Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری، جلسه ساماندهی مباحث حفاظتی به منظور تقویت اقدامات حفاظتی و بهبود روند نظارت فنی و حفاظتی در جنگل‌های هیرکانی، با حضور عباسعلی نوبخت معاون امور جنگل‌ها، افراسیابی معاون حفاظت و امور اراضی، جمشیدی مشاور رئیس سازمان و بازرس ویژه در امور حفاظت و مدیریت جنگل های کشور و دیگر مسؤولین کشوری سازمان جنگل‌ها و مدیران منابع طبیعی شرق و غرب استان مازندران و شهرستانی در محل سالن جلسات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسعلی نوبخت معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جلسه گفت:  این نشست استانی که مربوط به مباحث حفاظتی حوزه جنگل‌های استان مازندران است با دستور ریاست سازمان بوده  و طی ارسال نامه‌ای به ادارات کل نوشهر و ساری، درصدد مدیریت زمانی نشست برآمدیم تا موضوع بهبود نظارت فنی و حفاظتی حوزه جنگل‌های استان مازندران را بررسی کنیم.

وی افزود: فضای حال حاضر سازمان، یک فضای حفاظتی است و اجماع نظرات و دیدگاه‌های حفاظتی در سازمان وجود دارد که با چاشنی درک متقابل همراه است.

معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در خصوص تخلفات و قاچاق چوب خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه بهره‌برداری از عرصه‌های جنگلی بر اساس قانون، ممنوع شده است، اگر ما گزارشاتی در این خصوص می‌بینیم دلیل بر این نیست که قبلاً وجود نداشته است البته که بعضی از گزارشات کذب است و یا آنقدر شدت ندارد، اما نکته بسیار مهم این است که با بضاعت کم، حداکثر تلاش صورت می‌گیرد ولی نیاز است وقت بیشتری گذاشته شود تا نتیجه بهتری در اقدامات حاصل شود.

نوبخت در ادامه بیان کرد: در همین راستا وظیفه همه ما در وهله اول حفاظت است. ما در زمان گذار هستیم و برنامه حفاظتی داریم و تا طرح جایگزین به صورت کامل آماده شود، براساس دستور رئیس سازمان، همه ما ناظر پیرامون حفاظت خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: باید وظایف حفاظتی مدیران آبخیز برای آنان کاملاً توجیه و اطلاع رسانی درست  شود تا عرصه های منابع ملی را به نحو مطلوب تری حفظ کنیم.

عباسعلی نوبخت در پایان گفت: به دلیل وضعیت اقتصادی، ممنوعیت بهره‌برداری از جنگل و مسائل مبتلابه دیگر، می‌طلبد تا در چارچوب قانون و با در نظر گرفتن حداقل و کمترین خسارت احتمالی به منابع طبیعی، مشکلات مردم نیز مرتفع شود، کار فرهنگی و ایده‌های نو می‌تواند باعث شود تا به شکل بهتری از عرصه‌های منابع طبیعی حفاظت کنیم.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون امور جنگل سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور منابع طبیعی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۲۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد چالوس افتاد

عبدالله شمس ناتری گفت :  آتش سوزی در ساعت ۱۴ امروز به وقوع پیوست و پس از بروز این آتش سوزی نیروهای یگان حفاظت، اهالی روستا و حامیان طبیعت دوست راهی محل آتش سوزی شدند.

وی اظهار داشت : مکان آتش سوزی تا شهر مرزن آباد بیش از یک ساعت فاصله دارد منتهی به علت ترافیک پرحجم در جاده کندوان اعزام نیروهای برای خاموش کردن آتش مدت بیش از ۲ ساعت زمان برد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس گفت : این آتش سوزی از نوع سطحی بوده و به علت وزش باد، آتش به گستره ای از پوشش جنگلی این منطقه سرایت کرده است.

اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس حدود ۱۵۶ هزار هکتار عرصه طبیعی و مرتعی زیر پوشش دارد.

بخش مرزن آباد چالوس با برخورداری از یک نقطه شهری و ۱۰۰ نقطه روستایی در مسیر جاده کندوان قرار دارد

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۸ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • جزییات جدید از قطع درختان جنگل‌های هیرکانی از زبان یک حقوقدان: تخلف شرکت برق مازندران در ماجرای قطع درختان الیمالات/ حداقل جرم اداره‌کل منابع طبیعی، کوتاهی در انجام وظایف است
  • ممنوعیت صدور مجوزهای قطع و حمل چوب تا پانزدهم فروردین
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد افتاد
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد چالوس افتاد
  • بیانیه سازمان منابع طبیعی درباره خبر قطع ۴ هزار درخت در منطقه الیمالات
  • آزادسازی اراضی ملی در شهرستان بابل
  • رفع تصرف اراضی ملی در لنگرود
  • کشف محموله چوب تاغ قاچاق در سمنان
  • قطع ۴ هزار درخت در جنگلِ الیمالاتِ نور تکذیب شد