Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیرخارجه سودان امروز در سخنانی به فشارهای شدید علیه این کشور در راستای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اذعان کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «عمر قمرالدین» وزیرخارجه سودان امروز در ارتباط با توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی با اذعان به فشارهای دولت آمریکا گفت: مسئله حذف نام سودان از فهرست تروریسم به موضوع عادی سازی پیوند داده شد و ما مجبور به انجام این توافق شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

روز جمعه گذشته توافق عادی سازی روابط میان دولت سودان و رژیم صهیونیستی علنی شد که این اقدام با واکنش تند مردم سودان و اعتراضات ادامه دار آنها مواجه شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

از سوی دیگر، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز به فروش 50 فروند جنگنده اف 35 از سوی آمریکا به امارات متحده عربی واکنش نشان داد.

وی در این باره گفت: «اسرائیل و امارات یک هدف و یک دشمن مشترک دارند».

خوش‌خدمتی امارات برای اشغالگران به ورزش هم رسید

دولت آمریکا به تازگی اعلام کرده که روند تحویل 50 فروند جنگنده نسل پنجم اف 35 به امارات در حال انجام است.

مقامات رژیم صهیونیستی پس از اعلام توافق عادی سازی روابط با امارات، با تحویل جنگنده های اف 35 آمریکایی به امارات مخالفت کرده بودند. رژیم صهیونیستی تنها دارنده نسل پنجم جنگنده های اف 35 در منطقه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور سودان اسرائیل اخبار امارات کشور سودان اسرائیل اخبار امارات توافق عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۱۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران ناتمام تل‌آویو

  فارغ از آن، سخنان بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و دیگر منابع این رژیم بیانگر عمق این شکست سنگین برای تل‌آویو است. باید این حقیقت را مد نظر قرار داد که رژیم صهیونیستی اکنون در احاطه بحران‌های گوناگون قرار دارد. از یک سو بحران‌های میدانی و نظامی- امنیتی ناشی از شکست در جنگ غزه خود را عیان ساخته‌اند. نتانیاهو هم اکنون به بازیگری تبدیل شده که نماد شکست صهیونیست‌ها در یک جنگ نامتقارن است. نخست وزیر رژیم اشغالگر‌ در هفته‌های نخست نبرد، مدعی تسلط کامل بر میدان و نابودی حماس در مدت زمانی بسیار اندک بود اما اکنون نه فقط این اتفاق رخ نداده، بلکه بر تعداد تلفات صهیونیست‌ها در جنگ افزوده شده است. برخی منابع صهیونیستی می‌گویند تعداد نظامیان کشته شده، مجروح و مفقودشده در جنگ غزه به مراتب نسبت به آنچه ادعا می‌شود، بیشتر است. ضمن آن‌که شکست صهیونیست‌ها در اشغال غزه، اختلافات لجستیک را میان فرماندهان نظامی و امنیتی افزایش داده و حتی کابینه این رژیم را نیز دچار دودستگی کرده است. در اراضی اشغالی، همه منتقدان و حتی طرفداران کابینه نتانیاهو متفق‌القول هستند که قدرت پیش‌بینی عملیات طوفان الاقصی را نداشته‌اند و شکست تاریخی و سختی را در قبال آن پذیرفته‌اند. در واکنش به این شکست، صهیونیست‌ها حمله همه‌جانبه به نوار غزه را در دستور کار قرار داده و از اقداماتی مانند بمباران بیمارستان المعمدانی نیز فروگذار نکرده‌اند اما در ماورای این تحرکات وحشیانه و دیوانه‌وار، تل‌آویو شوک‌های دیگری را دریافت کرده که هر یک به تنهایی می‌تواند تبدیل به پاشنه آشیل رژیم صهیونیستی شود. یکی از این موارد، عملیات وعده صادق است که در جریان آن، جمهوری اسلامی ایران قدرت بازدارندگی خود را به رخ دشمن صهیونیستی و حامیان آن کشاند.فراتر از آنچه ذکر شد، صهیونیست‌ها با تبعات اقتصادی ناشی از تسلط انصارا... بر دریای سرخ مواجه هستند و بسیاری از کشورها نیز در صادرات و واردات به اراضی اشغالی‌(‌با توجه به شرایط جاری در جنگ غزه‌) ناچار به تجدید‌نظر شده‌اند. زمانی که همه این وقایع را در کنار یکدیگر قرار می‌دهیم، بیش ازپیش متوجه آسیب‌پذیری و شکست رژیم اشغالگر صهیونیستی در جنگ غزه می‌شویم. در این میان، آمریکا و متحدان اروپایی رژیم صهیونیستی بیش از پیش نسبت به استمرار روند کنونی، نگران هستند زیرا این مسأله نه فقط منجر به سقوط کابینه نتانیاهو و شکست رسمی این رژیم در جنگ غزه می‌شود، بلکه حرکت کلی رژیم صهیونیستی به سوی زوال و فروپاشی را تسریع می‌کند. قطعا آمریکا و دیگر بازیگرانی که وقیحانه از جنایات تل‌آویو در غزه حمایت می‌کنند، هنوز متوجه عمق فاجعه‌ای که در انتظار رژیم صهیونیستی و آنهاست، نشده‌اند. 

دیگر خبرها

  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • افشاگری صهیونیست ها از کارشکنی نتانیاهو در مسیر تبادل اسرا
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید