Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، « زوران تگلتیا» روز پنجشنبه در ملاقات با «رضا قلیچ خان» با تاکید بر اهمیت گسترش روابط میان دو کشور افزود: امیدوارم هرچه زودتر با برطرف شدن محدودیت های پاندمی کرونا شاهد حضور تجار و بازرگانان ایرانی در بوسنی و هرزگوین باشیم.

وی  با اشاره به رویکرد بوسنی و هرزگوین در تبعیت از حقوق بین الملل افزود: ما در همه مناقشات بین المللی از گفت و گو و راه حل های مسالمت آمیز حمایت می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای وزیران بوسنی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و  شرایط دشوار کشورها در مبارزه با آن افزود: پاندمی کرونا در بوسنی و هرزگوین نیز آثار مخربی در همه ابعاد خصوصاً اقتصادی به همراه داشته و همانند سایر جهان موجب محدودیت ارتباطات با سایر کشورها شده است. 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین نیز در این نشست با تاکید بر نقش رئیس شورای وزیران بوسنی در توسعه مناسبات دو کشور گفت: دو کشور روابط دوستانه ای دارند و امیدوارم با رفع هرچه سریعتر پاندمی کرونا مانند گذشته شاهد تبادل هیات های سیاسی و پارلمانی میان تهران و سارایوو باشیم.  

قلیچ خان با اشاره به رویکرد پایدار جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ثبات در منطقه بالکان افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی استقلال، تمامیت ارضی و همزیستی صمیمانه همه اقوام بوسنی هرزگوین بوده و دست دوستی ملت ایران به سوی همه اقوام بوسنیایی گشوده است.

وی اضافه کرد :فراهم ساختن بسترهای لازم توسط دو دولت برای تسهیل همکاری بخش های خصوصی دو کشور امری ضروری است که امیدواریم با همکاری یکدیگر بتوانیم کارهای لازم در این زمینه را انجام دهیم.

قلیچ خان در ادامه این دیدار با اشاره به اقدامات برجسته ایران در مبارزه با افراط گرایی در منطقه خاورمیانه اضافه کرد: ایران با همکاری برخی کشورهای منطقه در مبارزه با افراط گرایی و داعش پیشگام بوده و در این راه خدمات زیادی را به جامعه جهانی ارائه کرده است.   

طرفین در این دیدار بر لزوم گسترش مناسبات دو کشور در تمامی حوزه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تاکید کردند.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران گروه تروریستی داعش سارایوو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران گروه تروریستی داعش سارایوو جمهوری اسلامی ایران گروه تروریستی داعش سارایوو اخبار کنکور جمهوری اسلامی ایران بوسنی و هرزگوین دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۱۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده پنج شنبه شب در نشست با سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با تشریح ظرفیت‌های مختلف اقتصادی و تجاری استان بوشهر اظهار داشت: این استان ضمن اینکه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است در بخش تولید محصولات صنعتی و کشاورزی نیز دارای ظرفیت بالایی است.

وی، تولید ۴۰ نوع محصول خرما در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: استان بوشهر ۵۰ درصد میگو پرورشی کشور را تولید می‌کند که این ۲ محصول، بازار خوبی در ازبکستان دارد.

استاندار بوشهر با تاکید بر آمادگی توسعه روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان بیان کرد: اعزام هیئت‌های تجاری ایران و ازبکستان به دو کشور و ایجاد نمایشگاه ارائه محصولات در بوشهر و تاشکند می‌تواند در توسعه ارتباط و معادلات تجاری اثربخش باشد.

کد خبر 6082169

دیگر خبرها

  • پاکستان: سفر رئیس جمهور ایران نقطه عطفی در روابط طرفین است
  • لزوم شناسایی ظرفیت‌های فعالان اقتصادی اصفهان در سن‌پترزبورگ
  • پاکستان در انتظار سفر رئیس جمهور ایران
  • ایران و روسیه ظرفیت برقراری روابط شهروند دیپلماتیک را دارند
  • قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در قبال مسئله فلسطین
  • نخست وزیر گرجستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم
  • حضور پر رنگ ایران در نمایشگاه کتاب سارایوو
  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • فیلم‌های ایرانی برای اکران به «سارایوو» می‌روند
  • فیلم‌های ایرانی برای اکران به «سارایوو» می‌روند