Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشبه با انتشار پیامی در توئیتر به حملات امروز در فرانسه واکنش نشان داد.

ترامپ که پیش از رسیدن به سمت ریاست‌جمهوری خواستار جلوگیری از ورود همه مسلمان‌ها به خاک آمریکا شده بود امروز پنجشنبه همانند «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه تلاش کرد حمله تروریستی نیس را به انگیزه‌های اسلامی منتسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس‌جمهور آمریکا در این پیام نوشت: «ما با مردم فرانسه همدلی می‌کنیم. آمریکا در این مبارزه از قدیمی‌ترین متحد خود حمایت می‌کند. این حملات تروریستی اسلام‌گرا باید فوراً متوقف شوند. نه فقط فرانسه بلکه هیچ کشوری نمی‌تواند این موضوع را تحمل کند.»

ماکرون در واکنش به حملات در کشورش گفت که این حملات «تروریستی» بوده است. او علی‌رغم اعتراض‌ها به موضع‌گیری اخیرش بار دیگر از عبارت «تروریست اسلام‌گرا» استفاده کرد.

امروز پنجشنبه، یک روز خونین در فرانسه بود و در دو حادثه جداگانه دست‌کم چهار نفر جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز که هنوز عدد دقیق آن نامشخص است، زخمی شدند. این در حالی است که رسانه‌های فرانسه مدعی شده‌اند یک حادثه مشابه دیگر نیز در شهر لیون فرانسه خنثی شده است.

تیراندازی اول در نیس 

در حادثه اول که ساعت ۰۹:۰۰ صبح امروز به وقت محلی (۱۱:۳۰ به وقت تهران) در شهر نیس به وقوع پیوست، یک مرد مسلح به چاقو در نزدیکی کلیسای «نوتردادم» شهر «نیس» واقع در جنوب فرانسه به سمت افرادی حمله برد.

به دنبال این حادثه، نیروهای پلیس محلی مرگ دست‌کم سه نفر را تأیید کردند و گفتند که تعدادی نیز در این حادثه زخمی شده‌اند.

تیراندازی دوم در شهر آوینیون

درست بیش از دو ساعت از حمله با چاقو در نزدیکی کلیسای «نوتردام» در شهر «نیس» جنوب فرانسه، نگذشته بود که رسانه‌های محلی از شلیک نیروهای پلیس به یک فرد دیگر مسلح به چاقو در شهر «آوینیون» واقع در جنوب شرقی فرانسه و کشته شدن وی خبر دادند.

برخی رسانه‌های فرانسوی مدعی شده‌اند که این عامل مسلح در حالیکه فریاد «الله اکبر» سرمی‌داده با چاقو به سمت نیروهای پلیس حمله‌ور شده بود که در نهایت با شلیک گلوله پلیس کشته شد.

خنثی‌سازی حادثه سوم

رسانه‌های فرانسه عصر پنجشنبه نیز خبر دادند که یک حادثه مشابه را در شهر لیون خنثی کرده‌اند.

رسانه‌های فرانسوی گفتند در شهر لیون نیز یک فرد مسلح به سلاح سرد را بازداشت کرده‌اند که قصد اجرای یک عملیات چاقوزنی داشته است. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا حمله نیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۱۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از زنان غیرنظامی اوکراینی در آموزش های متمرکز تا جلسه دلدگاه دونالد ترامپ

به گزارش تابناک ــ جشنواره های مقدس و پیشخدمت های مسابقه ای؛ لنزهای اجمالی طولانی از زندگی روزمره در کره شمالی؛  ساختمان ها و  کارخانه‌های زنگ‌زده و بلوک‌های مسکونی کنده‌شده، اجمالی از زندگی روزمره در کره شمالی؛ اعتراضات، پرواز پاپ کورن و...؛ جنگ جاری در غزه، حمله موشکی روسیه در خارکف، حمل چوب های سوزان معترضان در  توسط افسر پلیس اسرائیل؛ پرتره رهبران سابق کیم ایل سونگ و کیم جونگ ایل بر روی یک ساختمان دولتی در نامیانگ؛ تجمع و بستن بزرگراه ایالون در تل آویو توسط فعالان و خانواده‌های اسرای اسرائیلی؛ و ... از جمله سوژه‌های ثبت شده توسط عکاسان در سرار جهان هستند.

                 

هم اکنون برای دیدن این تصاویر از سراسر جهان با ما باشید.

کابل، افغانستان ـ یک فروشنده خیابانی بادکنک هایی را برای فروش در جشن های نوروزی، سال نو ایرانی، در کابل حمل می کند. عکره، عراق ـ حمل مشعل توسط کردهای عراق هنگام جشن گرفتن نوروز؛ جشنی که اولین روز بهار و همچنین سال نو ایرانی است. رفح، غزه ـ محمد الدره مرد فلسطینی که خانه اش در حمله اسرائیل ویران شد و همسرش را از دست داد، با فرزندانش افطار کرد. کیف، اوکراین ـ دیمیترو «درونگو»، از اعضای گارد ملی اوکراین، در حال مراقبت از نوزاد و همسرش زاپوریژژیا، اوکراین ـ یک روانشناس خدمات اورژانس به یک زن در محل حمله هوایی روسیه آرامش می دهد. نیویورک، ایالات متحده ـ دونالد ترامپ قبل از شروع جلسه دادگاه جنایی با وکیل خود سوزان نچلس کیف، اوکراین ـ امدادگران در محل یک ساختمان آسیب دیده در اثر حمله موشکی روسیه پسر فلسطینی سوار بر الاغ بر روی آوار خانه های ویران شده در رفح فرار فلسطینی ها پس از بمباران اسرائیل در شهر غزه دیرالبلاح غزه ـ گریه زن فلسطینی در حالی که جسد کفن پوش کودکش را به آغوش کشیده قاهره، مصر ـ وزیر امور خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن، مرکز، وارد پایتخت مصر شد. تل آویو، اسرائیل ـ تجمع و بستن بزرگراه ایالون در تل آویو توسط فعالان و خانواده‌های اسرای اسرائیلی که از 7 اکتبر توسط حماس در غزه به سر می‌برند. کیف، اوکراین ـ زنان غیرنظامی اوکراینی در آموزش های متمرکز بر استفاده از سلاح و کیت پزشکی رزمی فرار فلسطینی ها پس از بمباران اسرائیل در مرکز شهر غزه پرتاب بسته های کمک های بشردوستانه از چتر هواپیمای نظامی به غزه پرتره رهبران سابق کیم ایل سونگ و کیم جونگ ایل بر روی یک ساختمان دولتی در نامیانگ مسکو، روسیه ـ مردم در یک یادبود موقت در مقابل تالار شهر کروکوس در کراسنوگورسک، در حالی که روسیه یک روز عزای ملی را پس از قتل عام بیش از 130 نفر در محل برگزاری مراسم برگزار می کند، گل می گذارند. کانبرا، استرالیا ـ دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا و پنی وانگ، وزیر امور خارجه استرالیا، در مراسم امضای قرارداد در مجلس نمایندگان، اسناد را مبادله کردند. سیوداد خوارز، مکزیک ـ مردم از مرز مکزیک به سمت ایالات متحده ریو گراند عبور می کنند. روز چهارشنبه، پنجمین دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده دستوری صادر کرد که تگزاس را از اجرای قانون مهاجرت SB4 خود که به مقامات ایالتی اجازه می‌دهد افراد مظنون به حضور غیرقانونی در کشور را دستگیر کنند، منع کرد. پاریس، فرانسه ـ رقابت پیشخدمت ها با سینی های Course des Cafes. حدود 200 پیشخدمت در مسابقه سنتی شرکت کردند، که شامل گرفتن یک سینی با نگه داشتن یک لیوان آب، قهوه و یک کروسانت در یک مسیر 2 کیلومتری بدون ریختن محتویات آن است. غرب آچه، اندونزی ـ آوارگان روهینگیا قبل از نجات در یک قایق واژگون شده

دیگر خبرها

  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • از زنان غیرنظامی اوکراینی در آموزش های متمرکز تا جلسه دادگاه دونالد ترامپ
  • از زنان غیرنظامی اوکراینی در آموزش های متمرکز تا جلسه دلدگاه دونالد ترامپ
  • ویدیو/ کدام جریان‌ها از ترامپ‌هراسی سود می‌برند؟
  • روسیه: نقش غرب در حادثه تروریستی مسکو مشخص شود
  • صعود ۳۰ درصدی سهام رسانه‌های اجتماعی ترامپ
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ در پرونده پرداخت حق‌السکوت
  • افزایش حجاب در فرانسه با وجود سخت‌گیری‌های دولتی
  • آغاز به کار رادیو «مقاومت» با شعار «صدای فلسطین»