Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاخ سفید به کنگره اطلاع داده قصد دارد ۵۰ فروند جنگنده اف-۳۵ ساخت شرکت لاکهید مارتین را به امارات متحده عربی بفروشد.

به گزارش مشرق، کاخ سفید به کنگره اطلاع داده قصد دارد ۵۰ فروند جنگنده اف-۳۵ ساخت شرکت «لاکهید مارتین» را به امارات متحده عربی بفروشد. 

بیشتر بخوانید: آمریکا جنگنده‌های «اف-۳۵» سفارش ترکیه را به یونان می‌دهد

خبرگزاری رویترز انگلیس پنجشنبه‌شب به نقل از منابع آگاه از جمله قانون‌گذاران در آمریکا گفت که کاخ ریاست جمهوری این کشور کنگره را در جریان این تصمیم خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا و امارات به دنبال دست‌یابی به بیانیه مشترک در ارتباط با فروش این هواپیماها در وقت مناسب مانند روز ملی امارات هستند.

به رغم اعلام تصمیم ترامپ به کنگره، کمیته‌های روابط خارجی در کنگره و کمیته امور خارجه در مجلس نمایندگان که اعضای آن‌ها از نقض امارات در کشتار غیرنظامیان در یمن انتقاد کرده‌اند، این حق را دارند که در قراردادهای فروش اسلحه در چارچوب فرآیند غیر رسمی، بازنگری و ممانعت کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که امارات، بحرین و سودان را برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار داده بود، پیشتر گفته بود که فرآیند فروش اف ۳۵‌ها به امارات در حال حرکت به جلوست.

با این حال، دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی در گفت‌وگو با رسانه‌های عربی گفته بود که امارات از سال‌ها پیش درخواست خرید این جنگنده‌های مدرن را داده بود و خرید این جنگنده‌ها ارتباطی به توافق سازش بین ابوظبی و تل آویو ندارد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که از زمان توفق این رژیم با امارات بر سر عادی‌سازی روابط بارها با فروش این جنگنده‌ها به بهانه برهم زدن توازن قدرت در غرب آسیا به ضرر این رژیم مخالفت کرده بود، بعد از اعلام این خبر نوشت: «همه ما با تهدید مشترکی مواجه هستیم».

اعلام آمادگی کاخ سفید برای فروش جنگنده‌های اف ۳۵ به امارات در حالی است که آمریکا بیش از دو سال است که روند فروش این جنگنده‌ها به ترکیه را که خود از حامیان طرح تولید این سلاح مدرن است، به دلیل خرید سامانه‌های دفاع موشکی اس ۴۰۰ روس متوقف کرده است و قرار است جنگنده‌های سفارشی ترکیه را به یونان، رقیب این کشور در مدیترانه تحویل دهد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ فلسطین اشغالی دیوید فریدمن مجلس سودان اف 35 اف35 ترکیه آسیا آمریکا ترامپ رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ جنگنده ها کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۱۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجاوز جدید آمریکایی-انگلیسی به یمن

جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی بار دیگر یکی از مناطق یمن را هدف قرار دادند.

به گزارش مشرق، جنگنده‌های آمریکا ‌وانگلیس منطقه «القطینات» در بخش مرزی باقم واقع در شمال استان صعده یمن را هدف قرار دادند.

ائتلاف آمریکا و انگلیس در ادامه تجاوزات هوایی خود به یمن، اخیرا نیز منطقه «الکتیب» در شهرستان «المیناء» واقع در غرب یمن را هدف حملات هوایی خود قرار داده است.

آمریکا و انگلیس به بهانه حفاظت از امنیت کشتیرانی در دریای سرخ، طی ماه‌های اخیر بارها مواضع ارتش یمن را مورد حمله قرار داده‌اند. ارتش یمن اعلام کرده، تا زمان توقف جنگ غزه و لغو محاصره این باریکه، در حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین، همچنان به حملات خود علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ ادامه می‌دهد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • عکس| جنگنده های دانمارک در اوکراین!
  • تماس زلنسکی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای درخواست کمک فوری
  • جنگنده های دانمارک در اوکراین!/ عکس
  • تجاوز جدید آمریکایی-انگلیسی به یمن
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • جنگنده‌های دانمارک به‌جای اوکراین به آرژانتین می‌روند
  • تصمیم جنجالی ژاپن برای صادرات جنگنده پیشرفته
  • کاخ سفید: به رهاسازی کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق هوا ادامه خواهیم داد
  • مقایسه دو جنگنده قدرتمند آمریکا/ عکس
  • سی‌ان‌ان: خرید و انتقال فوری سلاح، محور دیدار گالانت و آستین است