Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، در ادامه برنامه های هفته های شهدایی در چاروسا اینبار یکی از روستاهای انتخاب شد که جزء روستاهای با ظرفیت و نخبه استان و کشور می باشد.

روستایی که محرومیت آن زیاد اما مشخص نیست اما همین روستا مردمانی با صداقت دارند که توانستند در سالهای اخیر نخبگان برتری را تحویل جامعه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روستایی که هنوز از نعمت تلفن همراه به صورت پایدار و اینترنت بی بهره است اما همین روستا مردمانی داشت که برای تامین امرار معاش خود از آب چشمه ها توانستند باغاتی را سرسبز کنند که امروز نیاز روستا و مردمان آن را تامین می کنند.

این روستا از نبود با وجود نخبگان زیادی که در سالهای گذشته توانست در کنکورهای سراسری که هرساله قریب به 10 الی 15 دانشجو با رتبه بسیار پایین را تقدیم جامعه دهد و در جهت خدمت به مردم کشور آستین بالا زده و خدمت را آرزوی خود بدانند.

روستای که این همه ظرفیت اما مشکلاتی دارد اما در کنار این مشکلات تقدیم یک شهید به نظام و انقلاب توانست این روستا روستای آبله می باشد.

امروز در ادامه برگزاری یادواره های شهدا و پنج شنبه های شهدایی در روستاهای چاروسا با همت امام جمعه قلعه رئیسی و حوزه مقاومت بسیج و دهیاران روستاها راه اندازی شد بتواند این بار به روستای آبله برود.

 

امام جمعه به همراه رئیس دادگستری چاروسا و طلاب چاروسا و همچنین حضور بخشدار، شورای شهر و شهردار قلعه رئیسی به گوچه پس کوچه های این روستا سری بزنند تا در کنار این اقدام فرهنگی بتوانند مشکلات این روستا را از نزدیک لمس کنند.

در این بازدید امام جمعه قلعه رئیسی بر مشکلات این روستا تاکید و از بخشدار چاروسا خواست تا مشکلات این روستا به خصوص مشکل اینترنت این روستا را به جد پیگیری کند.

دیدار با مادر شهید والامقام آهسته در روستای آبله از دیگر برنامه ای بود که امام جمعه و مسئولین قبل از برگزاری یادواره شهدا داشتند.

خوشحالی مادر شهید و خانواده شهید از برگزاری چنین مراسمی بعد از سالها از شهادت فرزند بسیار زیبا و قابل تقدیر بود.

 

برگزاری مراسم با رعایت پروتکول های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی هم نتوانست عاشقان راه و مسیر شهدا را از بر برگزاری نشدن این مراسم وادارد.

پس از تمامی بازدیدها از روستاها و یادآوری مشکلات روستا و همچنین بازدید از مادر شهید و گلزار شهید آهسته مراسم با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین و خانواده شهدا برگزار شد.

در این مراسم پخش کلیپ های مختلف از مسیر و راه شهدا، اجرای مختلف برنامه های شهدایی در این مراسم از جلوه های زیبا برنامه بود.

سپس امام جمعه قلعه رئیسی در این مراسم هجرت ،جهاد ،تبعید ،تحمل آزار در راه خدا را زمینه های عفو خداوند دانست و اظهار داشت: این مواهب نصیب شهیدان شد ما هم می توانیم مثل شهیدان از این مواهب برخوردار شویم شهیدان در عرصه شهادت استاد و آموزگارشان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است حضرت زهرا(س) به سراغ درس آموختگان ممتاز مکتبش می رود و کسانیکه برای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کار کنند مورد عنایت و توجه حضرت زهرا سلام الله علیها هستند.

اسماعیل صلواتی تاکید کرد: زهرای اطهر خود شهیده و مادر شهید و همسر شهید است محور شهادتش ولایت بود و شهیده راه ولایت است شاخص شهدای کربلا که ستارگان آسمان وعالم ملکوت و چراغ راه عالمیان هستند همین ولایتی بودن شهدای کربلاست؛ مجلس شهید مجلس بیعت با آرمان شهیدان است و ما دور هم جمع می شویم تا با شهدا پیمان ببندیم که تا آخرین نفس و آخرین قطره خون راهتان را ادامه می دهیم.

وی با بیان اینکه یک اصل در وصیت  تمام شهیدان کربلا و دفاع مقدس و مدافع حرم مشترک است وآن اصل ولایت است و ادامه داد: مجلس شهیدان مجلس تجدید عهد و پیمان و بیعت با ولایت  است خط ولایت دارای چهار اصل است اصل اول حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی است نقطه مشترک رهبری  مولا علی0ع)  سید الشهداء و امام راحل و عظیم الشان و رهبر حکیم انقلاب حفظ اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی است و هدف دشمن از تحریم ها و فشارها و تحریف ها و فتنه ها و ایجاد ناامیدی ها براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

صلواتی با بیان اینکه ستون فقرات این نظام دین است خاطرنشان کرد: لذا امروز دین و روحانیت و مسجد مورد هجمه است دشمن از این نظام سیلی خورد اقدامات این نظام نگذاشت عراق و سوریه و لبنان و یمن سقوط کند اینها خاک ریز اول نظام جمهوری اسلامی ایران هستند دیروز مرز ما در مقابل دشمن شلمچه و مهران و قصرشیرین  بود امروز مرز ما در مقابل دشمن تنگه باب المندب و دریای مدیترانه است همه مواظب باشند امروز یک عده ای بصورت تام دارند مردم را از انقلاب و نظام بدبین می کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چاروسا تصریح کرد: دومین اصل خط ولایت انقلابی بودن و انقلابی ماندن است انقلابی یعنی کسی که پای ارزشهای انقلاب و نظام و اسلام بایستد شاخص اصلی انقلابی ولایتی بودن و استکبار ستیز بودن  است اما متاسفانه مد شده بعضی ها به انقلابی ها می گویند افراطی  و جناحی اینها وقتی دیدند کسی بر علیه سازش و تحریف و فتنه حرف بزند او را متهم به جناحی و افراطی و تندروی می کنند به حزب اللهی ها انگ تندروی می زنند تا این ها و این تفکر را از صحنه بیرون کنند همین افراد هرکس علیه ولایت باشد مورد تایید و علاقه و افتخار و وضعیت و استوری اینهاست در حالیکه این یک لکه ننگین بر پیشانی شماست.

وی عنوان کرد: سومین اصل خط ولایت حمایت از مردم است ما مدیون مردم هستیم ما امروز مشکل بیرونی داریم دشمن داریم همه رهروان راه حق و همه پرچم داران توحید دشمن داشتند و مردم دچار سختی هستند مردم تحت فشارند اما بخاطر حفظ انقلاب و نظام و مکتب امام حسین و امام و شهیدان و ولایت و پاسداری از آیین اسلام ناب و یاری امام عصر عج  تحمل می کنند و ما مشکلات درونی هم داریم ما گرفتار سوء تدبیر و مدیریت ضعیف امروز گرانی های بی منطق و افسار گسیخته کمر مردم را خم کرده است این حق این مردم نیست  ولی به یاری خدا و عنایت امام عصر عج و صبوری مردم ما ازاین گردنه به سلامت عبور خواهیم کرد.

صلواتی چهارمین اصل خط ولایت را بصیرت دانست و تبیین کرد: مجلس شهید مجلس بصیرت افزایی است بصیرت یعنی موضع حق را بشناسیم و یاری کنیم موضع دشمن را بشناسیم و نقطه مقابل آن حرکت کنیم امروز دشمن مجلس انقلابی را تخریب می کند همگان بدانند  گفتمان ولایت اینست که مجلس یازدهم مجلس امید و انتظار و از قوی ترین مجالس انقلابی پس از انقلاب است از جوانان پر انگیزه و با ایمان و پر توان و تحصیل کرده و کار آمد و مدیران انقلابی تشکیل شده است هرکس مجلس را تخریب و تضعیف کند در خط آمریکا و در نقشه دشمن و مورد غضب جریان ارزشی و انقلابی  است اینها دانسته یا نادانسته دارند گفتمان ولایت را تضعیف می کنند و این گناه  نابخشودنی است.

امام جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: امروز متاسفانه نهادهای انقلابی مثل قوه قضائیه و سپاه و بسیج و نیروهای مسلح و نهاد نماز جمعه مورد هجمه است جرم اینها اینست که ولایتی و حامی مردم هستند  یقینا به بعضی از نهادها نقد وارد است اما هتک حرمت و تصعیف و تخریب و قداست زدایی از این نهادها حرکت در راستای اهداف دشمن است و پیام شهیدان به همه ما اطاعت از ولایت و وحدت و همدلی و تلاش و کوشش برای رفع نیازهای مردم است پیام شهیدان به ما خدمت به مردم و دفاع از ارزشهای انقلاب و نظام است.

گفتنی است، شهید آهسته یکی از شهدای شاخص و برجسته چاروسا و بسیار بااستعداد و یک نخبه بود در خنثی کردن مین مهارت فوق العاده ای داشت و راه را برای عملیات هموار می کرد شهید آهسته  هم مربی آموزشی بود هم مربی تخریب بود وهم نقش ارزنده در عملیات داشت و نهایتا هم شیمایی شد و هم سوخت و در نهایت به درجه شهادت نائل آمد.

گزارش "سیدحسن آرمند"

انتهای پیام82021

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید روستا رئیسی دفاع مقدس امام جمعه قلعه رئیسی جمهوری اسلامی انقلاب و نظام مادر شهید خط ولایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۱۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره نخستین شهید مدافع وطن در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، در راستای دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد و اجلاسیه ۴۲۴ شهید شهرستان کهگیلویه، یادواره نخستین شهید مدافع وطن پس از انقلاب در بقعه امامزاده پهلوان برگزار شد. فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه در این مراسم با اشاره به اینکه شهید برفی‌پور اولین شهید مدافع وطن کهگیلویه بعد از پیروزی انقلاب بوده است، گفت: پیش از این در یادواره‌هایی از قبیل یادواره ۴۸ شهید ارتش که با حضور مسئولان کشوری در گلزار شهدای دهدشت برگزار شده بود یاد و خاطره و رشادت این شهید گرامی داشته شد. سرهنگ علی اصغر پوربهشت افزود: ششم اردیبهشت امسال اجلاسیه شهدای ارتش در گچساارن برگزار خواهد شد. وی با بیان اینکه شهدا به یادواره نیاز ندارند، ادامه داد: هر یادواره برای یادآوری آرمان‌های شهداو بازخوانی فرهنگ ایثار و شهادت به خود ما است. فرماندار کهگیلویه هم در این آیین معنوی اقدام تنبیهی سپاه پاسداران را اقدامی مهم در دفاع از کیان میهن اسلامی خواند و گفت: هدف استکبار جنگ با اندیشه‌های انقلاب اسلامی است. حمزه محقق‌زاده افزود: دشمن اهداف اقتصادی را با تحریم تحمیل می‌کند پشت سر این تحریم، اما اندیشه‌ای است که به سمت فرهنگ اصیل ما تهاجم می‌کند. وی ادامه داد: شهیدان در راه خدا جنگیدند درجه بالایی نزد پروردگار دارند از همه داشته‌های خود گذشتند تا امروز سرافراز باشیم.

دیگر خبرها

  • سپاه پاسداران همواره توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است
  • مجلس نظارت در حوزه ورزش را بیشتر کند
  • برگزاری کنگره ۴۰۰ شهید روحانی مازندران
  • کنگره ۴۰۰ شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود
  • سومین یادواره شهیدِ مدافع حرم سردار حجازی در اردبیل
  • یادواره شهدای روستای سرخا پایین بندرعباس
  • انجام عملیات وعده صادق در سایه ولایت مداری
  • شهیدی که پارتی‌بازی نکرد
  • یادواره نخستین شهید مدافع وطن در کهگیلویه و بویراحمد
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است