Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@22:59:20 GMT

ماکرون: فرانسه با تروریسم اسلام‌گرا مواجه است!

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۱۳۵۹

ماکرون: فرانسه با تروریسم اسلام‌گرا مواجه است!

رئیس‌جمهور فرانسه به بهانه حمله «نیس»، بار دیگر با نسبت دادن تروریسم به اسلام، احساسات مسلمانان جهان را خدشه‌دار کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا  از فرانس پرس، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه با حضور در شهر «نیس»، مدعی شد آنچه امروز در این شهر روی داد، یک حمله تروریستی بوده است.

وی ضمن استفاده از واژه «تروریسم اسلام‌گرا»، در ادامه ادعاهای خود، افزود: فرانسه بار دیگر هدف حمله تروریستی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش‌ها و آرمان‌های آزادی‌خواهانه ما تسلیم ترور و وحشت نمی‌شود.

در حمله‌ای که امروز پنج‌شنبه حوالی کلیسایی واقع در شهر نیس اتفاق افتاد و سه کشته در پی داشت؛ از سلاح سرد استفاده شده و ادعا می‌شود که سر یکی از قربانیان از تن جدا شده است.

ماکرون همچنین مدعی شد که نیروهای نظامی فرانسه برای محافظت از اماکن کلیدی کشور از جمله مدارس و نیایشگاه‌ها، گسیل خواهند شد.

به گفته وی، شمار این نیروها به هفت هزار نفر می‌رسد.

تلاش ماکرون برای جا زدن اسلام‌هراسی به‌جای مبارزه با تروریسم

در واقع، ۱۸ ماه مانده تا برگزاری دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه، ماکرون می‌کوشد اسلام هراسی را به نام مبارزه با تروریسم جا بزند و برای خودش دستاوردهایی در زمینه امنیتی فراهم کند.

انتهای پیام/4127

منبع: آنا

کلیدواژه: رئیس جمهور فرانسه شهر نیس مکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۱۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه کمک به رژیم صهیونیستی برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد

به گزارش جام جم آنلاین، «کریستوف لوموان»، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه گفت کشور وی «به درخواست امان» در زمان حمله تنبیهی ایران در شنبه شب گذشته به رژیم صهیونیستی در رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایرانی در آسمان اردن کمک کرده است.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، لوموان پنجشنبه شب در یک نشست خبری در پاریس رسما اذعان کرد: «فرانسه به درخواست اردن پهپادها و موشک‌های ایرانی که اواخر شنبه گذشته و بامداد یکشنبه اسرائیل را هدف گرفتند، رهگیری کرد.»

او در این نشست خبری گفت: «ما پایگاهی هوایی در اردن داریم و حریم هوایی اردن توسط این شلیک‌ها نقض شد. اینها حرف‌های رئیس جمهور ما هستند بنابراین من دارم کلمات او را به کار می‌برم.»

به گزارش خبرگزاری آناتولی او در ادامه این نشست گفت که انگیزه فرانسه برای مقابله با حملات تنبیهی ایران «تعهد به امنیت اسرائیل» و «اجرای درخواست اردن که حریم هوایی آن نقض شد» بوده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه گذشته از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق خبر داد و اعلام کرد ایران ده‌ها فروند موشک و پهپاد را به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است. این حمله در واکنش به حمله ارتش صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه صورت گرفت که به شهادت هفت تن از مستشاران نظامی ایران منجر شده بود.

آمریکا، انگلیس، اردن و فرانسه به رژیم صهیونیستی در رهگیری حملات ایران کمک کردند.

دیگر خبرها

  • فرانسه به اسرائیل برای پاسخ به ایران کمک کرد
  • کمک ما به رژیم صهیونیستی برای مقابله با موشک های ایران به درخواست اردن بود
  • فرانسه کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد
  • فرانسه کمک به رژیم صهیونیستی برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد
  • هرگونه تعرض اسرائیل، با پاسخ آنی، قاطع و تغییرناپذیر ایران مواجه می شود/ حمله ایران به اسرائیل 5 اصل مهم داشت
  • نخست وزیر جوان فرانسه هم نتوانست ماکرون را از مشکلات برهاند
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک
  • باکو: تهدید و فشارهای فرانسه نتیجه‌ای نخواهد داشت
  • پیامدهای بیست سال ممنوعیت حجاب در فرانسه و اسلام‌هراسی بی حد و حصر