Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از دویچه وله، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان امروز، پنجشنبه (۲۹ اکتبر/۸ آبان) با حضور در مجلس این کشور از تصویب محدودیت‌های تازه برای مقابله با شیوع کرونا، دفاع کرد.او  با اشاره به اینکه، در هفته‌های گذشته، شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در آلمان به طرز چشمگیری افزایش یافته است، وضعیت را در کشور دشوار توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدراعظم آلمان ضمن یادآوری این نکته که شمار بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه هم افزایش یافته است، هشدار داد، چنین روندی، این بخش و پرسنل آن را به زودی تحت فشار قرار خواهد داد.

مرکل در مجلس، از اعمال محدودیت‌های جدید برای مقابله با شیوع کوید ۱۹ با عنوان "تدابیری مناسب، لازم و متناسب" یاد کرد و با اشاره به اینکه برای آنها که محدودیت‌ها شامل حالشان می‌شوند، تفاهم دارد، گفت، اما آزادی به معنای مسئولیت‌پذیری هم هست. 

زمستان سختی در راه است

صدراعظم آلمان معتقد است که این پاندمی چالشی است تاریخی که مردم آلمان و دیگر کشورها را در برابر آزمونی سیاسی، اقتصادی، پزشکی، اجتماعی و روانی قرار می‌دهد. مرکل می‌گوید: «تنها با همبستگی و گفت‌وگوی شفاف با یکدیگر قادر به رویارویی با آن هستیم.»

او بحث انتقادی در این‌باره را نه تنها باعث تضعیف دموکراسی ندانست، بلکه گفت، معتقد است اینگونه بحث‌ها به تقویت دموکراسی می‌انجامند. به اعتقاد او در مقابل، دروغ و اخبار جعلی، توطئه و تنفر به دموکراسی و مقابله با این ویروس، ضربه می‌زنند.

مرکل می‌گوید، آلمان زمستان سختی در پیش رو دارد، زمستانی که به گفته‌ی او اما "به پایان خواهد رسید". صدراعظم آلمان معتقد است، بشر بارها ثابت کرده است که می‌تواند بر چالش‌های بزرگ غلبه کند. او در سخنانش از پژوهشگران و دست‌اندرکاران بهداشت و درمان در آلمان قدردانی کرد.

مخالفت حزب "آلترناتیو برای آلمان" با تدابیر، "حتی به قیمت جان مردم"

سخنان مرکل را در بخشی که مربوط به تصمیمات منتج شده از کنفرانس ویدیویی او با نخست‌وزیران ۱۶ ایالت آلمان در هفته گذشته می‌شد، نمایندگان حزب "آلترناتیو برای آلمان" با فریادهای خشمگین، در حالی که استقلال قوا را به صدراعظم آلمان یادآوری می‌کردند، قطع کردند.

رئیس فراکسیون حزب آلترناتیو برای آلمان در پایان سخنان مرکل در مجلس، خواستار آن شد که مجلس این کشور درباره تمامی تدابیر برای مقابله با پاندمی کرونا، تصمیم‌گیری کند. الکساندر گاولند گفت که "دیکتاتوری کرونا" را با قانون اساسی آزاد و دموکراتیک سازگار نمی‌بیند.

این سیاستمدار راست‌گرا با اشاره به پیامدهای ایجاد محدودیت‌های جدید به خصوص برای اقتصاد و طبقه متوسط، گفت: «ما باید بسنجیم، حتی به قیمت مردن مردم.» او با اشاره به شمار جان‌باختگان در سوانح رانندگی و جاده، گفت، نمی‌توان جلوی این مرگ و میرها را با حذف تردد با خودرو گرفت.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و نخست‌وزیران ایالت‌های شانزده‌گانه این کشور روز چهارشنبه ۷ آبان (۲۸ اکتبر) در یک کنفرانس ویدئویی بر سر اعمال محدودیت‌های سختگیرانه در مورد تماس شهروندان با یکدیگر به توافق رسیدند.

این اقدامات محدودکننده از روز دوشنبه آینده دوم نوامبر به اجرا درخواهند آمد و تا پایان این ماه ادامه خواهند یافت. 

دولت آلمان قصد دارد با تعطیلی گسترده تمام فعالیت‌های تفریحی در سطح کشور، موج دوم کرونا را بشکند. 

نخست وزیر ایالت راین‌لندفالس که به نمایندگی از ایالت‌های آلمان وقت صحبت گرفته بود، این سخنان را "توهین‌آمیز" خواند. مالو دریر گفت که نمی‌تواند این مسئله را که باردیگر سالخوردگان بیشتری جان خود را از دست بدهند، بپذیرد.

رئیس حزب دموکرات‌های آزاد آلمان پیش از همه از سیاست مدیریت بحران دولت انتقاد کرد و آن را تهدیدی در راستای تغییر شکل دموکراسی پارلمانی در آلمان نامید. این سیاستمدار آلمانی گفت، پارلمان جایی است که درآنجا باید تصمیم‌گیری شود. او با اشاره به عدم پاسخ دولت به این پرسش که پس از محدودیت‌های ماه نوامبر، در ماه دسامبر چه تدبیری اندیشیده شده، گفت، وقت آن رسیده که از "مدیریت بحران کنش‌گرایانه" به "استراتژی پاسخ به ریسک پایدار" تغییر مسیر دهیم.  

