم خطه ما می‌رسد، از اولویت‌ها است.

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه به جهت دوبانده نبوده محور بندرعباس-لار به جهرم تاکنون خسارت‌های مالی و جانی بسیاری در پی داشته است، ادامه داد: اجرای این پروژه ملی می‌تواند ثمرات مثبتی در پی داشته باشد.

امام جمعه لارستان ایجاد اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای را یکی دیگر از اولویت‌های مهم این منطقه دانست و یادآور شد: ایجاد اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از مطالبات چندین ساله مردم محسوب می‌شود و پیگیری‌های متعددی از سوی نمایندگان صورت گرفت و امید می‌رود در این دوره شاهد تعیین اجرایی شدن این موضوع مهم باشیم.

وی خطاب به معاون وزیر راه و شهرسازی، احداث راه‌‌آهن شیراز-جهرم-لار به بندرعباس را یکی دیگر از اولویت‌های دارای اهمیت برشمرد و گفت: تحقق این هدف می‌تواند عامل مهمی در رشد و توسعه جنوب کشور به‌ویژه در بعد اقتصادی می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود به‌دوراز اعمال‌نفوذها، موضوع راه‌آهن شیراز-جهرم-لار به بندرعباس موردتوجه مسوولان ارشد کشور و استان قرار گیرد، ادامه داد: امید می‌رود امکانات به شکلی عادلانه در بین مناطق تقسیم شود.

برای توسعه متوازن منطقه نیازمند توسعه راه هستیم

در ادامه این مراسم نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از خدمات خیرین در این منطقه، اظهار داشت: خیرین بدون هیچ چشمداشتی در همه زمینه‌ها در منطقه سرمایه‌گذاری می‌کنند تا زمینه توسعه منطقه را فراهم کنند.

حسین‌ حسین‌زاده با ابراز امیدواری نسبت به ایجاد هماهنگی و همکاری مسوولان در راه توسعه حوزه انتخابیه، افزود: از مدیرکل جدید تقاضا می‌شود علاوه بر پیگیری موضوع ایجاد اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، پیگیر استقرار  مدیرکل فنی آب‌وخاک و مکانیک خاک در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان باشد.

وی با تأکید بر اینکه برای توسعه متوازن منطقه نیازمند توسعه راه هستیم و بدون توسعه حوزه راه، توسعه رخ نخواهد داد، تصریح کرد: لارستان کریدور شمال به جنوب است و به دلیل نزدیکی به بنادر جنوبی دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نخستین آزادراه استان فارس در بین شهرستان‌های لامرد به پارسیان در حال اجراست که در کنار آن پروژه گله‌دار به دار المیزان نیز در حال انجام است، خاطر نشان کرد: این مسیر گلوگاه انرژی و توسعه گاز منطقه خواهد بود و پارسیان را به شیراز متصل می‌کند.

حسین زاده از برون‌سپاری تمام قطعات پروژه دوبانده‌کردن محور لار به جهرم و همچنین اجرای ۳۲ کیلومتر از مجموع ۶۲ کیلومتر جاده لار به بندرعباس خبر داد و با اشاره به جلسه با اخیر وزیر راه و شهرسازی، گفت: ۳۰ کیلومتر مابقی این محور در هفته آینده پاکت مناقصه آن باز می‌شود.

وی بابیان اینکه محورهایی در منطقه بیرم وجود دارد که فقط با احداث ۴ کیلومتر می‌توان چندین روستا را به هم متصل کرد، ادامه داد: محور «چک‌چک» در شهرستان گراش در حال احداث بوده و تنها محوری است که با بخش مرکزی خود ارتباط ندارد.

نماینده مردم ۴ شهرستان جنوب فارس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید تلاش کرد تا بتوان لارستان را به محور شریانی جنوب به شمال تبدیل کرد، یادآور شد: در حوزه حمل و نقل ریلی، راه‌آهن زاهدمحمود به سمت لامرد و عسلویه مطرح‌ شده است.

حسین زاده با اشاره به اینکه امید می‌رود با احداث راه‌‌آهن شیراز-جهرم-لار- بندرعباس  در مسیر توسعه قدم برداشته شود، تصریح کرد: با توجه به ارتقا راه و شهرسازی لارستان به اداره کل از سال ۶۲ به بعد ما شاهد ارتقا اداری بوده‌ایم اما جذب نیروی انسانی به‌صورت متوازن نداشته‌ایم و کمبود نیروی انسانی یکی از چالش‌های اداره کل راه و شهرسازی لارستان است که باید حل بشود.

به گزارش فارس در پایان این مراسم حکم انتصاب حسن شبانی به‌عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی لارستان به وی تقدیم و از خدمات محمدرضا باقری فرد مدیرکل پیشین قدردانی شد.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: لارستان مجلس شورای اسلامی شیراز بندرعباس فرماندار لارستان فارس تودیع و معارفه راه و شهرسازی لارستان وزارت راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی مجلس شورای اسلامی راه و شهرسازی لار به بندرعباس راه آهن شیراز نماینده مردم اولویت ها معاون توسعه استان فارس احداث راه جنوب فارس امام جمعه جهرم لار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۱۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش سنگ های معلق در جاده هراز 

رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای هراز در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیمای مازندران. گفت: حجم ریزش سنگ‌های نسبتا بزرگ که پس از بارندگی شب گذشته و روز سه شنبه دربخش لاریجان شهرستان آمل باعث سرازیر شدن شن و ماسه کوهی به سمت حاشیه جاده و پرت شدن سنگ‌های بزرگ در حدفاصل کیلومتر ۳۵ تا ۵۵ جاده هراز شد.   کوروش روشن افزود: با حضور عوامل گشت راهداری هراز در محل ریزش سنگ، انباشت شن و ماسه و سنگ‌های کوهی از سطح جاده در حال جمع‌آوری است.

وی با اشاره به اینکه در پی ریزش سنگ باعث خسارت زیاد به خودروی سواری سمند که بدون توجه به اعلام محدودیت بسته بودن جاده اقدام به حرکت در مسیر آمل به تهران بود، بروز این حادثه شد، ادامه داد: خوشبختانه به سرنشینان این خودرو آسیبی وارد نشد.

رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای هراز با بیان اینکه جاده هراز در حال حاضر به صورت محدود برای تردد باز است، افزود: به طور معمول پس از هر بارندگی و هدایت آب از کوه به سمت پایین دست، باعث شست وشوی شن و ماسه و رها شدن سنگ به سمت اطراف و جاده منجر می‌شود.

روشن از رانندگان عبوری از جاده کوهستانی هراز درخواست کرد با سرعت مطمئنه در طول مسیر این جاده حرکت کنند تا در صورت وقوع حوادث پیش‌بینی نشده امکان واکنش وجود داشته باشد.    ترافیک عادی درمسیرتهران رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای هراز تردد خودرو‌ها درجاده هراز را روان و عادی اعلام کرد و از رانندگان و مسافران درخواست کرد، باتوجه به شرایط آب و هوا و وضعیت احتمال ریزش سنگ، از انجام تردد و سفر‌های غیر ضروری در این جاده خوداری کنند.

بیش از ۱۰۵ کیلومتر از مسیرجاده هراز از آمل تا آُستان مقدس امامزاده هاشم (ع) و به سمت تهران درحوزه استحفاظی مازندران واقع شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • ضرورت توجه به حجاب وعفاف در جامعه
  • تردد روان در جاده‌های فارس
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • ریزش سنگ های معلق در جاده هراز 
  • انتقال بیمار ۶۸ ساله با بالگرد به شیراز
  • اجرای پروژه نصب حفاظ میانی در آزادراه کرج قزوین
  • تأمین پنج درصد برق اداره‌های فارس با تجدیدپذیر‌ها