Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-19@13:37:13 GMT

چهار گزینه برای جانشینی ژاوی استقلال

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۱۵۰۰

   به گزارش جام نیوز، شاید بتوان گفت در حال حاضر بهترین واکنش برای جدایی علی کریمی در استقلال همان واکنشی است که محمود فکری در نساجی و بعد از کوچ دسته جمعی ستارگانش در فصل کنونی و پیش از پیوستنش به استقلال و یا مصدومیت آن ها در فصل قبل داشت؛ یعنی تمرکز بر داشته ها و پیدا کردن راه چاره.

 

اما اینکه جانشین علی کریمی که خبر توافقش با باشگاه القطر منتشر شده کدام بازیکن باشد، کاملا بستگی به محمود فکری و سیستم مدنظرش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال اگر فرض را بر استفاده از سیستم ۲-۵-۳ برای استقلال بگیریم می شود جانشین یا جانشین های کریمی را در اشکال مختلف این سیستم بررسی کرد.


یک) اگر قرار باشد استقلال بر اساس شکل ۲-۵-۳ زمان استراماچونی بازی کند که درآن علی کریمی از بین سه هافبک میانی، در حد فاصل بین ریگی به عنوان هافبک دفاعی و  هافبک هجومی (شجاعیان، اسماعیلی و...) قرار می گرفت و نقش یک هافبک باکس را داشت. یعنی هم شرکت در امور دفاعی و هم حضور در فاز هجومی و در آخر وظیفه خطیر و کلیدی تنظیم ریتم بازی. یعنی یک فرمانده تمام عیار. در این شکل از سیستم ۲-۵-۳ مهدی مهدی پور و فرشید باقری می توانند این نقش را ایفا کنند.


دو)  در صورتی که محمود فکری بخواهد از بین سه هافبک مرکزی، از یک هافبک دفاعی و دو هافبک هجومی در مقابل آن استفاده کند (مانند دوره ای که استقلال از جانواریو و جباری، همزمان به عنوان هافبک هجومی استفاده می کرد) در این صورت استقلال در پست هافبک دفاعی کاملا دستش باز است. ریگی، مهدی پور و باقری می توانند در سطح مناسبی از عهده این نقش برآیند.


در خصوص دو هافبک هجومی شاید بتوان گفت صرفا اسماعیلی و شجاعیان ویژگی های ذاتی این پست را در خود دارند. از جمله این ویژگی ها تکنیک، قدرت ارائه پاس های با کیفیت در فضاهای خالی نزدیک محوطه جریمه و ...

 

 سه)  حالت سوم زمانی است که استقلال بخواهد از یک هافبک دفاعی (مهدی پور، باقری، ریگی) و دو هافبک میانی یا باکس (مهدی پور، باقری، شجاعیان و اسماعیلی)استفاده کند.

 

اینکه بازیکنان جانشین علی کریمی چقدر می توانند جدایی او را از خاطر هواداران استقلال پاک کنند بستگی به کیفیت آن ها در فصل پیش رو  و مهره چینی محمود فکری دارد. کسی چه می داند شاید در این فصل مهدی‌پور برای استقلال شد همان علی کریمیِ ای که نه تنها جای خالی امید ابراهیمی را پر کرد، بلکه شاهد نمایش های دیدنی یک هافبک به مراتب مدرن تر از ابراهیمی بودیم.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: فکری نیوز بازیکن کریمی جام گزارش استقلال فوتبال جام نیوز علی کریمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۱۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برد خفیف ایران در نیمه نخست مقابل افغانستان

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما،  در روز دوم از رقابت های فوتسال جام ملتهای آسیا تیم ملی فوتسال ایران به مصاف افغانستان رفت که این بازی در نیمه نخست با تک گل مهدی کریمی به سود ایران به پایان رسید.

ترکیب ابتدایی ایران: باقر محمدی، سالار آقاپور، محمدرضا سنگ سفیدی، مهدی کریمی و بهروز عظیمی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آشنایی با اولین گلزن ایران در جام ملت‌های ۲۰۲۴ تایلند
  • استقلال این بازیکن را تا آذر ماه از دست می‌دهد
  • پست جدید ستاره استقلال را به پرواز درآورد
  • برد خفیف ایران در نیمه نخست مقابل افغانستان
  • گزینه عجیب برای جانشینی سرمربی اسپانیایی تراکتور
  • پست جدید ستاره استقلال را به پرواز درآورد (عکس)
  • شانس بالای رافا مارکز برای جانشینی ژاوی با حمایت خوان لاپورتا!
  • حمایت استقلالی‌ها از آخرین احضارشده به کمیته اخلاق!
  • عجیب‌ترین گزینه جانشینی کلوپ در لیورپول!
  • نیکو کواچ گزینه جانشینی یورگن کلوپ نیست