۷۰ جلسه بحث در پارلمان درباره کرونا

سخنان او با مخالفت دیگر سیاستمداران روبرو شد. رالف برینک‌هاوس، رئیس فراکسیون پارلمانی دو حزب حاکم دمکرات مسیحی و سوسیال مسیحی به ۷۰ جلسه بحثی که تاکنون در پارلمان آلمان در مورد تدابیر مقابله با کرونا برپا شده است، اشاره کرد. او گفت افزون بر این، بوندستاگ همیشه امکان تصویب قوانین را داراست.

او نیز همانند مرکل به این نکته اشاره کرد که اروپا در رقابت سیستمی با دولت‌های استبدادی (اقتدارگرایی) است که با توسل به ابزارهای  نامطلوب از نظر دموکراسی‌ها، با پاندمی مقابله می‌کنند و ظاهرا هم در این پیکار موفق بوده‌اند.

سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان هم از پشتیبانی حزب متبوعش از مصوبات جلسه چهارشنبه گذشته‌ی ایالت‌ها با دولت فدرال سخن گفت. رولف موتسه‌نیش، رئیس فراکسیون این حزب اما همزمان خواستار تدقیق بیشتر در زمینه قانونگذاری شد و گفت، فراکسیون‌های دموکراتیک در مجلس باید در این مورد به توافق برسند. از جمله مواردی که این سیاستمدار ضرورت آنها را یادآور شد، می‌توان به الزام گزارش‌دهی وزیر بهداشت و درمان آلمان به صورت منظم به مجلس و شرط موافقت پارلمان اشاره کرد.

رئیس فراکسیون حزب چپ‌ها در مجلس آلمان نسبت به پیامدهای اجتماعی تدابیر اعمال شونده برای مقابله با کرونا هشدار داد. امیرا محمدعلی تأکید کرد که به دلیل اتخاذ این تدابیر نباید هیچ کس دچار شرایط اضطراری شود. به گفته‌ی او، سیاست دولت برای مهار کرونا در اولین گام از اعمال محدودیت‌ها نتوانست این اطمینان را به وجود بیاورد و به جای آن فاصله‌ی میان فقیر و غنی به مراتب بیشتر شد.

سبزها: دولت، تابستان خوابش برد

یکی از سیاستمداران حزب سبزهای آلمان می‌گوید برداشت او این است که دولت در تمامی تابستان فراموش کرد که کرونایی هم وجود دارد. او نتیجه این "غفلت" را رسیدن به نقطه بحرانی کنونی دانست و تأکید کرد: «موج موارد جدید ابتلا باید شکسته شود. برای این منظور تدابیری که اکنون به تصویب رسیده‌اند، به‌جا هستند.» این سیاستمدار گفت که حزب سبزها با اصل این تدابیر موافق است.

مؤسسه روبرت کخ در آلمان، امروز، پنچشنبه ۲۹ اکتبر، شمار تازه مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در این کشور را ۱۶ هزار و ۷۷۴ مورد اعلام کرد. یک هفته پیش شمار تازه‌ مبتلایان ۱۱ هزار ۲۸۷ تن بود.

شمار شهروندان آلمانی که مرگشان در ارتباط با کووید ۱۹ بوده است تا امروز به ۱۰ هزار ۲۷۲ تن می‌رسد. از ابتدای آغاز پاندمی در آلمان تا کنون، به گزارش مؤسسه روبرت کخ، ۴۸۱ هزار و ۱۳ مورد ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسیده است. دانشگاه جانز هاپکینز موارد تأیید شده ابتلا به کووید ۱۹ را از آغاز تاکنون در آلمان ۴۸۶ هزار و ۹۷۲ مورد می‌داند.

آیا فاصله فیزیکی برای در امان بودن از کرونا کافی است؟

اولین اصل پیشگیری از بیماری رعایت بهداشت، حفظ فاصله‌ یک و نیم الی دو متری (شش پا) و استفاده از ماسک است. محققان دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج اما در مطالعه‌ای که در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شده، یادآوری می‌کنند که ذرات معلق در هوا به این سادگی دست از سر ما بر نمی‌دارند و توجه به نکات دیگر ضروری است.

برچسب‌ها آنگلا مرکل ویروس کرونا آلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آنگلا مرکل ویروس کرونا آلمان آنگلا مرکل ویروس کرونا آلمان اخبار کنکور اعمال محدودیت ها برای مقابله رئیس فراکسیون صدراعظم آلمان کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۱۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال

سرهنگ  پیمان کرمی گفت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ روز جمعه ٣١ فروردین ماه جاری از میدان امیرکبیر کرج و آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع می شود.

وی اضافه کرد: همچنین تردد وسایل نقلیه از مرزن آباد به سمت کرج و تهران از ساعاتی بعد با اعلام ماموران پلیس راه در محل به صورت یک طرفه خواهد شد.

رییس پلیس راه البرز به رانندگان توصیه کرد هنگام سفر از توقف در حاشیه راه‌های استان به ویژه مناطق کوهستانی بپرهیزند زیرا این اقدام بر بار ترافیکی موجود می‌افزاید.

کرمی افزود: همکاری رانندگان با مأموران پلیس راه و رعایت نکات ایمنی کاهش تخلفات و تصادفات را به همراه دارد.

رییس پلیس راه البرز یادآورشد: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور | هیچ محدودیت جدیدی در محورهای شمالی اعمال نشده است
  • تردد روان در تمام محورهای مواصلاتی کشور | محدودیت جدیدی در محورهای شمالی اعمال نشده
  • محدودیت‌های پروازی فرودگاه‌های کشور رفع شد
  • خبر سازمان هواپیمایی کشور درباره از سرگیری پروازها
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • محدودیت ترافیکی در راه‌های مازندران
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد