Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@22:10:51 GMT

انتخابات آمریکا؛ سایه روشن‌های نظرسنجی ها

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۱۸۰۴

انتخابات آمریکا؛ سایه روشن‌های نظرسنجی ها

به گزارش ایرنا ، رادیو فرانسه در گزارشی درباره انتخابات آمریکا گفت : در این شمارۀ روزنامۀ انتخابات، داگلاس کندی، نویسندۀ آمریکاییبه پایگاه فرهنگی محافظه کاران در جامعۀ آمریکا اشاره دارد، آنگاه آخرین خبرها در بارۀ کارزار انتخابات از نظر می‌گذرد و سپس به واکنش‌ها و بازی‌های کاربران با عکسی که ایوانکا ترامپ در صفحۀ توئیتر خود گذاشته پرداخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

داگلاس کندی، نویسنده سرشناس آمریکائی زادۀ نیویورک که اینک ۶٨ سال دارد و همواره میان کشور زادگاه خویش و اروپا در رفت وآمد است، به تازگی در نوشتاری کوتاه گرایش‌های ژرف سیاسی ـ اجتماعی در جامعۀ آمریکا را یادآورده تا نشان دهد که پیروزی دونالد ترامپ در سال ٢٠١۶ بازتاب و حاصل اتفاق و تصادف نبوده است.

این گرایش‌ها هر چند بگفتۀ او باورِ بیشترین شمارِ شهروندان نیست، اما بشکل پایدار در این جامعه وجود دارد و با فراهم کردن اسباب مناسب، قدرت را در بیشتر دوره‌ها در این کشور بدست گرفته است. «آمریکای درون نشین، یا آمریکائیانِ ساکن سرزمین‌های کم تماس با بیرون که شهروندانی از نظر باورهای مذهبی، بنیادگرا، از دیدگاه خانوادگی خواستار فرزندآوری، در بارۀ مناسبات بین‌المللی، انزواگرا و در زمینۀ اقتصادی، محافظه کارهستند، همواره علیه تجلیات دردناکِ تلاطم‌های امروزین جامعه، دچار غرشی پنهان بوده است». 

این گفتار شرح موقعیت عوام فریبانه، ناامیدکننده و تیرۀ روزگار ما در ٢٠٢٠ نیست. این جملات زیر قلم ریچارد هوفستادر، یکی از مهمترین و روشن بین‌ترین تاریخ نگاران آمریکائی پس از جنگ جهانی دوم، نوشته شده است.

این چند سطر را می توان در کتاب «ضدروشنفکری در زندگی آمریکائی» یافت که تحلیل سیاسی جامعه شناختی شاهکارانه ای از اوست و در سال ١٩۶٣ به چاپ رسید. او برای این کتاب جایزۀ پولیتزر را دریافت داشت.

سال ١٩۶٣ آخرین سال ریاست جمهوری جان اف. کندی است که با بروز فاجعه ناتمام ماند. لازم است یادآوری کنیم که ریچارد هوفستادر این شاهکار خود را در پس دورۀ پر بحران مک کارتیسم و در زمانی نوشته است که به یمن گرایش کندی به انتصاب روشنفکران و فن سالاران در دولت خود، قدرت متکی به دانش امور زندگی عمومی را در آمریکا در دست داشت.

با این حال، هوفستادر، آگاه از طبیعت متغییر رفتار بشر، بخوبی درک کرده بود که بدگمانی و بی اعتمادی آمریکا به هوشمندی و اندیشه موشکافانه عمیقا در فرهنگ ما ریشه دارد و همین آمریکا را در یک تضاد عظیم قرار داده است.

بی سبب نیست که بسیاری از هموطنان من فرضیۀ تحول انواع را رد می‌کنند و خواستار ممنوع ساختن آموزش داروینیسم در مدارس هستند. این چنین آن ٢٠ درصد آمریکائیانی که از چابکی و روشن بینی فکری برخوردارند، در این دورۀ تیره و نا امید کننده از نظر کمی در اقلیت قرار دارند و در انجام هر کاری خود را با جهان پیرامون بیگانه می‌بینند و انتخاب باراک اوباما به ریاست جمهوری را یاری بخت می‌دانند که دیگر تکرار شدنی نیست. 

جنگ فرهنگی سازمان داده شده از سوی نیکسون برای پیروزی در انتخابات ١٩۶٨ و سخنان او در بارۀ اکثریت خاموش «آمریکائیان واقعی» در برابر سرآمدان و یا نخبگان ساکن شهرهای دو ساحل شرق و غرب آمریکا و افکار و اندیشه‌های مترقی آنها، نه فقط در دوران ترامپ همچنان ادامه و کارآئی دارد، بلکه بشکلی بیرحمانه شدت و حدت گرفته است.

پیروزی [رونالد] ریگان در سال ١٩٨٠ بر پایۀ سیاست از بین بردن بقایای برنامۀ اقتصادی اجتماعی [فرانکلین] روزولت موسوم به «نیودیل» و چشم انداز بازگشت به یک آمریکای مسیحی سفیدپوست نشین بدست آمد. آمریکای مسیحی سفیدپوست نشین که ما گمان می‌بردیم آخرین تیرهای خود را رها کرده و دیگر تیری در ترکش ندارد. چقدر در این باره اشتباه می‌کردیم.

این جنگ فرهنگی به سه گرایش و باور قدرتمند جاری در جامعه فرصت داد نیروهای خود را برای تشکیل یک سد بسیار استوار در برابر سوسیال دموکراسی مترقی، گشوده به دیگران و از نظر فرهنگی متنوع که از سوی حزب دموکرات اشاعه می‌یافت، هماهنگ و یکپارچه کنند. نخستین این گرایش‌ها، نگرانی مردان سفید پوست از کاهش قدرت خود و سترون شدن اجتماعی خویش است. وحشت از لائیسیته و تسلیم همۀ ابعاد جامعه به منطق کسب و کار و درآمدزائی دو گرایش دیگر بشمار می‌آیند. از همین روست که برنی ساندرز که در چشم انداز سیاسی اروپا در چپ میانه جای می‌گیرد، در آمریکا از سوی رسانه‌های گروه «مُرداک» یک سوسیالیست متعصب تلقی می‌شود.

این چنین است که فاکس نیوز و دیگر سخنگویان پراودا منش حزب کاملاً راست و سفیدگرای جمهوری خواهان، به کمک شماری کارشناس، توانسته‌اند بخش تهیدست و کم دانش قشر عامه مسیحی و سفید پوست را وادارند که با گزینش یک سلسله روسای جمهوری چون ریگان، بوش پدر و پسر و اینک ترامپ به زیان خود رای دهند. سیاست آنان نه تنها طبقۀ گستردۀ متوسط پیشین را نابود کرده است، بلکه عصر طلائین تازه‌ای برای داراسالاران فراهم آورده که از این پس همه چیز به آنان تعلق دارد.

با این حال در دیدگاه ترامپ و فاکس نیوز، این «سرآمدان شهرهای ساحل شرقی» و «کالیفرنیا نشینان گشوده به خارجیان و همجنس گرایان» هستند که به «عظمت» آمریکا زیان می‌رسانند. آنچه در این نگرش ساده لوحانه، که بر اساس آن در یکسو «آمریکائیان واقعی» قرار دارند و در سوی دیگر «فخرفروشان»، بیش از همه آزار دهنده است، پذیرش آن از سوی حدود ٤۵ درصد مردم آمریکاست. این چنین است که با تدارک محدودۀ حوزه‌های رای گیری، دستکاری آراء و نا امید کردن شهروندان سیاه پوست و دگر باشان قومی و جنسی، یک حزب در اقلیت که پایه‌های جمعیتی آن بیرون از پایگاه‌های اقتصادی و فرهنگی دو ساحل شرقی و غربی آمریکا قرار دارد، توانسته کشور را بر اساس دید تنگ نظرانه و بنیادگرای خویش شکل دهد.

اینکه بگوئیم دولت دونالد ترامپ در مدیریت بحران بهداشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا از خود ناتوانی نشان داده و در این زمینه دچار خطاهای وخیمی گردیده، چیزی جز حُسن تعبیر از موقعیت واقعی نیست. این عبارات در زمانی نوشته می‌شود که باز هم زن دیگری رئیس جمهوری را به «آزار جنسی» متهم کرده است و با این حال، راست مسیحی از محکوم کردن آشکار زن ستیزی و انحرافات اخلاقی وی خودداری می‌کند، زیرا او را اسب تروآی خود می‌داند که [با انتصابات خویش] دیوان عالی فدرال را به اندیشه سرای محافظه کاران تبدیل خواهد کرد و از این راه طرح پُراهمیت خود در ممنوع ساختن سقط جنین و حتی جلوگیری از بارداری را به نتیجه خواهد رساند.

در آمریکای دونالد ترامپ، بدرفتاران نه تنها به دام نمی‌افتند، بلکه آنانند که پیروز می‌شوند. و ما مردم که اجازه داده‌ایم دونالد ترامپ اخلاق ملی ما را [بخواست خود] رنگ تازه بزند و استبداد داراسالاران را بر این کشور برقرار سازد، همدست او محسوب می‌شویم.

اخبار کارزار انتخابات

بیش از ٧٠ میلیون تن از شهروندان آمریکا تا چهارشنبه ٢٨ اکتبر با ارسال آراء خود در انتخابات روز سوم نوامبر شرکت کردند. این مقدار بیش از نصف کل شرکت کنندگان در انتخابات سال ٢٠١۶ محسوب می‌شود و نشان می‌دهد که میزان مشارکت در رای گیری امسال بشکل بیسابقه‌ای نسبت به گذشته افزایش خواهد یافت. ارسال گسترده آراء با پست، بگفتۀ کارشناسان، هم نشانِ اهمیتی است که رای دهندگان برای انتخابات سال جاری و گزینش نامزد مورد نظر خود قائلند و هم از تلاش آنها برای خودداری از حضور در دفاتر رای گیری در دوران شیوع ویروس کرونا حکایت می‌کند.

جمهوری خواهان در ایالت‌هائی که تحت کنترل دارند با برگزاری حضوری رای گیری پیش رس در تلاش جبران عقب ماندگی خود هستند. دموکرات ها در میان اقلیت‌های قومی و مذهبی و خارجی تباران از آراء بیشتری برخوردارند و افراد وابسته به این گروه‌ها تا کنون کمتر در انتخابات حضوری شرکت کرده‌اند.

نتایج نظرسنجی روزانه دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

بر اساس نتایج نظرسنجی روزانۀ مرکز مطالعات سیاسی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، جو بایدن، نامزد دموکرات روز چهارشنبه در گرایش‌های رای دهندگان ١١٫٤ درصد بر رقیب خود، دونالد ترامپ، پیشی داشته است.

بر اساس نتایج نظرسنجی روزانۀ مرکز مطالعات سیاسی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، جو بایدن، نامزد دموکرات روز چهارشنبه در گرایش‌های رای دهندگان ١١٫٤ درصد بر رقیب خود، دونالد ترامپ، پیشی داشته است. 

این نظرسنجی هر روز در میان یک گروه نمونۀ متشکل از ۶٠٠٠ نفر رای دهنده‌ای صورت می‌گیرد که بگفتۀ خود حتماً در انتخابات شرکت خواهند کرد.

در همین حال، دو میانگین روزانۀ کلیۀ نظرسنجی‌های انجام گرفته از سوی دیگر موسسات نشان می‌دهد که جو بایدن روز چهارشنبه با ٧٫٨ تا ٩٫٢ درصد پیشی بر رقیب خویش، همچنان در صدر نظر رای دهندگان قرار داشته است.

اولویت بایدن در ١٠٠ روز نخست
جو بایدن، نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری، روز چهارشنبه اعلام کرد که یکی از اولویت‌های قاطع صد روز نخست ریاست جمهوری او به تصویب رساندن قانون برابری مدنی برای همجنس گرایان است. او همچنین تعهد کرد که از گسترش برابری در این زمینه و تضمین برخورداری همجنس گرایان از حقوق برابر مدنی در جهان حمایت خواهد کرد. طرح قانونی برابری به ابتکار دموکرات‌ها در سال ٢٠١٩ در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید، اما مجلس سنا که در کنترل جمهوری خواهان قرار دارد از تصویب آن خودداری کرد. ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ اعلام کرد که وی نخستین نامزد  جمهوری خواهان است که در سخنرانی پذیرش نامزدی رسمی در سال ٢٠١۶ از حقوق همجنس گرایان دفاع کرده و پس از پیروزی بسیاری از آنان را در مناصب گوناگون بکار گماشته است. 

مایلز تیلور، رئیس دفتر پیشین وزیر امنیت داخلی آمریکا، جان کِلی، روز چهارشنبه ٢٨ اکتبر فاش ساخت که نویسندۀ مطلب جنجال آفرین بر علیه ترامپ در روزنامۀ نیویورک تایمز در سال ٢٠١٨ وی بوده است. این مطلب که آن هنگام بدون نام و با تاکید بر اینکه نویسندۀ آن یک مقام دولتی است سر و صدای بسیاری در کشور برانگیخت. وی در آن مطلب به رفتار «سرگردان» ترامپ اشاره کرده و او را در ادارۀ امور کشور ناتوان خوانده بود. وی همچنین تاکید کرده بود که بسیاری از اعضای دولت با او در این زمینه هم رای هستند، اما از ترس انتقام جوئی، دم بر نمی‌آورند. مایلز تیلور در مطلب تازۀ خود که روز گذشته در تارنمای «مدیوم» زیر عنوان «چرا دیگر ناشناس نیستم» منتشر کرد، می‌نویسد «ما تعهدی به سکوت در برابر رئیس جمهوری نداریم. تعهد ما گفتن حقیقت به شهروندان است».

او در نوشتۀ دیروز خود تاکید می‌کند که همچنان «یک جمهوری خواه است» و در دورۀ کار خود در وزارت امنیت داخلی «خواستار موفقیت رئیس جمهوری بوده، اما در بیشتر موارد ترامپ را در برابر بحران‌ها ناتوان دیده و شاهد آن بوده که چگونه ضعف شخصی او شکست‌های بسیاری را به دنبال داشته است». اواز شهروندان آمریکائی می‌خواند در انتخابات پیش رو به جو بایدن رای بدهند.

فاش ساختن هویت مایلز تیلور یکبار دیگر موجب حملۀ سخنگوی کاخ سفید به نیویورک تایمز شد و دونالد ترامپ نیز که در کارزار انتخاباتی در آریزونا بسر می‌برد، خواستار تعقیب قضائی مایلز تیلور شد. 

انتخابات و شبکه‌های اجتماعی

ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهوری آمریکا، و همسر او جرد کوشنر همانند شمار بسیار دیگری از آمریکائیان، در رای گیری پیش‌رس انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند. ایوانکا روز دوشنبه در حساب توئیتری خود عکسی از خود و همسرش را با در دست داشتن ورقه‌های رای در کنار دونالد ترامپ چاپ کرد و این تصویر خیلی زود توجه کاربران اجتماعی را بخود جلب کرد و برخی از آنان از آن برای انتشار پیام‌های خود بهره گرفتند.


یکی از کاربران با اشاره به انتقادات گسترده دربارۀ  ناتوانی دولت ترامپ در مدیریت بحران بهداشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا، شمار درگذشتگان بر اثر ابتلا به بیماری کوویدـ۱۹ را بر برگه‌های آراء آنان نشاند.

کاربر دیگری همان تصویر را برداشته و کاغذی روی میز دونالد ترامپ گذاشته است که با اشاره به ۲۲۵۰۰۰ کشته روی آن نوشته شده : تا حالا. سطل مرغ سوخاری روی میز دونالد ترامپ هم بزرگتر از آنست که در همان نگاه نخست دیده نشود :

در توئیت دیگری کاربران نام رقیب دونالد ترامپ، جو بایدن و نامزد معاونت ریاست جمهوری، کامالا هریس را بر برگه‌های رای ایوانکا و جارد گذاشته‌اند. آن دو بهتر از هر کس دیگری دونالد ترامپ را می شناسند و می دانند که به چه کسی باید رای داد :

در تصویر دستکاری شدۀ دیگری بر برگۀ رای جرد کوشنر نوشته شده «من همراهی می‌کنم این» و کمانک برگۀ در دست ایوانکا را نشان می‌دهد که روی آن می‌خوانیم «ابله» و این بار کمانک روی برگه دونالد ترامپ را نشان می‌دهد. 

برچسب‌ها جرد کوشنر دونالد ترامپ جو بایدن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جرد کوشنر دونالد ترامپ جو بایدن جرد کوشنر دونالد ترامپ جو بایدن اخبار کنکور جمهوری خواهان روز چهارشنبه همجنس گرایان دونالد ترامپ ریاست جمهوری رئیس جمهوری رای دهندگان نشان می دهد جو بایدن رای گیری گرایش ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۱۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظرسنجی جدید: افزایش اندک میزان محبوبیت جو بایدن

نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد میزان محبوبیت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ماه گذشته اندکی افزایش یافته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج نظرسنجی های جدید رویترز/ ایپسوس نشان می دهد میزان محبوبیت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ماه گذشته اندکی افزایش یافته است.

بر این اساس، دو پنجم آمریکایی های شرکت کننده در این نظرسنجی، عملکرد جو بایدن را تایید کردند در حالی که 56 درصد از بایدن راضی نیستند. این در حالی است که میزان محبوبیت و تایید عملکرد بایدن در نظرسنجی ماه گذشته 37 درصد بوده که کمترین میزان محبوبیت در دوران ریاست جمهوری او بوده است.

این نظرسنجی پس از سخنرانی سالانه بایدن در کنگره موسوم به سخنرانی وضعیت کشور انجام شد که بایدن در این سخنرانی جمهوری خواهان را به دلیل انتقادات از خودش درباره سن و قدرت جسمانی اش، به شدت به چالش کشید.

براساس نتایج این نظرسنجی، 23 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی، افراط گرایی سیاسی یا تهدید علیه دموکراسی را اصلی ترین نگرانی خود عنوان کرده اند در حالی که این رقم در نظرسنجی ماه گذشته 21 درصد بوده است. همچنین بیش از یک سوم دموکرات ها معادل 36 درصد، 11 درصد جمهوری خواهان و یک چهارم طرفداران مستقل، اعلام کردند اصلی ترین نگرانی آنها افراط گرایی سیاسی است.

این در حالی است که ترامپ بارها بدون ارائه مدارک و شواهدی مدعی شده که در جریان انتخابات 2020 تقلب شده و وی بلافاصله در یک سخنرانی پس از شکست در مقابل بایدن، این ادعا را بیان کرد و در نتیجه باعث حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره شد. حمله ای که منجر به مرگ دستکم 5 نفر و دستگیری دهها نفر شد.

ترامپ نیز در کمپین های انتخاباتی خود اعلام کرده که تمام افرادی را که به اتهام دست داشتن در حمله به کنگره دستگیر و روانه زندان شده اند، آزاد خواهد کرد. ترامپ آنها را گروگان خواند.

از دیگر نگرانی های شرکت کنندگان در این نظرسنجی، اقتصاد با 19 درصد و موضوع مهاجرت با 17 درصد بوده است.

علاوه بر این، 32 درصد رای دهندگان جمهوری خواه، اعلام کردند موضوع مهاجرت اصلی ترین نگرانی آنهاست در حالی که این رقم در نظرسنجی ماه گذشته در بین جمهوری خواهان 38 درصد بوده است.

همچنین 65 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی، دیدگاهی نامطلوب درباره کنگره، 60 درصد دیدگاهی نامطلوب درباره سنا و 56 درصد همین دیدگاه را درباره دادگاه عالی  کشور دارند. بانک مرکزی تنها نهادی است که 53 درصد مردم دیدگاهی مثبت و مطلوب نسبت به آن دارند.

این در حالی است که جو بایدن 81 ساله اخیرا حد نصاب لازم برای نامزدی دموکرات ها به منظور شرکت در رقابت های انتخاباتی 2024 را به دست آورده و باید در انتخابات ماه نوامبر با دونالد ترامپ 77 ساله رقابت کند. تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد. همچنین نگرانی های بسیار زیادی در مورد سن بالای جو بایدن برای تصدی دوباره سمت ریاست جمهوری وجود دارد.

در همین حال چندی قبل «کوین او کونور»، پزشک کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از صلاحیت روان‌شناختی لازم برای ادامه وظایف خود در این سمت برخوردار است.

این ارزیابی در شرایطی مطرح شده که بایدن 81 ساله به دلیل نشان دادن نشانه‌های اولیه بیماری «دمانس» با انتقادهایی درباره نداشتن توانمندی‌های ذهنی لازم برای انجام وظایفش روبرو بوده است.

کونور یک روز بعد از معاینه بایدن در مرکز پزشکی والتر رید در بیانیه‌ای مدعی شده او «تمام مسئولیت‌های خود را بدون هیچ استثنا و تحفظ» انجام می‌دهد.

این پزشک کاخ سفید بایدن را به عنوان «یک مرد 81 ساله قوی، فعال و سالم» توصیف کرده است. او با وجود این تصریح کرده که ملاحظات پزشکی درباره بایدن ابتلای او به «آپنه انسدادی خواب» (نوعی اختلال خواب) و «فیبریلاسیون دهلیزی با پاسخ بطنی نرمال» است.

چند وقت پیش بازرس ویژه‌ای که در ماه‌های گذشته مشغول رسیدگی به پرونده پیدا شدن اسناد محرمانه در خانه و دفتر شخصی «جو بایدن» بوده در گزارش خود به حافظه ضعیف او اشاره کرده و نوشته بود بایدن در مصاحبه‌ای که پاییز گذشته با دادستان‌ها داشته قادر به یادآوری اتفاقات نبوده است.

وی همچنین نوشته چنانچه بایدن محاکمه می‌شد «احتمالاً در برابر هیئت منصفه دادگاه هم خودش را همان کسی نشان خواهد داد که ما در مصاحبه‌ها دیدیم؛ یعنی مردی سالخورده و خوش‌نیت با حافظه ضعیف.»

وی نوشته بعد از خروج بایدن از قدرت دشوار می‌توان هیئت منصفه دادگاه را متقاعد کرد «رئیس‌جمهور سابقی که سنش از 80 سال گذشته مرتکب جرمی شده که ارتکاب آن نیازمند داشتن [سطحی از] وضعیت روانی برای انجام اقدامات ارادی بوده است.»

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. نتایج نظرسنجی های جدید نشان می دهد رقابت دوباره بین دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر فشرده و تنگاتنگ است و ترامپ با حدود 2 درصد در یک رقابت فرضی نسبت به بایدن پیشتاز است.

نظرسنجی ها: رقابت ترامپ و بایدن تنگاتنگ است

انتهای پیام/     

 

دیگر خبرها

  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • نظرسنجی جدید: افزایش اندک میزان محبوبیت جو بایدن
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ در پرونده پرداخت حق‌السکوت
  • تلاش میلیونرهای آمریکایی برای تامین وثیقه پرونده ترامپ
  • خشم ترامپ از تعیین تاریخ جدید دادگاه پرداخت حق السکوت
  • نظرسنجی ها: رقابت ترامپ و بایدن تنگاتنگ است