Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از لوس‌آنجلس تایمز  دکتر فاوچی که رئیس انستیتوی ملی بیماری‌های عفونی و آلرژی آمریکا است، در مصاحبه‌ای آنلاین به میزبانی دانشگاه ملبورن استرالیا گفت اگر آمریکا بتواند درصد قابل‌توجهی از ساکنانش را تا میانه سال ۲۰۲۱ واکسینه کند، «به نظرم به راحتی تا پایان سال ۲۰۲۱ - و شاید حتی تا سال بعد از آن - طول بکشد تا ما شروع به رسیدن به وضعیتی تاحدی عادی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

فاوچی گفت در نتیجه تا آن زمان رسیدن به شاخص وضعیت عادی مانند گردهمایی‌هایی بزرگ بدون خطر رخ دادن ابرانتقال‌ها (انتشار ویروس به شمار زیادی از افراد) ممکن باشد.

او گفت تا اواخر سال ۲۰۲۱ یا اوائل سال ۲۰۲۲ رستوران‌ها نخواهد توانست با ظرفیت کامل میزبان مشتریان باشند و میدان‌های ورزش‌های حرفه‌ای نخواهد توانست به تماشاگران اجازه ورود بدهند.

به گفته فاوچی بازگشت مردم به سینماها به شرط ماسک زدن و محدود کردن ظرفیت در میانه سال ۲۰۲۱ قابل‌تصور است. اما بازگشت به حداکثر گنجایش سینماها بدون نیاز به زدن ماسک تا بیش از یک سال دیگر رخ نخواهد داد.

فاوچی گفت در آن زمان هم آنچه عادی انگاشته می‌شود، ممکن است تغییر کند. او گفت به اعتقاد او ماسک زدن ممکن است مانند بسیاری بخش‌های آسیا در دهه‌های پیش از بروز پاندمی کووید-۱۹ به صورت رفتاری رایج درآید.

فاوچی هشدار داد که آمریکا که شمار مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ در آن این هفته به بیش از ۲۲۷۰۰۰ مورد رسید و در یک روز واحد ۸۳۰۰۰ مورد جدید کرونا گزارش کرد در مسیر نادرستی قرار دارد.

فاوچی قبلا گفته بود که آمریکا باید هدفش این باشد که پیش از رسیدن زمستان شمار موارد جدید روزانه کرونا به کمتر از ۱۰ هزار مورد برساند.

کد خبر 561116 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس سال ۲۰۲۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۱۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لشگرکشی گارد مسلح به دانشگاه ها؛ اعتراض‌ دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه به خشونت کشید | ببینید

دریافت 7 MB دریافت 7 MB

به گزارش همشهری آنلاین، اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ اسرائیل به دانشگاه‌های هاروارد، تگزاس، براون و کالیفرنیای جنوبی رسیده و دانشگاه‌های تگزاس و کالیفرنیا صحنه درگیری پلیس با دانشجویان شده است.

دانشجویان در دانشگاه‌های دیگر آمریکا روز چهارشنبه در اعتراض ها به حمله اسرائیل به نوار غزه تحصن خود را آغاز کردند. دانشجویان دانشگاه براون در رود آیلند و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) به سایر دانشگاه‌ها از جمله کلمبیا پیوستند تا خواستار آتش‌بس در غزه شوند.

در دانشگاه تگزاس در آستین، ده ها پلیس محلی و نیروهای ایالتی برای جلوگیری از راهپیمایی دانشجویان در محوطه دانشگاه به صف شدند و در نهایت با معترضان درگیر شدند و چندین نفر را بازداشت کردند. هنوز آمار رسمی از میزان بازداشت ها منتشر نشده است.

دانشگاه هاروارد در ماساچوست نیز دسترسی به حیاط این دانشگاه را محدود کرد و برپایی چادر را نیازمند مجوز کرد اما معترضان روز چهارشنبه ۱۴ چادر برپا کردند.

حامیان همبستگی با غزه در براون از دانشگاه خواسته اند که ارتباط خود را با همه شرکت‌هایی که نسل‌کشی در غزه و اشغال گسترده‌تر اسرائیل در سرزمین فلسطین را ممکن می‌سازد و از آن سود می‌برد، قطع کند.

به گزارش رسانه‌ها، حدود ۱۰۰ دانشجوی طرفدار فلسطین در دانشگاه تگزاس در دالاس در امتداد راهروی که به دفتر رئیس مدرسه منتهی می شود، تحصن کرده اند.

دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در ایالت نیویورک نیز با نیروهای پلیس درگیر شدند. در پی بروز درگیری، مدیریت دانشگاه کلمبیا درهای ورودی را بسته و دانشگاه را تعطیل اعلام کرد.

فرماندار پنسیلوانیا به شبکه سی ان ان آمریکا گفت: آنچه در برخی از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه کلمبیا می‌بینیم، وضعیتی است که کاملاً خارج از کنترل است.

وی در عین حال مدعی شد: دانشجویان حق دارند طبق سیاست دانشگاه و قوانین شهر و ایالت به صورت مسالمت آمیز اعتراض کنند.

انتظار می‌رود مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، روز چهارشنبه برای دیدار با دانشجویان یهودی و محکوم کردن اعتراضات، از کلمبیا بازدید کند.

جانسون در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: «آنچه ما در دانشگاه‌های سراسر کشور می‌بینیم منزجرکننده و غیرقابل قبول است. من معتقدم که همه رهبران در آمریکا باید این خشونت را محکوم کند. این چیزی نیست که ما در آمریکا از آن حمایت می‌کنیم. مسئولان دانشگاه باید اوضاع را تحت کنترل داشته باشند.»

اعتراض های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه اعتراض های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه اعتراض های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه اعتراض های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه کد خبر 847142 منبع: ایرنا برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو خبر ویژه اسرائیل ایالات متحده آمریکا فلسطین

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • لشگرکشی گارد مسلح به دانشگاه ها؛ اعتراض‌ دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه به خشونت کشید | ببینید
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • مقایسه درآمد پردرآمدترین ورزشکاران حرفه‌ای در هفت رشته‌ی ورزشی (+ اینفوگرافی)
  • چرا چین یک تهدید برای آمریکا به شمار می‌آید؟ + فیلم
  • آخرین وضعیت مصدومان تیم فوتبال سپاهان
  • تعیین وضعیت ۳۹۰۰ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر