Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از ساینس‌دیلی، درمان سرطان بدون عوارض جانبی ناتوان کننده آن، مدت‌هاست که هدف بزرگ دانشمندان حوزه سرطان به شمار می‌رود. پژوهشگران "دانشگاه کالیفرنیا در ارواین"(UCI) و "دانشگاه لوزان"(UNIL) سوئیس باور دارند که راهی برای رسیدن به این هدف یافته‌اند.

پژوهشگران در این پروژه، از پرتودرمانی استفاده کردند تا تومورهای مغزی موش‌ها را بدون عوارض جانبی که معمولا رخ می‌دهند، از بین ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیمی درمانی به تنهایی روش درمان سرطان نیست

"چالرز لیمولی"(Charles Limoli)، استاد سرطان‌شناسی دانشگاه کالیفرنیا در ارواین و از پژوهشگران این پروژه گفت: این روش می‌تواند به گزینه خوبی برای پرتودرمانی بیماران در سرتاسر جهان تبدیل شود.

پرتودرمانی سنتی، یک تومور و بافت طبیعی مجاور آن را برای چند دقیقه به صورت همزمان در معرض اشعه قرار می‌دهد اما پرتودرمانی موسوم به(FLASH-RT)،  امکان رساندن همان دوز مشخص را تنها در چند دهم ثانیه فراهم می‌کند. سرعت می‌تواند بسیاری از سمومی را که برای نجات‌یافتگان سرطان آزاردهنده هستند، از بین ببرد و عوارض جانبی مانند التهاب و اختلالات شناختی را کاهش دهد.

پژوهشگران دریافتند که با استفاده از FLASH-RT می‌توانند همان دوز مشخص پرتوهای روش قدیمی را با سرعت بیشتری مورد استفاده قرار دهند و تومورها را به صورتی موثرتر از روش قدیمی از بین ببرند.

اگرچه این پژوهش فقط بر تومورهای مغزی تمرکز دارد اما از FLASH-RT برای درمان سرطان‌های ریه، پوست و روده نیز استفاده شده است. این پژوهش‌ها با موفقیت روی چندین نوع از حیوانات مانند ماهی، موش، خوک، گربه و یک انسان نیز انجام شده‌اند.

لیمولی ادامه داد: به نظر می‌رسد که این نوع درمان برای بیشتر انواع سرطان‌ کارآیی داشته باشد.

این پژوهش، در مجله (Clinical Cancer Research) به چاپ رسید.

کد خبر 561002 برچسب‌ها سرطان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سرطان عوارض جانبی درمان سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۲۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید

عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپس از بخش اورژانس و مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان بازدید کرد.

سه واحد دانش‌بنیان و ۲ واحد تحقیق و توسعه شرکت‌های دارویی در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مستقر است و شمار واحدهای فناور دانشگاه علوم پزشکی این استان در دولت سیزدهم از هشت به ۵۴ واحد و اختراعات از ۲۰ به ۳۰ رسید و اچ ایندکس (شاخصی عددی بهره‌وری و تاثیرگذاری علمی دانشمندان) این دانشگاه نیز ۱۹ درصد افزایش یافت.

بهره‌برداری از مرکز درمان سرطان نیز از مطالبه‌های مردمی استان سمنان است که با اهتمام دولت سیزدهم در تزریق به موقع اعتبار به پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصد رسیده است.

مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر با ۵۲ تخت بیمارستانی، ۶ هزار و ۸۸۰ مترمربع زیربنا دارد و در دست تجهیز است.

این مرکز با کمک خیران حوزه سلامت و نگاه ویژه دولت سیزدهم در دست تکمیل و راه‌اندازی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان به زودی در کشور
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان در ایران
  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید
  • شمشیر دو لبه‌ای به نام کورتون | پاسخ به همه سؤالات و نگرانی‌ها درباره چگونگی مصرف داروهای ضدالتهابی
  • دانشمندان می‌گویند موفق به صحبت با یک نهنگ شده‌اند
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • نوشابه های بدون قند رژیمی سرطان زا هستند؟/ شیرین کننده هایی که سبب ناباروری می شوند
  • درمان افسردگی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود