Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- همزمان با بزرگداشت هفته پدافند غیر عامل، جلسه ای با حضور اعضاء کارگروه پدافند غیر عامل شهرداری تبریز در محل سالن همایش های بین المللی شهرداری تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛در این جلسه بهرام نسیانی شهردار منطقه 9 ضمن گرامی داشت هفته پدافند غیر عامل گفت: پدافند غیرعامل از مهم ترین رویکردها و راهبردها در حوزه مدیریت بحران شهری است و در این راستا این شهرداری تلاش دارد با فراهم ساختن زیرساخت های لازم، در مواقع ضرورت و بحران، با پوشش سریع و مطلوب حوادث، زمان خدمات رسانی و همچنین امداد و نجات شهروندان در شرق و جنوب شرق تبریز را به حداقل زمان ممکن برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: احداث ایستگاه آتش نشانی و پد هلیکوپتر از جمله پروژه های مهم عمرانی و خدماتی منطقه در راستای مدیریت بحران در این بخش از شهر تبریز است که از ابتدای سال جدید با شتاب بخشی بیشتر در حال اجرا بوده که عملیات عمرانی پد هلی کوپتر به اتمام رسیده و ساختمان آتش نشانی نیز در مراحل پایانی ساخت قرار دارد.

نسیانی خاطرنشان ساخت: در راستای تکمیل این سایت، احداث یک باب سالن بحران در کنار ساختمان آتش نشانی و پد هلی کوپتر شهرک خاوران لحاظ گردیده و همچنین بر اساس کاربری های موجود و تدابیر اتخاذ شده، احداث یک باب اورژانس هلال احمر نیز جهت دسترسی به خدمات فوری درمان در این مجموعه پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: قطعا با تکمیل این سایت، امداد رسانی در زمان بروز حوادث و بحران از سمت اتوبان های شهید کسایی، تبریز - زنجان و تبریز – اهر به سهولت و در کوتاه ترین زمان ممکن میسر خواهد شد.

شهردار منطقه 9 در ادامه سخنان خود با اشاره به اصل 21 مقررات ملّی ساختمان اظهار داشت : الزام ما به رعایت مقررات سبب شده تا تراکم فروشی که عامل اصلی بسیاری از مشکلات شهرک های جدید است در این شهرک اتفاق نیفتد.

شهردار منطقه با بیان اینکه عدم تراکم فروشی سبب شده تا سهم کاربری های عمومی در این شهرک کم نشود گفت: هیچ بن بستی در شریانهای این شهرک وجود ندارد و حداقل عرض معابر و  گذرهای آن 12 متر در نظر گرفته شده است.

نسیانی، حاکمیت ضابطه و قانون در شهرک خاوران و حفظ الگوهای مصوب شهرسازی را نقطه قوت این شهرک دانست و گفت: میزان تخلفات ساختمانی در این شهرک در حد صفر است و 91 درصد پرونده های کمیسیون ماده صد مربوط به این شهرک، حکم تخریب گرفته است چرا که ما به توستعه متوازن و آتی شهر پایبند هستیم.

شهردار منطقه 9، از تصویب طرح «الگوی نما، سیما ومنظر شهری» برای شهرک خاوران خبر داد و گفت: توجه به نمای ساختمان ها، بیانگر هویت و معماری شهردر مقیاس کلان است، از اینرو حفظ هویت ایرانی و اسلامی در جلوه های بصری شهرک تازه تأسیس شرق کهن شهر تبریز، همواره مورد توجه و تأکید مدیریت منطقه بوده و کلیات این طرح طی روزهای اخیر به تایید نهایی خواهد رسید.

وی تاکید کرد: بر اساس این طرح که محصول مطالعات و کار تحقیقی مشترک، دانشگاهها و مراکز علمی تبریز، راه و شهرسازی، استانداری؛ شهرداری و نظام مهندسی است، الگو و طرح هماهنگ و ثابتی برای ساخت و سازهای این شهرک به اجرا می آید به گونه ای که استفاده از مصالح بومی، متریال های متناسب با اقلیم منطقه و تعیین طیف رنگ های بنا قبل از اجرا برای صدور پروانه ساختمانی الزامی می شود تا از آشفتگی بصری جلوگیری شود.

گفتنی است در ادامه این جلسه که با حضور جمعی از نمایندگان سپاه عاشورا، لشکر 21 حمزه آذربایجان، نیروی انتظامی آذربایجان شرقی، یگان ویژه نیروی انتظامی استان، فرمانداری تبریز، صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، اورژانس و فوریت های پزشکی استان، جمعیت هلا احمر آذربایجان شرقی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ترتیب یافته بود از زحمات مهندس نسیانی شهردار منطقه 9 تبریز در خصوص رعایت الزامات مقررات ساختمانی و حوزه پدافند غیر عامل قدردانی شد.

لازم به ذکر است اعضاء کارگروه بعداز اتمام جلسه از محل احداث ایستگاه آتش نشانی و پد هلی کوپتر شهرک خاوران بازدید و از نزدیک در جریان روند اجرایی این پروژه ها قرار گرفتند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداری تبریز پدافند غیر عامل شهردار منطقه 9 شهرک خاوران آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۱۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت بحران: هشدار وزش باد شدید در استان تهران

حامد یزدی مهر از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید در استان خبر داد و گفت: استحکام سازه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی ضروری است.

به گزارش مهر، وی بعد از ظهر سه شنبه از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد خیلی شدید در استان تهران به ویژه مناطق جنوبی، غربی و ارتفاعات خبر داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی، وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید در مناطق مستعد با احتمال خیزش گردوخاک و رگبار پراکنده از امروز سه شنبه هفتم فروردین ماه آغاز تا روز پنج شنبه نهم فروردین ماه مورد انتظار است.

وی با اشاره به این پیش بینی هواشناسی، به مردم و ساکنان مناطق مذکور توصیه کرد ضمن اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مثل داربست‌ها، در فعالیت‌های عمرانی احتیاط لازم را داشته باشند و از تردد و توقف در بنا‌های نیمه کاره و پرواز گلایدر و هواپیما‌های سبک اجتناب کنند.

یزدی مهر نسبت به سقوط اجسام و تابلو‌های تبلیغاتی نیز هشدار داد و افزود: با توجه به ایام نوروز و تعطیلات به مسافران نوروزی توصیه می‌شود، در مدت زمان مذکور از برپایی چادر‌های مسافرتی اکیداً خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیما‌های سبک و احتیاط در چرای دام و تردد عشایر در مناطق کوهستانی نیز هشدار داد و افزود: کشاورزان عزیز تمهیدات لازم را نسبت به پوشش گلخانه‌ها و استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم بیاندیشند.

دیگر خبرها

  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان یاری‌رسان مدیریت شهری اهواز + فیلم
  • ‌‌پارکینگ ناایمن پارک ارم جمع‌آوری شد
  • پارکینگ پارک ارم برچیده شد
  • رفع خطر یکی از نقاط سیلابی شهر تهران
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر مرکزی تبریز
  • بررسی میزان خسارت وارد شده به بخش کشاورزی مهریز
  • مدیریت‌شهری قزوین پاسخگوی آب‌گرفتگی شهرک دانش باشد
  • تشکیل ستاد و کارگروه‌ تخصصی مدیریت بحران زیر بخش‌های کشاورزی
  • مدیریت بحران: هشدار وزش باد شدید در استان تهران
  • مخالفت پلیس راهور با ساخت شتابزده تقاطع مدرس همدان