Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-19@09:45:54 GMT

هشدار رئیس جمهور آذربایجان به ارمنستان

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۱۴۶۰

« الهام علی‌اف »، رئیس جمهور آذربایجان در باره هرگونه اقدام احتمالی ارمنستان برای هدف قرار دادند لوله‌های انتقال گاز و نفت جمهوری آذربایجان به اروپا هشدار داد.

او  پنجشنبه‌شب در حساب توییتی خود نوشت که اگر اتفاقی برای این لوله‌های انتقال انرژی بیفتد، ارمنستان با فشارهای‌ بین‌المللی خطرناکی روبه‌رو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع جمهور خودخوانده قره‌باغ امروز لیستی از اهداف مهم در جمهوری آذربایجان منتشر کرده و گفته است که این اهداف در تیررس حملات موشکی آن‌ها قرار دارد.

رئیس جمهور آذربایجان ارمنستان را به کارشکنی در اجرای مفاد توافق‌های آتش‌بس سه‌گانه متهم کرد و گفت: «به رغم اینکه ما بارها از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواسته‌ایم در قضیه تبادل اسرا و اجساد جنگ ورود کنند، ولی طرف ارمنی با این خواسته مخالفت کرده است؛ برای همین ما تصمیم گرفتیم اجساد و اسرا را یک‌طرفه به ارمنستان تحویل دهیم».

او منطقه قره‌باغ کوهستانی را یکی از «زیباترین و پر خیر و برکت‌ترین» منطقه جمهوری آذربایجان دانست و گفت که این منطقه در توسعه پایدار این کشور نقض بسیار مهمی ایفا خواهد کرد.

الهام علی‌اف همچنین در توییتی گفت که طرف‌های میانجی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان باید بی‌طرف باشند.  او نوشت: «واسطه‌ها بر اساس قانون بین‌الملل و اصل بی‌طرفی، باید بی‌طرف و بدون قصدو‌غرض باشند، در غیر این صورت به راحتی فرصت وساطت را از دست خواند داد».

الهام علی‌اف امروز بعد از ظهر با همتای ترکیه‌ای خود رجب طیب اردوغان  در باره تحولات منطقه به ویژه تحولات قره‌باغ کوهستانی به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده است.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان بیش از یک ماه است که در منطقه قره‌باغ کوهستانی وارد یک درگیری نظامی شده‌اند و طی این مدت سه بار بر سر توقف درگیری‌ها و آتش‌بس انسانی توافق کردند که دو بار در مسکو بود و بار سوم در واشنگتن و با وساطت طرف آمریکایی حاصل شد.

بعد از شکست توافق‌های قبلی جمهوری اسلامی نیز طرحی را به منظور توقف درگیری‌ها بر اساس تمامیت اراضی جمهوری آذربایجان و خروج ارمنستان از اراضی اشغالی آماده کرده است و «سید عباس عراقچی»، معاون سیاسی ظریف طی دیروز برای ارائه آن راهی باکو شد و با مقامات جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

او بعد از باکو راهی مسکو شده و قرار است تا دقایقی دیگر راهی ایروان، پایتخت ارمنستان شود

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: الهام علی اف ارمنستان قره باغ ارمنستان قره باغ الهام علی اف جمهوری آذربایجان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۱۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند

فرانسه اعلام کرد که سفیر خود را از جمهوری آذربایجان به دلیل ادامه «اقدامات باکو در تخریب روابط دو جانبه» به پاریس فراخوانده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر این کشور در جمهوری آذربایجان را فراخوانده و او امروز با امانوئل ماکرون در کاخ الیزه دیدار کرده است.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، در این بیانیه آمده است: «ماکرون در این دیدار از اقدامات جمهوری آذربایجان برای ضربه به روابط دو جانبه ابراز تأسف کرده و گفته است که امید می‌رود باکو اهداف خود را از اقدامات خود علیه روابط دو جانبه توضیح دهد».

وزارت خارجه فرانسه افزود: « فرانسه بار دیگر بر حمایت از عادی‌سازی روابط میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در چارچوب احترام به قوانین بین‌المللی و تمامیت ارضی دو کشور تأکید می‌کند، این صلح به نفع دو کشور و تمامی منطقه خواهد بود».

پس از آن که الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان پاریس را به حمایت از ارمنستان در مناقشه منطقه‌ای بین ایروان و باکو بر سر منطقه قره باغ متهم کرد، روابط دو کشور تیره و تار شده است. همچنین طی ماههای اخیر دو کشور برخی از دیپلمات‌های یکدیگر را از خاک خود اخراج کرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار قاطع معاون اول رئیس جمهور به اسرائیل
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • هشدار ایران به گروه ۷
  • هشدار ایران به گروه ۷؛ مراقب تصمیمات غیرسازنده باشید
  • هشدار ایران به گروه ۷؛ تصمیمات غیرسازنده باعث افزایش تنش خواهد شد
  • کرملین خروج صلحبانان روسیه از قره‌باغ را تایید کرد
  • در دنیای بی سر نظام بین‌الملل باید از امنیت خود دفاع کرد
  • فیلم/ هشدار رئیس جمهور به صهیونیست‌ها
  • فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند
  • درخواست ارمنستان از دادگاه لاهه برای اقدام علیه باکو