Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@15:40:01 GMT

فرستاده ویژه ایران راهی ایروان شد

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۱۶۷۸

آفتاب‌‌نیوز :

سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه و فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران که به منظور معرفی و تبیین ابتکار ایران برای پایان دادن به اختلافات جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد قره باغ بعد از باکو به روسیه سفر کرده بود، مسکو را به سمت ایروان ترک کرد.

عراقچی بعد از پایان مذاکرات با آندری رودنکو نماینده ویژه روسیه در امور قره‌ باغ و «سرگئی ریابکوف» همتای روسی خود در امور برجام، هنگام ترک مسکو گفت که طرح ایران درباره مناقشه قره باغ را که بر مبنای اصول انساندوستانه و توجه به خواست های طرف‌های درگیر تهیه شده، پیشنهاد داده ایم و منتظر دریافت پاسخ از طرف های مناقشه می مانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر خارجه پیش از مسکو نیز به باکو رفت و با مقامات جمهوری آذربایجان درباره طرح ایران برای مناقشه قره باغ گفت و گو کرد.

عراقچی در بدو ورود به مسکو هدف اصلی از مذاکرات با مقامات روسیه را ارائه طرح پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به خاتمه مناقشه در قره باغ عنوان کرده بود.

وی مهمترین ویژگی طرح ایران را رویکرد منطقه ای و واقع بینی آن برشمرد.

فرستاده ویژه وزیر خارجه بیان کرد: امیدوار هستیم که این طرح بتواند یک راه حل مطمئنی برای صلح پایدار در منطقه قره باغ ایجاد کند. البته در این راه مشکلات و موانع عدیده ای وجود دارد، دخالت هایی از خارج از منطقه توسط کسانی وجود دارد که چندان تمایلی به صلح در این منطقه ندارند. ما در این مرحله پیشنهاد خود را ارائه می دهیم و منتظر می مانیم تا نظرات و دیدگاه های کشورهای مربوطه را دریافت کنیم و بر اساس آن ممکن است که لازم باشد طرح را اصلاح یا تکمیل کنیم تا به یک طرح قابل قبول برسیم.

وی گفت: ما برای خود یک مسئولیت منطقه ای قائل هستیم و برای حل این بحران کمک خواهیم کرد.

عراقچی پس از رایزنی ها در مسکو در توئیتی عنوان کرد که ایران و‌ روسیه دارای دیدگاه های مشترک درباره مناقشه قره باغ هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عباس عراقچی ایروان قره باغ جمهوری آذربایجان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۱۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده اند

الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان تایید کرد که باکو و ایروان درک مشترکی از اینکه یک توافقنامه صلح باید چگونه باشد، دارند و تاکید کرد که تنها بررسی جزئیات نهایی باقی مانده است.

علی اف گفت: ما بیش از هر زمان دیگری به حل موضوع (امضای توافقنامه صلح) نزدیک شده ایم. او همچنین خاطرنشان کرد که چندین سال پیش حتی توافقی در مورد اصول توافق وجود نداشت.

رئیس جمهوری آذربایجان ادامه داد: در آن زمان حتی پیش نویس توافقنامه صلح وجود نداشت و اکنون ما یک درک مشترک داریم که یک توافقنامه صلح باید چگونه باشد.

وی در پایان گفت: ما فقط باید جزئیات را بررسی کنیم، البته هر دو طرف به زمان نیاز دارند.

در ۷ دسامبر گذشته، دفتر نخست وزیر ارمنستان و دولت رئیس جمهور آذربایجان بیانیه مشترکی صادر کردند که در آن بر عزم ایروان و باکو برای عادی سازی روابط و انعقاد معاهده صلح بر اساس احترام به اصول حاکمیت و تمامیت ارضی تاکید کردند. آذربایجان به نشانه حسن نیت ۳۲ سرباز ارمنی و ارمنستان دو سرباز آذربایجانی را آزاد کردند.

در همین حال، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان دیروز گفت که ایروان و باکو روند عملی تعیین حدود مرز‌ها را آغاز کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • این کشور هم فلسطین را به رسمیت شناخت
  • آمریکا فرستاده ویژه جدید برای غزه منصوب می‌کند
  • این زن فرستاده جدید آمریکا در غزه می‌شود/عکس
  • تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
  • مناقشه حجاب، از «ایتا» تا خیابان
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده‌اند
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده اند
  • جمهوری آذربایجان به مناقشه ایران و اسرائیل کشیده می‌شود؟
  • برنامه‌ریزی‌ استان مرکزی برای نیمه خرداد