Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرستاده ویژه رییس‌جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار و رایزنی با مقام‌های جمهوری آذربایجان و روسیه، وارد ایروان، پایتخت ارمنستان شد.

به گزارش ایسنا، این دیپلمات ارشد در بدو ورود به ایروان در مصاحبه با خبرنگاران گفت: مذاکرات بسیار فشرده و مفیدی در باکو و مسکو داشتیم. قرار است با مقامات ارمنستانی هم‌ درباره یافتن راه حلی برای صلح مذاکره کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون زمان بسیار حساسی است و هر چه سریع‌تر باید برای برقراری صلح تصمیم‌گیری کرد و مسیری برای صلح باز شود.

عراقچی اضافه کرد: ‌شمار تلفات در حال بالا رفتن است و این مایه تاسف است. تصور ما بر این است که هر چه سریع‌تر مسیر باید برای صلح باز شود و پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران می‌تواند این مسیر را باز کند. ایران در همسایگی با هر دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان است و از هر دو کشور اتباعی در ایران در صلح و آرامش در کنار هموطنان ایرانی زندگی می‌کنند و موضع ما همواره موضع متوازن و متعادلی بوده است.

فرستاده ویژه رییس‌جمهوری گفت:‌ در این بحران ما به یک سری اصول بین‌المللی معتقد و پایبند هستیم. حسن نیت و ظرفیتی که ایران دارد می تواند در مسیر صلح به کار گرفته شود؛ بخصوص برای تحقق  یک صلح پایدار.

عراقچی خاطرنشان کرد:‌ ابتکار جمهوری اسلامی ایران یک صلح پایدار در منطقه را هدف قرار می‌دهد و امیدوارم بتوانیم به این هدف برسیم چون معتقدیم جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های لازم را برای این کار با همکاری دیگر کشورها دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيدعباس عراقچي جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۲۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی + عکس

به گزارش جماران؛ اخیراً در فضای رسانه‌ای توئیتی مبنی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران بر ساخت سلاح اتمی منتشر شده است. با مروری بر بیانات مقام معظم رهبری در سال‌های مختلف در می‌یابیم که در دکترین دفاعی- امنیتی جمهوری اسلامی ایران چنین رویکردی وجود ندارد و توئیت منتشر شده به هیچ عنوان با بیانات رهبر انقلاب اسلامی و سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی تطابق ندارد.

اینفوگرافی طراحی شده توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی نشان‌دهندهٔ تمام "نه"های رهبر انقلاب به سلاح اتمی است.

 

دیگر خبرها

  • امضای ۵ سند همکاری بین ایران و سریلانکا
  • تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی + عکس
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • اطلاعیه راه‌ آهن درباره عدم مجوز قطار افغانستان ترکیه خلاف واقع است
  • عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است
  • آیا ایران از اسرائیل خواسته بود که در ازای توقف حمله به غزه، به سرزمین های اشغالی حمله نکند؟
  • عباس عراقچی: هم اکنون، زمان استفاده از موشک‌های دیپلماتیک است/ مذاکرات سیاسی، نقد کننده دست آوردهای میدانی است
  • روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند